Crakerit PRKL!

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi DimaWee 09.04.2004.

1. DimaWee

DimaWee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onkos sinulla koskaan ollut sellaista tilannetta että joku tuntematon IP osoite skannaa jokaisen porttisi? Joten tälläinen pieni gallup. Miten sinä suhtadut näihin koneesi yksityisyyttä raiskaaviin henkilöihin? Samalla voi kertoa hyviä tapoja esim. käräyttää prossun sen dorkan koneesta. Muistakaa kunnioittaa toisten yksityisyyttä jopa tietoverkossa.

2.  
  3. DVDR(W)

DVDR(W) Guest

Noita tulee päivittäin niin paljon ettei niistä jaksa kantaa huolta...

4. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Yksi kokemus löytyy. Seurasin tässä jonkin aikaa sitetn palomuurin logia ja huomasin, että samasta osoitteesta skannailtiin portteja todella usein ja parin päivän ajan tätä tapahtu aika aktiivisesti. No, jäljitin osoitetta ja se oli Soneran liittymästä, itselläkin sonera, joten otin heihin yhteyttä, kerroin tilanteen ja jonkun ajan kuluttua tuo touhu loppui. :)

5. jp.69

jp.69 Guest

Sen jälkeen ku laitoin telewellin reitittimen jossa on palomuuri mukana ei ole tarvinnut huolehtia mistään skannauksesta.
    Mulla on 2 konetta reitittimen perseessä kiinni ja se osaa hävittää kummankin IP ja antaa ulos semmoisen IP ettei kellekään ole siitä mitään iloa ja senkin pystyy asettaa vaihtumaan esim.1 tunnin välein.
    Testasin tämän Nortonin sivuilla ja sieltä tuli ilmoitus että olen turvassa hyökkäyksiltä vaan viruksilta...

6. DimaWee

DimaWee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen kyllä huomannut sen että jos soittaa palveluntarjoajalle niin ne kiusaa kuluttajaa
    >:) Ja myös suojaukset on kunnossa joten kyllä minä huomaan ne 6000 yritystä mitä tulee viikossa mistä ei ole haittaa mutta aintakaa joku kunnon neuvvo miten niitten prossut voi esim. käräyttää ei palsatan säännöt ainakaan sitä kiellä ;) Itse olen löytänyt muutaman skriptin millä tekee hudaa ilkimöille... Mutta mites te muut tässä uudessa villissälännessä?

7. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    vai käräyttää sen tyypin prossun :)
    ...kyllä tuollainen skripti mullekin kelpaisi.

8. mooglez

mooglez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    skannaa takas, muutaman kerran on tullut pyydettyä skannaajaa lopettamaan toimintansa, printtaamalla viestin hänen printteristään :)

9. DimaWee

DimaWee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tänne viellä ihan erikseen tällänen juttu kaikille elisan asiakkaille...
    Elisan verkosta tapahtuvasta haittaliikenteestä voi ilmoittaa sähköpostitse
    osoitteeseen: abuse@elisa.fi. Viestistä tulee ilmetä haittaliikenteen tarkka
    kellonaika, päivämäärä, aikavyöhyke, lähdeIP, kohdeIP, lähdeportti sekä
    kohdeportti.

Jaa tämä sivu