Counter-strike Source serverin teko !

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi Natte 30.08.2009.

1. Natte

Natte Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis oon ettiny jo kuukauden päivät tietoa siitä miten sourceen tehään oma serveri. Kaikilla foorumeilla on tää laita vaa create server ja sv_lan 0 , noku ei toimi ei. Nytten haluaisin tietää miten aukasen mun portit tai jotku semmoset. En tiedä niistä mitään. Voisiko joku opastaa tämän homman minulle asiallisin kommentein.
    Ja sitte viel jos reitittimen tiedot pitää saada että portit voi avata niin kertokaa miten ne tiedot saa !

2.  
  3. microbi

microbi Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Ei hyvää päivää....

Tämän joko osaa (etsiä netistä ja lukea) tai sitten ei.

Perus homma selviää täältä: http://www.cstrike-planet.com/tutorial/1-Getting-Started/2 ja siitä eteenpäin.

Itse en ole CSC servua tehnyt mutta tuo on käsittääkseni sama kun esim. SoF2:n servu (joita olen tehnyt aikoinani useita).

1. asenna server, joko linux (suosittelen) tai windows OS.
    2. muokkaa "server.cfg" tiedostosta haluamasi kohdat - periaatteessa sun pitäisi tietää mikä komento tarkoittaa mitäkin.... Mutta alkuun pääsee GOOGLELLA!!!! Jeee!!! Kokeile vaikka täältä: http://www.cstrike-planet.com/cfgmaker?cfg=srcds . Niitä on softiakin jolla voi tehdä saman (vinkki =GOOGLE!!!). Muisttaakseni portit ym. määritellään täältä!

(=> sitten vain avaat reitittimestä kyseisen portin, jos tähän jämähtää - älä yritä edes tehdä servua).

Soffissa oli lisäksi tiedosto mapcycle.cfg = tuolla määriteltiin pelattavat kentät (kenttä sykli), minkälainen pelimuoto, mitä aseita kentässä on sallittu jne.

Olen HIEMAN huolestunut, että ET löydä näitä asioita netistä!? Kyseessä on kuitenkin "museo" peli, jota pelataan kai vielä suhteellisen paljon (ja pelattu aikoinaan vielä enemmän). Jos jostain niin tästä pelistä löytyy netistä PALJON tietoa joilla pitäisi pärjätä. Voi olla jopa että ihan suomenkielisiäkin sivuja on (paljon). Tämä paikka ei kuitenkaan ole mielestäni oikea alkaa rakentaa CSC servua alusta.

Oh - ja sitten kun opit - tee kenttiä, ne vasta haastavia (ja palkitsevia) ovat. Jos olisi kyseessä jokin muu peli sanoisin, että vuokraa 100mbit linux servu, esiasennetulla CSC:llä ja etähallinnalla sitten konffaat pelin mieleiseksesi. Mutta koska kyseessä about kuollut peli - jopa joka kodin pojan lagiservu toimii ihan noin kavereiden kesken.

Ja tämä vastaus oli asiallisin mihin pystyin - sorry :p

Viimeksi muokattu: 31.08.2009
  4. Natte

Natte Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistä "täältä" saan tietooni portit tai reitittimen tiedot ?

5. MatrixC

MatrixC Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ******......*******

6. microbi

microbi Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Tämä on jotenkin niin hauskaa...omalla tavallaan.

Jos oikeasti tuo on ainoa asia. josta tämä servu nyt jämähtää (ei varmasti ole mutta oletetaan nyt kuitenkin) niin homma on helppo:

- Avaat/forward portin 27015 TCP ja UDP (tuo muuten lukee varmasti siellä "server.cfg" tiedostossa - kai sulle se jo on?).

Nyt seuraa se hauskuus - Kuinka teet tuon sinun reitittimelle?

Miten olis manuaali/ja GOOGLE (sieltä tuon portin numero selvisi n. sekunnissa)? Yleensä nämä säädöt hoituu nettiselaimen avulla.

Ihan oikeasti - jos et osaa edes säätää reititintäsi et VARMASTI osaa "rakentaa" CSC-serveriä, koska porttien avaaminen on about se helpoin homma koko jutussa...ja sulla se jo jämähtää siihen.

Ohje:

- Hae kaikki mahdollinen tieto googlella
    - Asenna CSC-servu
    - Säädä cfg-tiedostot niin kuin haluat
    - avaa portti
    => Testaa serveriä

Jos ja kun olet näin pitkällä (tee tarvittavat asiat (etsi tietoa, yritä, kokeile (ja erehdy - yritä uudestaan)). JA kaikkien näiden jälkeen (kts. ranskalaiset viivat yllä) serveri ei vieläkään toimi - ilmoittele tänne mikä virhe(ilmoitus) tai vastaava. Parasta olisi kyllä mennä jollekin lukuisista CSC foorumeilla/sivuille - katsoa ohjeet sieltä ja esittää jatkokysymykset sinne.

Jaa tämä sivu