creative zen vision:M - 30GB

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi Tomittaja 17.09.2006.

1. Tomittaja

Tomittaja Guest

Moi, onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta?

2.  
  3. ReXi

ReXi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Löytyy 30GBn black malli ja helvetin tyytyväinen olen. Päivittäin tulee käytettyä 2h-8h ja akku kestää noin viikon, äänenlaatu on erittäin hyvä, joskin vakiokuulokkeet ovat sitä "peruslaatua".

Videoiden katseluun en hirveästi ole perehtynyt, lähinnä musiikkivideoita ja pieniä klippejä tulee katsottua ja kuva on yllättävän hyvä. Näyttö kuitenkin on liian pieni leffojen/sarjojen katsomiseen.

Miinukset löytyvät sitten tietysti koosta ja näyttö naarmuuntuu herkästi, mutta onneksi tuommoisen suojakalvon saa <10e ja se kestää äböyt vuoden.

4. 4llu

4llu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo tänään kävin ostaa, ja oon vähän pihalla koko laitteesta.
    Olisi kivaa jos joku vastaisi kysymyksiini.

Ensinnäkin, miten pystyn liikuttamaan jo soittimen sisällä olevia tiedostoja. Esim: yritän liikuttaa videoa kansiosta a, kansioo b, otan hiirellä videosta kiinni, ja raahaan mutta se ei anna vetää sitä mihinkään ja tulee vaan sellanen ihme kieltomerkki kursorin päälle.

Toinen kysymys: Miten saan musiikin jaoteltua esim näin:

Poppi-> bändejä -> kappaleita
    Rokki->bändejä -> kappaleita
    Hevi ->bändejä -> kappaleita
    Räppi->bändejä -> kappaleita jnejnejne.

Nimittäin kun lisään kappaleita teen näin: Olen tehnyt kansioita eri musiikkityypeille, joiden sisään olen pistänyt musiikit. Kun pistän ne soittimeen, on siellä vaan 1 kansio jonka nimi on <unknown> ja jossa on kaikki kappaleet sikinsokin.

Elikkä se menee silloin näin

<unknown>->kaikki bändit sikinsokin-> kappaleet

Näihin kaipaisin kiperästi vastauksia.

Kiitos jo etukäteen vastanneille :)

Viimeksi muokattu: 27.12.2006
  5. lilninoo

lilninoo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on kanssa tämä kyseinen soitin ja tää on ihan paska. mulla tilttailee koko homma kesken musiikin kuuntelun... onko laite vika vai onko teilläkin tilttaillut?? sama videontoistossa ja musiikin siirrossa... aina tilttaa. eli onko samoja ongelmia?

6. Melonipuu

Melonipuu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vieppä kuule huoltoon, kuulostaa maanantaikappaleelta.

Soitin on hyvä(5 kk kokemus), ja navigaatio on tarkoitus suorittaa siis joko selaamalla albumeiden tai artistien mukaan, sekä tekemällä soittolistoja. Laite on joku windows media tyylinen, eli et voi siirtää kappaleita kansiosta kansioon, vaan pitää tehdä ko. tavalla.

7. leksi

leksi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Täältä löytyy kanssa kyseinen soitin kesällä hankittu. Ei ole ainuttakaan pahaa sanaa soittimesta. Toiminut kuin unelma, akku kestää suhtkauan. Taattua creative laatua.

8. Spedemus

Spedemus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noin kuukauden ollut mulla käytössä tämä laite pelkästään mp3:sia oon kuunnellu.

Akku kestää ehkä just sen luvatun 14h näyttö pois päältä kun kuuntelee. Jos paljon kuuntelee niin saa silti olla yhtenään lataamassa. Akun kesto saisi olla mulla parempi.

Tolla perus windowsin resurssien hallinnalla voi kansioita ja tiedostoja kopioida soittimelle ja poistaa sieltä. Ei muuta.

Tolla ohjelmalla saat ne mp3-tiedostojen tagit kuntoon niin voit soitella musatyylien mukaa biisejä http://www.mp3tag.de/en/

Musan soiton aikana ei tilttaillut, gigatolkulla kerralla musaa kopioidessa useinkin. Siirron jälkeen ajelen silloin tällöin Reboot, rebuild ja taas reboot niin toimii ehkä sitten paremmin. Ajetaan seuraavasti soitin kiinni. Virtanappi vasempaa reunaan. Työnnetään nitojan pää soittimen formatointiaukkoon ja soittimen boottausvalikko pitäisi aueta.

Välillä joku yksittäinen biisi särisee oudosti. Samoin tulee oudosti joihinkin muutamiin biiseihin lisää tyhjää pituutta. Laite soittaa tyhjää jotain 10 minuuttia biisin loppuun.

Videosoittimena ihan paska. Videokonversio on lähes aina must ja äänenlaatu menee skeidaksi. Liian hankalaa videopelleily kun dvd:t ja kannettavatkin on olemassa.

Äänenlaatu ei myöskään ole ihan niin hyvä kuin olisin toivonut. Kannettavasta tietsikastakin soitettuna samat tiedostot somoilla kuuloikkeilla soi paremmin. Samoin vaimon vanhemmassa creativen 20gb soittimessa (touch?) on parempi äänenlaatu. En nyt silti sanoisi äänenlaatua huonoksi, mutta parempikin voisi olla.

Onko kellään ollut tilaisuutta vertailla uuden Ipodin ja tämän soittimen äänenlaatua?

Jaa tämä sivu