Creative Zen Touch 20gb

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi _Aleksi_ 09.10.2005.

1. _Aleksi_

_Aleksi_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve.

Olen aikeissa hankkia tuommosen mp3-soittimen, kun ei ole kovin pahan hintanen verkkokauppa.comissa, 209€.

Olen netistä lukenu arvosteluita joissa tuota on kehuttu ihan hyväksi soittimeksi. Kysyn nyt näin viimehetken mielipiteitä että onko tuo nyt järkevä ostos? Tai ylipäätään muiden kokemuksia laitteesta?

2.  
  3. heappi

heappi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuota mallia ei minulla ole, mutta vanhempi Creative Zen Xtra löytyy. Creativen soittimet on hyviä, ja niissä on oikeastaan pari olennaista eroavaisuutta vaikkapa Applen soittimiin:

- Creativen soittimet on käyttöliittymältään hieman monimutkaisempia. Joku voisi sanoa että insinöörien suunnittelema, itse olen sitä mieltä että se ei haittaa. Jos osaa käyttää kodinelektroniikkaa niin osaa käyttää Zeniä. Toisaalta ominaisuuksia soittimessa myös riittää varsin hyvin.

- Creativen soittimet on hieman painavampia kuin muiden valmistajien soittimet. Kannattaa siis vielä liikkeessä pyytää kokeilukappaletta käteen ja miettiä mihin soitinta käyttää. Itsellä on 20GB Zen punttiskäytössä ja kieltämättä olisi välillä mukavampi ettei soitin olisi niin isokokoinen ja painava. Sen sijaan matkoilla tuo 20GB kapasiteetti on ehdoton etu verrattuna vaikkapa alle gigaisiin flash-soittimiin.

4. _Aleksi_

_Aleksi_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Haen lähinnä tilaa kohtuuhinnalla, koolla ei niin väliä kunhan se nyt taskuun suunnilleen mahtuu. Eli taitaa tuo lähteä tänään tilaukseen. Olen saanut semmosen käsityksen että tässä vehkeessä on jonkinlainen metallikuori, ettei ole mikään muovilelu?

5. _Aleksi_

_Aleksi_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Menee yksinpuheluksi, mutta tilasin tuon soittimen, ja tulee ilmeisesti huomenna. Eli voin kertoa kokemuksia muutaman päivän sisällä, jos ne nyt ketään edes kiinnostaa. :D

6. heappi

heappi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ainakaan minun Zeni ei ollut muovilelu, vaan kuoret oli kevyehköä metallia. Kestävä se ainakin on. :)

7. kuassa

kuassa Guest

Ei minullakaan tuota kysymääsi Creative ole, sen sijaan Creative Zen Micro(5 GB:tä). Sain sen sukulaiselta joka oli käymässä Kanadassa.

Vähän isohko tuo minun mallini on ehkä, mutta todella tyytyväinen siihen olen. Minusta valikot ovat helppokäyttöisia ja ne saa viellä suomenkielläkin. Tosin kun teen ohjelmointia työkseni ja pyörin muutenkin koneiden äärellä, käsitykseni 'yksinkertaisuudesta' voi olla vähän erilainen kuin muilla.:)

Athlon 2200++ XP:llä ja Creativen softwarella menee jotain 6-8 minuuttia kun muuntaa/siirtää mp3:sina koko CD:n 128 bittisenä Creativeen.

Ipodia en ole kokeillut joten en pysty vertaamaan, mutta noihin halvempiin flashilla toimiviin soittimiiin ero on kyllä minusta merkittävät. En vaihtaisi takaisin.

8. _Aleksi_

_Aleksi_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No niin. Nyt tuo soitin sitten on minulla ollut vähän aikaa. Soitin on ainakin minun käyttöön juuri sopivan kokoinen, ei liian iso. Painoa taitaa olla reilut 200 grammaa, ja soitin on semmonen tosi jämäkän oloinen metallisen kuorensa ansiosta. Tätä on todella helppo käyttää, valikot on selkeät. Aluksi tuo touchpad sai aikaan pientä pään raapimista herkkyytensä vuoksi. Nyt kun siihen on tottunut niin se ajaa asiansa todella hyvin.

Äänenlaatu on todella hyvä, mutta mukana tulleet keskinkertaiset kuulokkeet heikentävät sitä hieman. Tilaa tosiaan on riittävästi, ja minulla meni noin 15 minuuttia siirtää n.2000 kappaletta koneelta soittimeen Creativen ohjelmistolla. Akkua en ole kertaakaan vielä ladannut, ja uskon kyllä luvattuun 24 tunnin kestoon. Kaiken kaikkiaan soitin antaa todella laadukkaan vaikutelman ja tilaa on riittävästi. Tähän hintaan (209€ verkkokaupasta) tätä voi suositella melkein kelle vaan, paitsi kokonsa puolesta tämä ei mikään lenkkeilysoitin ole.

Nyt sitten asiantuntijat voisivat suositella joitain hyviä nappikuulokkeita, kun nuo mukana tulleet ei todellakaan edusta mitään hyvää laatua. Hintaa saisi olla 20-30€. Olen kuullut että Sennheiser ja Koss olisivat laatua?

Jaa tämä sivu