Creative Zen Microon ei siirry musiikkia

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi beerace 10.03.2007.

1. beerace

beerace Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heips.

Ostin Creative Zen Micro 6GB mp3-soittimen tässä viime viikolla "käytettynä" (jota oli käytetty kuulemma vain kerran), mutta minulla tämä ei pelitä niin kuin pitäisi. Ongelma on tämä:

Kun kiinnitän soittimen USB johdolla koneeseen, koneeni kyllä tunnistaa kyseisen laitteen, mutta itse soittimen Zen Micro Media Explorer -ohjelma valittaa, että soitinta ei ole kytketty koneeseen. Se ei vain yksinkertaisesti suostu sitä tunnistamaan. Windowsin Media Player kyllä tunnistaa ja antaa mukamas siirtää laitteeseen musiikkia, mutta kun olen näin tehnyt, musiikkitiedostoja ei näy missään soittimessa ja Musiikkikirjasto valittaa ettei sielä ole yhtään kappaletta. Tiedoissakin lukee, että kappaleita on 0 kpl, mutta soittimen tila on kyllä vähentynyt. Kysymys kuuluu, minne ne musiikit sitten oikein menee?

Keinoja on kokeiltu.. Koitin siirtää musiikkia soittimeen kun olin vaihtanut sen Siirrettävä levy -tilaan, mutta ei. Tila kyllä vähentyy, mutta soittimessa ei näy vieläkään mitään. Alustamista on koitettu, USB johdon jatkojohdon kanssa ja ilman, laitettu soittimeen kiinni ollessaan pois päältä ja päällä. Johdosta on koitettu pitää kiinni tukevasti liittimen kohdalta, Creativen ajurit koitettu asentaa uudestaan kolme kertaa, mutta sama ongelma jatkuu. Firmwarea koitettu asentaa, mutta eihän tämä anna edes asentaa sitä, koska väittää ettei laitetta ole kytketty koneeseen. Akku ladattiin ennen kuin aloimme testaamaan laitetta, joten se on täysi.

Ja kyseisen laitteen pitäisi olla siis aivan uusi, kerran kokeiltu. Olen kerran lainannut ennestään samanlaista Creativen soitinta kaveriltani ja silloin tämä toimi koneellani vallan mainiosti, joten laite on minulle ennestään tuttu ja tiedän miten sen pitäisi toimia.
    Missä mahtanee olla vikaa ja voiko sitä korjata?
    Laitteesta on tallella kuitti ja takuulappu - menisikö tämä vika (jos se nyt on vika) takuunalaiseksi että sen saisi vaihdettua uuteen, vai?

Apua kaivataan!

2.  
  3. m4k3

m4k3 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Creativen ajureilla ei kai tee mitään enää sen jälkee kun on asentanut uusimman firmwaren, "playsforsure". Eli sitten musiikki pitääkin siirtää Winampilla tai Media Player, tai etsiä uusimmat ohjelmat Creativen sivuilta.

Onko sulla siis Windows Media Player 10 asennettuna, vanhemmilla versioilla siirtäminen ei ehkä onnistu...? Sulla pitää myös olla Windows XP, että toimisi... Oletko kokeillut soitinta toisella tietokoneella ja yrittänyt asentaa firmwaren uudestaan?

Itsellänikin ollut ongelmia samanlaisen soittimen kanssa ja oon varma että saat vaihdettua soittimen jos siinä on selvä vika. Otat yhteyttä myyjään tai suoraan Creativeen - saat uuden samanlaisen soittimen tilalle, tosin Creativelta vaihto saattaa kestää lähemmäs 4vk.

4. beerace

beerace Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Katsoin että Media Playerin versio on 9. Pitää koittaa vielä sillä 10 versiolla. Windows XP löytyy. Toisella koneella ei ole mahdollista kokeilla laitteen toimivuutta.. :/

Kannattaako siis kaikki creativen ajurit poistaa ja sitten koittaa siirtää Media Playerillä musiikkia siihen?

Kiitos neuvoista.

5. m4k3

m4k3 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei pitäisi olla mitään merkitystä onko ne asennettuna, mutta vanhat versiot ajureista/ohjelmista ovat hyödyttömiä jos sulla on 2.21.02 firmware asenettuna soittimessa. Firmwaren version näkee soittimen tiedot kohdasta (järjestelmä - tiedot).

Jaa tämä sivu