Joo, kiva yllätys kun tuli ostettua 100 noita levyjä mutta ei toimikkaan kotisoittimessa, onko ideoita? Polttava on sony dru-500ax 2.0e pöytäsoitin uusi sony dvp-ns405. Aiemmin polttelin datawriten dvd+r levyjä jotka toimivat moitteetta. Firmwaren päivitys 2.0f:ään ei auttanut. Levyt palaa hyvin asemalla ja itse polttava asema esittää elokuvat virheittä. Pöytäsoitin kyllä tunnistaa levyt mutta ohjelma hyppii koko ajan noin 3 minuutin välein eikä jää paikalleen ollenkaan. Poltan levyt 1x nopeudella record now dx ohjelmalla. Kokeilin myös nerolla mutta silloin soitin ei lue levyä(cannot play). Onko tässä pelkäämäni yhteensopivuusongelma pöytäsoittimen kanssa? Ihmettelen vaan kun soitin kuitenkin tunnistaa levyt. Vinkkeja kaivataan... Menee myyntiin levyt jos ei löydy apua.
Testaa polttaa esim uusimman Neron eri vaihtoehdoilla: - DVD-Video - DVD-ROM (UDF) -> UDF=1.02 - DVD-ROM (UDF) -> UDF=1.05 Vika voi olla myös dvd-soittimessa. Jotkut on ronkeleita joillekin tietyille levyille. Jos vika on levyssä niin testaa ajaa se läpi Neron mukana tulevalla [bold]Nero CD Speed[/bold] ohjelmalla. Että saat tälläisen käppyrän: Kuvassa näkyy todella laadukkaan levyn tuottama jälki. Toinen juttu mikä kannattaa tarkistaa onko levyn lukupinnassa kuplia tai näkyykö polttojäljessä jotain omituista...
Poltin nyt nerolla DVD-video levyn, joka toimii hyvin. Olisikohan voinut olla vika ehkä levyn sulkemisessa, kun tietokoneen lukevakaan asema(liteon-dvd) ei noita ensimmäisiä tunnistanut ja pöytäsoitinkin tökki pahasti? Tein kyllä nerolla ja record now:lla datadvd:n jossa oli hakemistot oikein tehty. Toivottavasti toimivat jatkossakin...nyt en uskalla käyttää enää tuota record now softaa näillä levyillä. Kiitti Adder_78 =)
itellekin tuli just vähän aikaa sitten 500 kpl(onneks tilasin just ennen ku nostivat hintoja.. tais olla £31.99/50kpl) noita keltasia.. huippulevyjä omasta mielestä.. toimii pleikkarissa ja kummassakin standalonessa moitteetta.. noista 50 tähän mennessä poltetusta ei ole vielä tullut yhtäkään lasinalusta.. Niin ja polttanu oon ne pioneerin 105:lla 2x:nä recordnow maxilla.
Taas poltin nerolla dvd-video asetuksella yhden joka ei toiminut. Mutta koko ajan on ollut kyseessä sama elokuva (lasten elokuva) joka ei suostu toimimaan. Nyt taas poltin yhden toisen elokuvan nerolla udf/iso asetuksella ja se toimii. 4 on mennyt pilalle ja 2 jo toimii. Uskon vieläkin että vika ei ole itse levyissä tai yhteensopivuudessa vaan polttoasetuksissa. Nyt loppui minun varmuuskopioitavat elokuvat joten pitänee odottaa ensiviikkoon ennen kuin pääsen taas polttopuuhiin ja testaamaan.