No ainakin Cronenbergin elokuvat, varsinkin varhaisemmat sellaiset, ovat katsastamisen arvoisia: Niiden "hämäryys" ei ole samantyylistä kuin Lynchin elokuvissa mutta niissä on oma erikoinen ilmapiirinsä josta olen ainakin itse pitänyt.
Onko edes Lynchin tyylisiä?? Lynchän on tyyli laji itse.. (tuo oli sitten vain heitto/huuli) Memento, Unelmien Sielunmessu on vähän sinnepäin.
Ei ehkä ihan Lynch-tyylinen, mutta hämärä ja hemmetin hyvä elokuva on "Being John Malkovich". Kannattaa katsoa jos et ole jo nähnyt. Sitten myös jotkin Terry Gilliamin elokuvat on aika hämäriä. Ainakin "Brazil" oli erittäin hämärä filmi. En nyt tiedä oliko se hyvä, mutta ainakin erikoinen. -iec
Kiitos linkistä. Näköjään aikas hämäriä leffoja on tehnyt, ainakaan tota Lost Highwayta en ole ikinä jaksanut loppuun asti katsoa, eikä toi Dyynikään mikään huippu ole. Mutta oli siellä hyviäkin joukossa, niinkuin Twin Peaksit ( kuka muuten tappoi sen Laura Palmerin?)ja Mulholland Drive.
Onko se takaperin puhuva kääpiö sitä lynch tyyliä? Sellaset leffat on aika harvassa. Lauran tappoi sen oma isä joka oli skitso ja muuttui tediksi
Lynch tyylisiä ei taida muu kuin Lynch itse tehdä mutta tässä muutama omasta mielestäni hämärä mut hyvä. Abre los ojos Donnie Darko (tulee muuten subilta tulevana torstaina 05.05) Butterfly effect (joka kerännyt kivasti ääniä TOP-3 threadissä) ja Stanley Kubrickin viimeinen Eyes wide shut on myös aika kummallinen leffa.