Auttakaa aloittelijaa. Mikä mahtaa olla vikana, kun kone menee jumiin. Käyttiksenä XP Pro, kone 1300 mhz, ja 160 gigaa kovalevytilaa, ja käytän ZoneaAlarmia ja Emulea. Ennen ei mitään ongelmia, mutta nyt Task manager näyttää etä CPU usage on 100 %. Windows herjasi, että virtual memory too low. Havaitsin että explorer.exe käyttää CPU:ta koko ajan yli 90%, eli mitä mitä? En ymmärrä yhtään. Onko jokin iskenyt koneeseeni ja mitä tämä explorer.exe tekee? Konetta olen sammuttanut, ja auttaa vähän aikaa. Sitten taas jossain välissä menee jumiin, ja tähän auttaa kun sulkee avattuja ikkunoita. Task managerissa lukee ikkunoiden kohdalla että not responding ja tämä kiertää vaihtelevasti. Nöyrin kiitokseni etukäteen auttaneille.
Tarkistappa masiinasi Ad-Aware ja/tai SpyBot sovelluksilla ja sitten vielä virus skannerilla. Voi löytyä jokin pöpö, joka tuon aiheuttaa.
Syynä voisi olla tuo ZoneAlarm. Olen itse käyttänyt sitä aika pitkän aikaa, ja kaikki toimi hyvin. Nyttemmin olen ollut asentamassa kolmelle kaverille koneita ja jokaisella kerralla kone on mennyt täysin jumiin ZoneAlarmin asennuksen jälkeen. Prosessoriteho näyttää kokoajan lähes 100% ja mikään ei tunnu toimivan. ZoneAlarmin poistaminen ja korvaaminen toisella palomuurilla korjasi ongelman.
Tuolta voit tarkistaa paljonko sulla on käytössä tuota näennäismuistia. ohjauspaneeli -> järjestelmä -> lisäasetukset -> kohdasta "suorituskyky" klikkaat "asetukset" -> lisäasetukset -> kohdasta "näennäismuisti" klikkaat "muuta". Täältä voit sitten vähän lisätä sitä, jos tarvetta on.
Sama ongelma jatkuu.. Olen vaihtanut ZoneAlarmin Kerioon, kävin koneen läpi AdAwarella ja Spybotilla, ei löytynyt mitään. Explorer.exe käyttää yhä CPU:ta yli 90% koko ajan. Onko Explorer.exe yhtä kuin järjestelmänhallinta, voinko lopettaa sen task managerista käyttämällä End process tai End process tree vaihtoehtoja?? Osaako ketään auttaa enempää????!!! Onko koneessa pöpöjä? Norton 2003 ei ole löytänyt mitään.
Mulla toi emule jumittaa koko koneen ainakun rupee lataamaan vähänkin isompaa tiedostoa mutta en sit tiiä jos sulla exploreri vie 90%. Ei mulla kyllä ole ollu mitää ongelmia zonealarmin ja muulin kanssa. Tosin noi palomuurit saattaa sotkea lähiverrkko juttuja ja sitä kautta kaataa explorerin. Ainaki mulla menee kone iha sekasin jos yrittää esim. kattoa lähiverkon koneita zone päällä. Kerran kävi just tollei ku oli liian pitkä tiedoston nimi ja kerran kun oli joku pikakuvake ftp osoitteeseen. Kannattaa ottaa xp:n oma palomuuri pois päältä ellei ole jo.
Onko sulla AVI leffoja koneella...toi on ihan normaali XP:n ongelma kun esikatselu alkaa lukee AVI leffaa jota se ei kuitenkaan oikeen kunnolla osaa lukea joten se kuumeisesti yrittää lukee koko leffan kuvia 100% suoritinkäytöllä ja yleensä jos yrität sulkea koneen ni ilmottaa tosta käynnissä olevasta vastaamattomasta explorer.exe ohjelmasta... oon huomannu monissa leffa koneissa xp:n kanssa ton saman jutun jonkin aikaa menee ok....sitten se alkaa yhtäkkiä lukee noita esikatseluja todella rankasti, ton saa pois päältä ton esikatselun en vaan muista mikä rivi piti regeditillä poistaa rekisteristä mutta siitä on puhuttu ennenkin täällä foorumeilla joten koita "hae viestejä" sanalla explorer.exe ite löysin sen poisto ohjeen joskus googlesta tolla samalla hakusanalla ....ja mulla oli aivan sama ongelma koneessa silloin. ja heti korjaantu.
Well windows seem to have a REALLY big problem when it comes to reading AVI files. It seems that when you click on an AVI file in explorer, it'll try to read the entire AVI file to determine the width,height, etc. of the AVI file (this is displayed in the Properties window). Now the problem with Windows is that if you have a broken/not fully downloaded AVI file that doesnt contain this info, Windows will scan the entire AVI file trying to figure out all these properties which in the process will probably cause 100% CPU usage and heavy memory usage. To solve this problem all you have to do is the following: 1. Open up regedit 2. Goto HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellexPropertyHandler 3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"