Counter-Strike 1.6 | Viritys/Apua

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi LSDPupu 06.05.2008.

1. LSDPupu

LSDPupu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei!

Olen huomannut (ja tiennyt jo vuosia) että jotenkin nämä publien sankarit saavat panoksensa osumaan nännityksillänsä aina keskelle,
    ja olen miettinyt että mitä hel*****ä?!

Veljeni joka pelailee kynäriä ja WoWia sanoi että kokeiles säätää
    rates kuntoon, mutta oman 25k/101/101 on hyvät (maksimit) koska
    chokea ja lossia ei tule ja fps on niiden mukainen.

Joten tähän siis täytyy olla joku CVar (ConVar) tai vastaava
    millä voin säätää tämän.

En pääse Steamiin kuin keskustelemaan tästä koska olen saanut
    omalta acoltani VAC1-bannit koska menin tyhmyyksissäni
    koodaamaan publilla kavereideni kanssa, joka ilmiantoi minut
    ja sain siis bannit.

-Kiitos etukäteen, Pete

EDIT: Kaikki sanovat että "joo mun ratet on ihan normit 25k/101/101" "ihan default-conffit" ja ***** sanon minä.

Viimeksi muokattu: 06.05.2008
  2.  
  3. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ensinnäkin konffeilla et pysty muuttamaan mitään muuta, kuin pelin sisältämiä piirteitä. Koska conffithan vain sisältävät komennot, jotka peli(moottori) sitten tunnistaa ja toteuttaa.

Mutta ongelmaasi on kaksi selitystä ja yllätys, ratet eivät sisälly kumpaakaan. Ensimmäinen on cheattien käyttö, joka tässä tapauksesas olisi juuri tuo NoRecyl eli ammuttaessa tähtäin ei heilahtele ja panokset leviä rekyylin mukana vaan voit vaikka strafessa ampua sarjaa ja osut vain ja ainoastaan siihen mihin tähtäin näyttää.

Toinen osumvampi selitys on ihan normaali aseen käyttäytyminen nännitettäessä. Eli itsekin olet varmaan huomannut sarjaa ampuessasi, että luodit osuvat tähtäimen yläpuolelle. Hyvällä fps:llä ja tähtäimen käytöllä saat luodit osumaan samalle korkeudelle, vaikka hajonta silti kasvaa.

Eli seuraavaksi kun joku nännittää sinut aakoolla ja olet ihan punasena hakkaamassa näyttöäsi, yritäpäs samaa tekniikkaa. Samalla kun laitat napin pohjaan, vie tähtäintäsi alaspäin jolloin minimoit rekyylin aiheuttaman nousun. Tosin silloin sinun pitää hahmottaa mihin luotisi osuisivat, koska tähtäimesi on paljon alempana.

4. LSDPupu

LSDPupu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juuh, noinhan minä teenkin, mutta miten ne porukat saa ne panokset osumaan nänneillänsä sinne keskelle pitämällä tähtäimen vain keskellä? FPS:ni on 100 ja ping ei vaikuta mutta pelaan kork. 80ping servuilla.

Miten nää jannut vaa saa osumaan ne panoksensa sinne ruudun keskelle instead of sinne ylös? :(

EDIT: Olen pelannut tätä peliä 6 - 7vuotiaasta asti ja olen nyt vähän päälle 13.

Viimeksi muokattu: 06.05.2008
  5. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Lue edellinen viestitini, ei ole toista tapaa pitää tähtäintä nännittäessä paikallaan niin, että luoditkin vain osuvat tähtäimen osoittamaan paikkaan.

Ja siitä en välitä miten kauan olet pelannut, jos kerran olet jo "6 vuotta" pelannut, niin eikös sun sitten pitäisi jo osata? Vai?

6. LSDPupu

LSDPupu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tätä juuri tarkoitan, osaan hallita rekyylin niin että tähtäin ei liikkuisi edes yhtä senttiä, MUTTA, en tajua miten esim. minulla panokset osuvat tähtäimen yläviivan yläpäästä n. 1cm vielä ylös, jonka takia siis joudun viemään tähtäimen vihollisen jalkojen alapuolelle jotta se osuisi lähellekkään päätä, tälleen on todella vaikeaa pelata, onko mitään tapaa millä nämä sankarit saavat ne luotinsa osumaan tähtäimen keskelle ja ampumaan suoraan pitämällä tähtäimen vain paikallaan, kun minulla tähtäin pitää viedä alle jalkojen että osun, leviämisestä tai rekyylistä en kysy, vaan siitä niiden kutien heitosta ylöspäin :S

7. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tämähän on koko jutun idea !!

Otahan selvää asioista ennen kuin alat kertomaan ongelmiasi. Rekyyli on aseen käyttäytymistä, kun ammutaan liipaisin pohjassa. Piippu nousee ylös kun voimakkaan räjähdyksen saattelemia luoteja tulee tiuhaan tahtiin. Rekyylistä aiheutuu myös hajonta tässä tapauksessa (yleensä tarkkuusammunnassa ihmissilmän ja käden koordinaatiosta (vajavuudesta) johtuvaa tähtäimen heittoa, jonka takia luoditkin putoilevat vähän eri paikkoihin).

Väännetään sitten rautalangasta yksi erittäin selvä tekstinpätkä, jonka tarvittaessa opettelet ulkoa, eikö niin.

- Täyttä sarjaa ampuessa ei ole mahdollista saada luoteja osumaan samaan kohtaan mihin tähtäin osoittaa
    - Rekyyliä ei voi hallita täydellisesti (poikkeuksena cheatit)
    - Ainut tapa saada luodit osumaan kutakuinkin siihen paikkaan mihin haluat, on vetää tähtäin alas, jolloin luodit nousevat rekyylin ansiosta sinne missä tähtäin oli

Tarviiko vielä selventää?

8. sieg

sieg Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikun vaa reenaamaan. etsä sun taitojas paranna millään config komennoilla. Fatkat tiskiin..

9. Rubertti

Rubertti Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    No ehkä voisi sanoa että pelaako tuota kukaan ilman että ei olisi mitään cheattia päällä.

10. LSDPupu

LSDPupu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Huoh..

Mitä nyt katon spectatena kun jotkut pelaa, ne vaan nännittää ja se "piippu ei heitä" ylöspäin vaan panokset osuvat tähtäimen keskelle, vaikka leviävätkin, mutta ne eivät HEITÄ, mitä vittua? tiedän ettei ole koodeja!

EDIT: Lähetän kohta perskele demon!

Viimeksi muokattu: 07.05.2008
  11. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ohoh, hupsista..

Näemmä tarkoitit 1.6:sta kun minä puhuin Sorsasta. :D Mutta eikös 1.6:sessakin ollut ihan normaali rekyyli, vai muistanko väärin?

12. jststrtd

jststrtd Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se mitä spectaattorilla näät sun koneen ruudulla (näyttää siis että kaveri pistää nappi pohjassa ja osumat näyttävät silti olevan tähtäimessä) asia on todellisuudessa kuitenkin toinen.
    En tiiä mistä moinen johtuu, mutta joskus muinoin kun mietin asiaa niin tulos oli se, että specissä tähtäin menee ns. luotien mukana, kun taas oikeasti se nousee ylöspäin (siis kun koodeja jne. ei käytetä). Eli siis kun tyyppi laskee tähtäintä sopivasti että osumat tulevat pään korkuudelle, niin specillä näyttäisi että tähtäinkin pysyy siinä pään tasolla. Tämä on siis minun teoriani ^^

Joskus tosin tuntuu, että jotkut pistävät uskomattoman tarkasti nappi pohjassakin. Jos rekyylin hallintaan ei oo mitään ns. conffeja vai mitä lie, ilman että kyseessä olisi varsinaisesti joku huijausohjelma niin ne kai sitten vaan hallitsee sen rekyylin paremmin.

Tähän väliin vois kysästä ku CS:stä (1.6/CZ) on kyse niin mitenhän kummassa mulla ei (mittarin mukaan) fps nouse yli 60, eikä se vaikuta olevankaan sen enempää kun pahimmissa tilanteissa fps laskee myös siitä nopeasti alle 50 jne.? Tuntus että siihen ois vedetty joku rajotin mutta ainakin fps_max on ihan jossain muualla (liittyykö fps_modem tähän jotenkin kans?). Sourcessa nousee fps vaikka yli 100, kunhan menee esim. specillä johonkin kentän ulkopuolelle kattelee ettei ole mitään rasitusta. Eihän 60-100 fps välillä ole (ainakaan minulle) suurta merkitystä, mutta rateja on hankala sitten säätää, varsinkin ku en (vieläkään) kunnolla hallise niitä.

13. LSDPupu

LSDPupu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    fps_max = 102
    fps_modem = 102
    ====================
    FPS on 100 ja ruuhkassa 98.

Ja noin itsekin olen arvellut.
    Pistän nyt kumminkin sen demon ;)

EDIT: Pistän sen myöhemmin koska nyt olen menossa kouluun ja CS ei oikeen pakkaile niitä nii kestää se ;)

EDIT2: Sourcen ratesäätö: cl_cmdrate = keskiverto fps , cl_updaterate samaks jos tulee chokea TAI lossia pudotat updateratea, ja rate taas on sen kuinka paljon kaistaa saa käyttää ja serverithän zBlock tms. pudottaa sen sinne 25000 mikä oikeesti maksimi kai 32000.

Ei sen vaikeempaa =)

Viimeksi muokattu: 08.05.2008
  14. Zufushiki

Zufushiki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä conffeilla pystyy säätämään aika paljonkin asioita. saat myös tarkkuutta paremmaksi. ei muuutakun säätämään.

15. LSDPupu

LSDPupu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ja mitä komentoja säätää?

Nyt on Postmanin ja SpawNin conffit vähän sekasi ja sit omia komentoja.
    Ja onhan noita säädetty jo pitkän pitkän aikaa, mutta yhestikään ei
    ole sattunu konffeja millä "ounaisi ylenpalttisesti" ;)

Mutta siis, onko mitään komentoa tms. millä saan nää panokset nousee vähemmän (ratet tms.) vai onko se vain spectate bugi?

Minut löytää Kivitie/DigitalZone 1.6 päivittäin nimellä NexuS | Nexuu | pissaliisa tms ;)

16. Zufushiki

Zufushiki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en muista mitä pitää säätää. mutta kaveri on tehnyt itse conffinsa ja toimii todella hyvin.

17. LSDPupu

LSDPupu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voisitko sanoa että uploadaisi ne ja antaisi minulle ?

Kiitos etukäteen.

18. BIGdane

BIGdane Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on ihan sama "ongelma". Olen vaan tullut siihen lopputulokseen, että omassa ruudussa se näyttää kudien lentelevä suoraan tähtäintä alentamatta. Siihen vaikuttaa varmasti myös se, että haluaa löytää syyn miksi ei saa PWNATTUA kaikkia..

http://www.pwned.nl

19. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Usko pois, joko hankit itsellesi oikeata taitoa tai sen huonomman vaihtoehdon jonka varmaan tiedätkin.

Vaikka hankkisit uuden koneen johon "parhaat conffit" niin siltikään se ei nosta taitojasi. Conffien avulla ei ole mahdollista laskea rekyylin voimaa. Et myöskään löydä sieltä mitään ihmekomentoja jotka pitävät tähtäimesi paikallaan ja kudit osuvat samaan paikkaan. Tämän on mahdollista vain paketteja, OpenGL:ää jne. manipuloimalla

Kuitenkin lähimpänä ajatustasi ovat varmaankin erilaiset scriptit, joista osa on kiellettyjä publaservuilla.

Rateja säätelemällä saatte vain pinginne kohdalleen (ja samalla havaittavan choken ja lossin, jos näin on), tämä taas auttaa osumaan kun viive on pienempi, eikä ennakkoa tarvitse ottaa.

Fps mitataan keskiverto serverillä (12 - 24 pelaajaa) normaalin pelaamisen yhteydessä. Ei suinkaan omalla tyhjällä serverillä specuttaesssa maata, jolloin naapurin kissakin saa yli 200 lukeman fps -mittaria katsoessaan.

http://www.peliplaneetta.net/keskustelut/aihe?fid=36&tid=141902

http://www.karhuton.com/cstrikes/rate.html

EDIT: Molemmat olikin Sourcelle..

Viimeksi muokattu: 09.05.2008
  20. pezkuu

pezkuu Guest

Kannattaa ampua 1-4 kudin sarjoja ;. Itelläni ainaki osuu

21. LSDPupu

LSDPupu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Koodi:
    bind "DEL" "adjust_crosshair"
    _cl_autowepswitch "0"
    bgmvolume "1.000000"
    bottomcolor "6"
    brightness "10"
    cl_allowdownload "1"
    cl_allowupload "1"
    cl_backspeed "400"
    cl_cmdbackup "2"
    cl_cmdrate "101"
    cl_corpsestay "0.000000"
    cl_crosshair_color "50 250 50"
    cl_crosshair_size "small"
    cl_crosshair_translucent "0"
    cl_dlmax "128"
    cl_download_ingame "1"
    cl_dynamiccrosshair "0"
    cl_forwardspeed "400"
    cl_himodels "0"
    cl_idealpitchscale "0.8"
    cl_lc "1"
    cl_logocolor "#Valve_Green"
    cl_logofile "chick1"
    cl_lw "1"
    cl_minmodels "0"
    cl_radartype "1"
    cl_righthand "1"
    cl_shadows "0"
    cl_timeout "9999999999"
    cl_updaterate "101"
    cl_vsmoothing "0.05"
    cl_weather "0"
    con_color "255 180 30"
    console "1"
    crosshair "1"
    fastsprites "1"
    fps_max "100"
    fps_modem "100"
    gamma "3"
    gl_dither "1"
    gl_flipmatrix "0"
    gl_fog "1"
    gl_monolights "0"
    gl_overbright "0"
    gl_polyoffset "0.1"
    hisound "1"
    hpk_maxsize "4"
    hud_capturemouse "1"
    hud_centerid "1"
    hud_draw "1"
    hud_fastswitch "1"
    hud_saytext_internal "1"
    hud_takesshots "0"
    joystick "0"
    lookspring "0.000000"
    lookstrafe "0.000000"
    m_filter "0"
    m_forward "1"
    m_pitch "0.022"
    m_side "0.8"
    m_yaw "0.022"
    model "gordon"
    MP3FadeTime "2.0"
    MP3Volume "0.800000"
    mp_decals "20"
    net_graph "0"
    net_graphpos "2"
    net_scale "5"
    r_bmodelhighfrac "5.0"
    r_detailtextures "0"
    s_a3d "0.0"
    s_automax_distance "30"
    s_automin_distance "2"
    s_bloat "2.0"
    s_distance "60"
    s_doppler "0.0"
    s_eax "1"
    s_leafnum "0"
    s_max_distance "1000"
    s_min_distance "5"
    s_numpolys "200"
    s_polykeep "0"
    s_polysize "0"
    s_refdelay "0"
    s_refgain "0.4"
    s_rolloff "1.0"
    s_verbwet "0"
    sensitivity "2.3"
    skin ""
    spec_autodirector_internal "1"
    spec_drawcone_internal "1"
    spec_drawnames_internal "1"
    spec_drawstatus_internal "1"
    spec_mode_internal "2"
    spec_pip "0"
    suitvolume "0.250000"
    sv_aim "0"
    sv_voiceenable "1"
    team ""
    topcolor "30"
    viewsize "110"
    voice_enable "1"
    voice_forcemicrecord "1"
    voice_modenable "1"
    voice_scale "2"
    volume ".1"
    setinfo "s8" "B039B679C3"
    setinfo "_vgui_menus" "0"
    setinfo "_ah" "0"
    +mlook
    Siinä osa mun conffeista ja noilla kai pärjää sikäli ;)

Jaa tämä sivu