Eli olen tehnyt nettisivujani css-pohjaisena ja linkitys css-koodiin sujuu pääsivulla mainiosti. Pääsivulta on linkki monelle muulle sivulle, missä on esim. valokuvia ja tietoja minusta. Näille sivuille olen muuttanut runkoa sillä tavalla, että olen tehnyt oman css-linkin näille sivuille, joissa on tuo pääsivun koodi hieman muunneltuna. Esim. muutama otsakekuva on jätetty pois ja niin edelleen. Ainoa ongelma on siinä, että kirjoituspalstan sivuilla näkyvä background ei suostu näillä sivuilla toistumaan ollenkaan. Pääsivulla oleva tausta koostuu pikkuriikkisestä gif-kuvasta, joka toistuu yhä uudelleen muodostaen näin komean taustatapetin. Muille sivuille tämän muodostaminen ei onnistu lainkaan. Pelkkää valkoista näyttää. Missä voisi olla ongelma, en keksi millään ratkaisua tähän. Koodi on täysin sama, kuin pääsivulla lukuun ottamatta näitä muutama kuvaotsikkoa, joiden muokkaus kyllä onnistui. Apuja??!
Itse asiassa olen linkittänyt tuon taustakuvan omaan fyysiseen paikkaan sivutilan tarjoajan palvelimelle ja käytän kuvan linkittämisessä fyysistä Url-osoitetta, joka ei siis ole lyhennys mistään paikasta. Ja kysehän on yhdestä ainoasta kuvasta (tosin melko oleellisesta), joka vaan ei suostu linkittymään. Mikä tosiaan uudessa css-koodissa (kun sen nimeää uudelleen) menee pieleen. Kaikki muu siis toimii muitta mutkitta, mutta tuo yksi ainoa kuva ei suostu näyttäytymään.
En edelleenkään tiedä mitä tapahtui, mutta nimesin linkkisivut uusilla nimillä, ja jätin vanhan koodinpätkän lähes samaksi, niin homa toimi. Periaatteessa en muuttanut mitään siis vanhaan, mutta jostain syystä homma toimi nyt.. Olen käyttänyt sivuja validaattoreissa, osa sivuista menee läpi css-koodin suhteen, osa ei, vaikka sisältö on lähes sama. Esim. index ei mene, mutta muutama linkki lähes samalla rungolla taas toimii css:än suhteen. Vaikka englanti taipuu hyvin, niin nuo vinkit korjauksien suhteen ovat melkoista hepreaa silti itselle..