1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Cs 1.6

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi Kremo 01.05.2006.

  1. Kremo

    Kremo Guest

    Mulla on sellanen roplemi/vika tai joku cs 1.6:ssa. Silleen kun jollain mun kavereilla ja jollain satunnaisilla pelaajilla se tähtäin ei leviä niin paljon kun toisilla. Mulla se leviää enemmän. Silleen ei oikeen pärjää hirveen hyvin kun se tähtäin leviää norsun kokoseks 2 ammuksen jälkeen, ja joillain se leviää ihan yhtä vähän kun sourcessa. Mikä olis ratkasu?
     
  2.  
  3. Disa-

    Disa- Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2005
    Viestejä:
    860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos oikein ymmärsin, niin cl_dynamiccrosshair 1/0 consoleen.
     
  4. Ryukage

    Ryukage Regular member

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    211
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1. Laitat crosshair size small
    2. Kirjoita konsoliin cl_dynamiccrosshair "0"

    Ja sellanenkin vielä, että mitä pienempi FPS sulla on sitä hitaanpaa se tähtäin pienenee kanssa...
     
  5. Kremo

    Kremo Guest

    Ok, kiitoksia molemmille, mutta miten saan sen fps:n isommalle? Mun kaverilla (jolla tähtäin pienenee nopeemmin) on fps 100. Mulla siinä on jonkin sortin rajotus ja se jää 60.Mulla on näytönohjain GeForce 6800 LE jos se fps riippuu yhtään näytönohjaimen laadusta.

    [bold]Kiitos teille[/bold]
     
  6. Kellopeli

    Kellopeli Guest

    laita consoleen fps_max 101. Jos sulla on semmonen kone jolla pääsee 100 fps:ään niin oletettavasti jotain muutakin on vinossa, koska defaulttina fps_max on laitettu 72:een.
     
  7. Kremo

    Kremo Guest

    Ok. Kyllä mulla koneessa tehoa pitäis piisata.
     
  8. Disa-

    Disa- Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2005
    Viestejä:
    860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    V-Sync pois.
     
  9. Kremo

    Kremo Guest

    Anteeksi, mutta mikä on v-sync ja miten saan sen pois

    <------ Toi newbie kuvastaa mua hyvin ;D
     
  10. Kremo

    Kremo Guest

    [bold]Kiitos muuten paljon Disa- ja Ryukage![/bold]

    Toi cl_dynamiccrosshair 0 toimi. Silti en saanut tota fps_maxia yli sen 60 vaikka kirjotin consoleen fps_max 101. Mutta pääasia on, että se tähtäin on nyt inhimillisempi ja sillä pääsee [bold]OWNAAN!!![/bold]

    Mutta kuiteski haluun tietää mikä toi V-Sync on.


    [bold]BOOM HEADSHOT!!![/bold] OWN3d I'm a no - life.
     
  11. Ryukage

    Ryukage Regular member

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    211
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    VSync aka Pystytahdistus jolla rajoitetaan FPS näytön Hz taajuuden mukaan... Sen löydät helpointen "Oikeaa hiirtä työpöydällä, ominaisuudet, Asetukset -välilehti, Lisäasetukset eli samasta paikasta missä on näytönohjaimen muutkin asetukset (reunanpehmennys yms) ja löydät sen nimeltä VSync tai Pystytahdistus ja voit antaa sen päättää, että onko se: Käytössä / Pois käytöstä / Sovellushallittu.

    Ja sitten tuo näytön Hz taajuus löytyy melkein samasta sijainnista ja se kannattaa pitää vähintään 75Hz muuten alkaa särkee silmiä/päätä.
     
  12. VilleT91

    VilleT91 Regular member

    Liittynyt:
    17.04.2006
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mullakin on sama vika fps pysyy jossain 60 vaikka näytönohjain on Geforce 6800 LE.
     
  13. Disa-

    Disa- Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2005
    Viestejä:
    860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1. Etsi tehtäväpalkista nVidian kuvake. Klikkaa oikealla hiirellä siitä. ( http://koti.mbnet.fi/disaa/V-sync/tray.JPG )

    2. Sitten valitset näytön, jota käytät. ( http://koti.mbnet.fi/disaa/V-sync/n%e4yt%f6nvalitseminen.JPG )

    3. Siihen pitäisi hypätä semmoinen valikko missä on 3 välilehteä. Valitse se jossa on näytönohjaimesi merkki. ( http://koti.mbnet.fi/disaa/V-sync/valikko.JPG )

    4. Sitten siihen pitäisin tulla lista alavälilehdistä. Valitse Performance & quality settings ( http://koti.mbnet.fi/disaa/V-sync/valikko2.JPG )

    5. Etsi listalta Pystytahdistus (Vertical Sync). Ota rasti pois kohdasta Sovellushallittu (Application-controlled).

    6. Vedä osoitin off-kohtaan ( http://koti.mbnet.fi/disaa/V-sync/loppu.JPG ). Sen jälkeen paina Käytä (Apply) ja sen jälkeen paina OK.

    7. Pystytahdistuksen (V-sync) pitäisi olla poissa.

    (typoja voi olla enemmän ku laki sallii)
     
  14. VilleT91

    VilleT91 Regular member

    Liittynyt:
    17.04.2006
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt fps pysyy sadassa. Kiitos Disa ohjeesta :D
     
  15. Disa-

    Disa- Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2005
    Viestejä:
    860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ole hyvä. =)
     
  16. Kremo

    Kremo Guest

    Joo mäkin sain fps:n 100. Mutta sitten mulla ilmeni sama ongelma 1.6:ssa kun mulla on sourcessa: adsl katkasee ihan stanan usein. Siis pelaaminen on melkein mahdotonta. Kyllä toi tähtäin on parempi, mutta pistin taas fps_maxin 60:neen.

    [bold]KIITOS AVUSTA[/bold]
     
  17. Ryukage

    Ryukage Regular member

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    211
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laita se FPS max 85-100 mielummin, koska:
    - Tähtäin pienenee nopeammin
    - Pyörii sulavammin 85FPS:lla kuin 60FPS:lla
     
  18. Disa-

    Disa- Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2005
    Viestejä:
    860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa laittaa myös hertsit 85:een, koska peli tuntuu sulavemmalta sen jälkeen.
     
  19. Ryukage

    Ryukage Regular member

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    211
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos pelaa full screenillä niin silloin ei työpöydän Hz taajuus vaikuta peliin vaikka kyllä se Hz olisi hyvä pitää 75+...

    Cs vetää Hz taajuuden resoluution mukaan...
    Eli jos on normaali 17" näyttö niin:
    800x600=100Hz
    1024x768=85Hz
    1280x1024=60Hz

    Eli fiksuinta olisi valita noista 1024x768=85Hz ja pistää sitten vaikka reunanpehmennystä ja anisotrooppista suodatusta jos näyttää liikaa sahalaitoja <_<
     
  20. Kremo

    Kremo Guest

    Ei mun näyttö tue muuta kun 75 Hz. Ja muuten kun oon tottunut siihen hevosen kokoseen tähtäimeen, niin toi cl_dynamiccrosshair '0' tuli kun pieru perseestä. Elikkä pelaaminen on helpompaa nyt.

    Muuten, kun pistin fps:n 100, niin ei se tähtäin mielestäni nopeammin pienentynyt. Tosin en pelannut hirveän kauaa, koska adsl katkes joka kierroksella :cool:
     
  21. Teleet

    Teleet Guest

    Koimo! Holmo! Hirmatoomo!
    *älämölöä jota ei kukaan jaksa lukea*
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 04.05.2006

Jaa tämä sivu