Creative 3d Blaster Banshee pci/agp

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi LaaZio 09.03.2005.

1. LaaZio

LaaZio Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla tai siis tyttöystäväni koneessa on kyseinen näytönohjain asennettuna pci paikkaan sekä ilmeisesti emolevylle intergroitu näytönohjain (Cirrus Logic 5446 pci)? Ongelma on siis siinä etten saa resoluutiota vaihdettua isommaksi kuin 640x480 16bitin väreillä tai 800x600 16 värillä. Vaikka tämän Creativen kortin pitäisi pystyä paljon isompiin tarkkuuksiin. Haittaako tuo integroitu näyttis jotenkin sen toisen kortin toimintaa? Olen yrittänyt kaikilla mahdollisilla ajureilla mitä olen löytänyt. Käyttiksenä on win98SE.

2.  
  3. turska

turska Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Käy katsomassa BIOS:sta onko tuo integroitu näytönohjain käytössä,jos on,niin disabloi se pois käytöstä.Poista kaikki vanhat näyttisajurit ja asenna ne uudestaan ns.puhdas asennus.Tahtoo olla haittaa kun asentelee ajureita,ettei poistele ensin vanhoja.

4. admins

admins Guest

Näytön tarkkuttahan rajaa näytön tyyppi.
    tarkista mikä näyttö windowsiin on määritetty.
    virkistystaajuus voi olla myös liian suuri

5. LaaZio

LaaZio Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Virkistystaajuus ei ole liian suuri ja kyllä kyseinen näyttö pystyy korkeempaa resoa näyttämään kuin 640x480 :)
    Integroitua näyttistä ei saanu pois käytöstä biosista valitettavasti. Ehkä jollain jumppereilla sen sais pois päältä mutta ei ole mitään ohjeita emolevyyn niin paha alkaa säätämään.

6. admins

admins Guest

Tarkoitin jos windowsissa on määritelty näytön tyypiksi vga näyttö tulos on tuo.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.03.2005

Jaa tämä sivu