Elikkäs mulla on ratet erittäin pielessä choke pyörii siinä 80 paikkeilla. FPS on siinä 20-40 paikkeilla. Joku vois kertoa mulle hyvä cl_ arvot?
rate 25000 cl_cmdrate 66 tai 100 cl_updaterate 66 tai 100 Kokeiles näitä nyt ensin ennen kuin aletaan interp sun muita rateja säätelemään.
Laita ratet fps:än mukaan. Esim: FPS ~ 40-50 rate 25000 cl_cmdrate 50 cl_updaterate 50 Tuo auttaa vähäsen.
Eipä taidettu puhua ruudunpäivitysnopeudesta. Ainakin publilla kannattaa ratet laittaa serverin mukaan, ei välttämättä sen mukaan mikä olisi omien specsien mukaan parhainta.
Edelleen ne kannattaa laittaa oman fps:än mukaan. Ei ole hyötyä laittaa tick100 serverillä 30000 100 100 jos oma fps on ~60. Ja "yleensä" serveri pakottaa ratet min ja max arvoihin.Jos serverin tekijä osaa asiansa.Ainakin meidän omat niin tekevät. Kun FPS putoaa alle 100, niin cmdrate (ja mahdollisesti updaterate) putoaa myöskin. Peli alkaa chokeamaan ja ampuminen ja liikkeenmuutokset palvelimelle myöhästyvät.
En sano että olist väärässä, päinvastoin. Viestisi oli lähinnä edistyneemmille käyttäjille suunnattu. Itse taas kirjoitin viestin sillä mielellä, että kyllähän nopillakin hyvät perusratet olisi hyvä olla. Juuri peliin tutustunut harvoin osaa laittaa consolea, tietää mitä tarkoitetaan fps:llä tai osaa säätää ratet itselleen sopiviksi. Tämän takia perusratet, serverin suosittelemat tai pakottamat ratet olisi hyvä tietää. Ja b-hoppia/non-publa surffia harrastaville viestisi ainakin on kultaa.
Sori kun en ole päässyt vastaamaan kun kone on ollu korjauksessa nyt muutaman päivän eikä sitä vieläkään ole saatu pois sieltä vaan tämäkin viesti on kirjoitettu kirjastossa . Tuuletusaukottimen rate ohjeista katsoin että ratet olisi hyvä laittaa siihen mihin fps alimmillaan menee, eli mulla sinne huimaavaan 15 paikkeille. Choke pieneni kyllä aika paljon mutta kyllä sitä aina joskus rähinä tilanteissa esiintyy. Pystytahditus mulla on aina ollut pois päältä. Jos joku sattuu tietämään miten -heapsizet määritettiin käynnistysasetuksista niin saa luvan kertoa, pitikö luvut olla GT,MT,KT vai ihan tavuissa määritettyinä? Eli kertokaa miten saisin sen pienen choken pois ja -heapsizen määrittelyn neuvot.
Pieni choke ei haittaa yhtään.(1-10) Mutta jos se fps on siellä ~15 useinkin, kannattaisi harkita pelin vaihtoa.
Tarpeetonta offtopiccia. Jos ei Source pyöri niin voi olettaa ettei muutkaan uudemmat ja vähän vanhemmatkaan pelit (CS:S yhä vuodelta 2005) pyöri siedettävästi. Ja jos näin on, eikös olisi hyvä panostaa ainakin se 200-300 euroa kenties näytönohjaimeen tai prosessoriin ja vielä ehkäpä lisämuistiin? Jotta voisi nauttia peleistä vähän enemmän.