Cpu usage 100% kun teen levyä.

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi dreamC 30.08.2004.

1. dreamC

dreamC Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kokeilin hakua mutta ei löytyny vastaavaa.

Joo eli ongelma ilmeni jo vähän aikaa sitten mutta en ole pitkään aikaan poltellu asemalla niin en muistanu..
    Ja toivottavasti pysyn lailisuuden rajoissa. ;)

Eli kun polttaminen alkaa, niin cpu hyppii välillä 95%-100% ja ei pysty tekemään mitään siinä samalla, koska resurssit ei riitä( muistin käyttö ~210mt-240mt/256mt.Sama juttu myös esim cd:ltä koneelle tiedostoja kopioitaessa.
    Winampin ollessa päällä ääni muuttuu n.50%:tia hitaammaks ja sellasesta mongerruksesta ei saa musiikillista nautintoa kuuro veteraanikaan.
    Kun ostin koneen niin ongelmaa ei ollu, tuli vasta äskettäin.

Sitten, levyn polttaminen vei ennen 2-4min, mutta nyt esim tiedostoja poltettaessa aika on ensin 2min 30sec(suht.normaali, aseman nopeus 48x), mutta sitten hyppää aina samaan 7min 50 sec, joka kerta
    Sama juttu myös kun rippaan dvd-asemalla levyä smartripperin avulla, ennen dvd-speed ollu 4.6-5.jtn mutta nyt pysyy tappavan tasaisesti 2.3:ssa!!rippi ennen~10min, nyt~35 min..Ei käy järkeen.

Eli tuntuu siltä että, nopeudet laskenu/tehonvienti noussu.

Polttoo oon nyt kokeillu:

-Koneen mukana tullu recordnow
    -Deepburner
    -Nero 5

Kaikilla ohjelmilla sama juttu.

Kone on ajettu Ad-awaren uusimalla versiolla ja nortonin 2003-ohj., mutta ei löytyny mitään..Esim. prosesseja mitkä vois tehdä jäynää ja hidastaa näin konetta.

Koneen speksit:

Amd athlon 2600+
    256 DDR
    maxtorin kovo.80gt
    Emo:asus
    Käyttiksenä Xp home
    Näytönohjaimella ei vissiin väliä.

Apua, pyydän..

Ps.Toivottavasti saatte nyt ees jonkinlaisen käsityksen mun ongelmasta, kirjoitusasu olisi myös voinut olla hiukka parempi..

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Asemanssa DMA päällä?
    Levyjä ei kannata polttaa 48x nopeudella vaan esim 8x - 16x nopeuksilla.
    Katso myös Nero Infotool:illa ASPI kohdasta ettei ole ongelmia.

4. dreamC

dreamC Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Dma mode 5 päällä.

Olen kokeillu myös pienemmillä nopeuksilla mutta aika vaan nousee, muuten toimii samalla tavalla.

5. D-broke

D-broke Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oletko millon viimeksi tarkistanut kovalevyn kunnon.... onko bad sectoreita tai paljon fragmentoitunut. kannattaa myös tarkistaa task managerista onko polton aikana mitään resurssiensyöppö ohjelmia päällä esim. virusskannaus.
    voi myös olla, että windows on hajottanut itse itsensä, jolloin käyttöjärjestelmän uudelleen asennus saattaisi auttaa

Jaa tämä sivu