Creative Zen X-fi kokemuksia?

Viestiketju MP3-soittimet -osiossa. Ketjun avasi jarvouti 03.09.2008.

1. jarvouti

jarvouti Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Creativen uutuus kiinnostaa kovasti. Millaisia käyttökokemuksia laitteesta? Onko käyttöliittymä toimiva?

Entä pystyykö laitteesta valitsemaan seuraavaksi kuunneltavat albumit, eli useampia albumeja samalla kertaa? Tämä olisi lenkkeillessä kullanarvoinen ominaisuus, ettei tarvitsisi pysähtyä seuraavaa albumia valitsemaan.

2.  
  3. joniz123

joniz123 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on toi 8gb versio...
    Itseni mielestä LOISTAVA äänenlaatu , käyttöliittymä toimii hyvin , todella näpsäkkä laite käyttää...

Miinuksiin voisi lukeutua softan toimivuus tietokoneessa , ihan niinkuin ohjelmaa ei olisi suunniteltu loppuun asti.

Itse ostin eilen ja ei nyt ainakaan vielä tarvitse katua , kaiken puolin hyvä laite hintaisekseen. Mitä tohon albumi jutskaan tulee niin en oikeen osaa sanoa , luulisin että joudut pysähtymään ja vaihtamaan albumin. Kannattaa silti harkita laitteen ostoa!

4. jarvouti

jarvouti Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkoitattanet, että Creativen ohjelmaa ei ole suunniteltu loppuun asti. Oletko koittanut Windowsin Media Playerin kanssa? Onnistuuko laitteen synkronoiminen sillä?

Nykyisen Samsungini pystyy ja on helppoa. Samsungin oman ohjelman jätin heti käyttämättä...

5. joniz123

joniz123 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo kyllä media playerin kanssa toimii... itse käytän ihan resurssien hallinnasta , mutta videot pystyy convertoimaan vaan creativen softan kautta , mutta kyllä silläkin jotenkin onnistuu...

6. jarvouti

jarvouti Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No hyvä, Media Player on mulle riittävä, kun videoita ei ole tarkoitus katsella.

Miten muuten akun lataus onnistuu? Paketissa lienee mukana vain USB-johto, jonka kautta myös akku ladataan. Oletko kokeillut jotain verkkovirtalaturia? Osaatko sanoa minkä jännitteinen ja tehoinen laturi pitäisi olla? Muutama USB-laturi on tullut jo aiempiin vehkeisiin hankittua...

7. Turska682

Turska682 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse sain parisen viikkoa sitten omani ja täytyy sanoa että loistava laite on kyseessä. Creativen tuotteista olen aina pitänyt eikä tämä tuota poikkeusta.

Creativen ohjelma tosiaan on aika kökkö, mutta luonkin sillä vain soittolistat ja muut asiat hoidan resurssienhallinnasta.
    Videoita pystyy siirtämään laitteeseen muutenkin, mutta ne näkyvät soittimessa vain jos ovat 320x240 kokoisia, itse konvertoin videot AllToAvi -ohjelmalla DivX-muotoon.
    Itse soittimen käyttöliittymä on todella miellyttävä ja helppokäyttöinen, taustakuvaakin pystyy vaihtamaan kuten muissakin Creativen malleissa. Vaikka oudolta kuulostaakin, niin tätäkin ominaisuutta arvostan paljon koska saan soittimen valikotkin oman näköisiksi ja fiilis on aivan erilainen kun taustalla on joku komea maisema kuin pelkkää valkeaa.

Vähempikin määrä nappeja olisi riittänyt. 4 nappia on käytännössä turhia. Napit naksuvat ehkä joidenkin korvaan liian kovaa, itseä ei ole vielä häirinnyt.

Miinusta tulee kaiuttimesta, koska älysin vasta kun olin saanut tuotteen että ääni räjähtää kuulumaan kaiuttimesta jos kuulokeplugi irtoaa, kuten esim. Nokian puhelimissa. Onnekseni kuitenkin kaiutin on todella hiljainen, ja vaikka kuulokeplugi irtoaisikin - kesken tylsää oppituntia - kun kaivaa soitinta taskusta, niin ei varmaan monikaan kuule mitään ellet kuuntele lähes täysillä volyymeillä :)

Itse tilasin samalla Creativen oman verkkolaturin 20 eurolla, ja varmistin näin latausmahdollisuuden joka paikassa.

8. joniz123

joniz123 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

joo minä ostin tuon verkkovirtalaturin heti mukaan kun hain kaupasta tuon soittimen.
    Niinkuin tuossa edellisessä viestissä turska kertoikin niin kyseessä aivan LOISTAVA tuote jota voi suositella kenelle vaan. Hintakin on esim. tuolla 16gb mallilla varmasti kilpailykykyinen muihin merkkeihin verrattuna.

9. jarvouti

jarvouti Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep jep, tuli sitten haettua tuollainen 32 giganen versio. Siirsin kerralla siihen noin 20 gigaa musaa Media Playerillä. Siirto kesti noin kolme tuntia. Melko hidasta, mutta eipä tuollaista tule usein tehtyä. Käyttöliittymää ja nappuloita täytyy vielä opetella.

Tuosta laturista vielä. Teillä Joniz tai Turska on tuo Creativen laturi, niin kurkkaisitteko, jotta oisko näkyvissä latausjännitettä ja/tai lataustehoa? En viitsisi koittaa tarvikelaturilla latausta, jos jännite on väärä.

10. hentriz

hentriz Guest

Öö... Itse voisin harkita tätä 8 gigan mallia, mutta siitä puuttu WLAN?
    16 gigan versiossa sellainen kuitenkin oli?
    Joku vähän jelppii minua tämän sekaannuksen kanssa? Taitaapi olla muuten aika kelpo soitin, kun lukee tätä ketjua.

11. Lazierc

Lazierc Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vain 16GB ja 32GB malleissa on WLAN.

12. joniz123

joniz123 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

myyjä sanoi ainakin minulle että kaikki zeniin sopivat laturit sopivat zen x-fi.

13. schnappi

schnappi Guest

Juup.. enpä viitti tehä uutta, niin kysästään tässä, ELI

Tuli hommattua se creative zen X-Fi soitin, mutta ongelma onkin että en saa asennettua sitä koneelle enää..
    Eli tossa toissapäivänä formatoin kovon ja asensin winukan uusiksi, niin en saa enää asennettua soitinta koneeseen.

Kun asennan ajureita laitehallinnasta, niin sanoo "Tämän INF-tiedoston palvelun asennusta käsittelevä osa ei kelpaa"
    Onko kellään ollut samanlaista vikaa minkään laitteen kanssa?
    Mikä neuvoksi?

Kiitos!

14. joniz123

joniz123 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

itselläni ei ole ilmennyt mitään ongelmaa. ongelmassa en osaa auttaa valitettavasti , ehkä joku muu osaa auttaa :)

15. schnappi

schnappi Guest

16. MisterLad

MisterLad Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Saan kohta kätösiini kyseisen soittimen 16GB muistilla, ja kysyisin, että täytyykö sitä ensimmäisellä latauskerralla ladata jotenkin erityisen pitkään? Ja onko tuohon ostettavissa jostain verkkovirtalähdettä?

17. hentriz

hentriz Guest

Ainakin Creative ZEN 8 gb -:n versiossa piti ladta 3 vai 4 tuntia ja mainittiin heti ohjekirjan alussa. Annoin ladata ohjekirjan määrittämän alkulataus ajan, vaikka soitin väitti olevansa täyteen ladattu.
    Uskon siis, että ohjekirjasta selviää. Varmaan samaa luokkaa kun ZEN-soittimessa, joku 3-4 tuntia.

18. schnappi

schnappi Guest

Juu 8gt Zen X-Fi:tä piti myös ladata tuo 3-4h..

19. jarvouti

jarvouti Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuukauden verran on tullut X-fi:tä käytettyä. Soitin toimii ihan mukavasti. Käyttöliittymällä ei käytännössä ole mulle merkitystä, kun pääasiallinen käyttö on lenkkimusan kuuntelu. Parasta laitteessa on riittävä muisti (32G).

Ilmeisesti laitteen softa on hieman buginen, kun soitin on kolme eri kertaa soittanut randomilla saman kappaleen peräkkäin. 5000:n kappaleen valikoimasta tällaisen todennäköisyys on varmaankin lottovoiton luokkaa. Muutenkin vaikuttaa siltä, että laite toistaa joitain artisteja selvästi muita enemmän. Tiedä sitten mistä johtuu. tallennuspaikasta laitteessa, biisin nimestä, artistin nimestä vai mistä.

Kerran latasin soittimen tarvikeseinälaturilla. Latauksen jälkeen ei soittimeen tullut virtaa ennenn resetoimista. Taidan tyytyä USB-lataukseen.

20. schnappi

schnappi Guest

Juu tuo USB lataus on mielestäni ihan hyvä..
    Siinähän se samalla latautuu, kun koneella istuu muutenkin!?

Voi tietty firmwaree kokeilla päivittää, jos tuo toisto bugi sillä hoituisi :D

21. joniz123

joniz123 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itse päivitin tuon firmwaren muutama päivä sitten.aiemman firmwaren yksi bugi oli, kun menin esittäjien kautta johonkin esittäjään, niin se vaan ilmoitti, että "ei tässä luokassa kappaleita". nyt ongelma hävisi kun päivitin firmwaren Creative Centrale kautta.

Jaa tämä sivu