Cory Ericsonin ohjaama "Voittamattomat" - milloin Suomeen?

Viestiketju Keskustelua elokuvista -osiossa. Ketjun avasi ghc 20.12.2006.

1. ghc

ghc Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyse on elokuvasta, jossa Mark Wahlberg esittää amerikkalaisen jalkapallon ammattilaisjoukkue Philadelphia Eaglesin tähtipelaaja Vince Papalea. Se sai Yhdysvaltain ensi-iltansa 25.8.2006 ja nyt siitä on Yhdysvalloissa julkaistu jo DVD.

Internet Movie Database tietää EU-maista tällä hetkellä vasta ainoastaan Espanjan, Italian ja Saksan ensi-iltapäivät. Näistä yksi on helmikuussa ja muut maaliskuussa. Suomen ensi-iltapäivästä ei tiennyt kyseinen lähde eikä myöskään Finnkinon nettisivu. Tulevien ohjelmistojen listalla Finnkinon sivulla oli kyllä kaikkea muuta sälää kyllästymiseen asti, mutta ei tätä.

Haluaisin olla jo nähnyt tämän iät ja ajat sitten. Ja koska Suomessa sen ensi-iltapäivästä ei vielä jenkki-DVD:n julkaisuajankohtanakaan ole tiedotettu, aion lähipäivinä tarttua puhelimeen ja soittaa Disneylle.

Lisäksi kerään ensi-iltojen synkroniteetin parantamiseksi netissä nimiä, adressia allekirjoittamaan pääsee klikkaamalla tätä lausetta.

Jos Disneyn vastaus asiaa koskevaan kysymykseeni ei tyydytä, so. ensi-ilta venyy hyvin pitkälle kevääseen tai menee peräti suoraan videolle, pidätän itselläni oikeuden toimenpiteisiin. Ostaessani muutama vuosi sitten DVD-soitinta olin tarkkana sekä mitä että mistä, ja päädyin ostamaan sen Extreme AV Oy:ltä. Laitteeseeni on teetetty yhteensopivuus myös Yhdysvalloissa käytössä olevaan täkäläisestä poikkeavaan aluenumeroon. Joten tarvittaessa jos minä täällä Helsingissä painan nappia, lähtee viesti Internet-verkon kautta Atlantin valtameren pohjassa kulkevaa vedenalaista kaapelia pitkin Delawaressa sijaitsevaan tilauskeskukseen, jonka jälkeen siellä olevasta tietokoneesta saapuu muutamassa minuutissa tilausvahvistus ja muutamassa päivässä toimitusvahvistus. Kun toimitusvahvistus on saapunut, se merkitsee, että DHL:n lentokone on matkalla USA:sta entiseen DDR:ään, jossa DHL luovuttaa sen Bundespostin välityksellä Lufthansalle edelleen Vantaan lentokentälle kuljetettavaksi, ja Vantaan lentokentällä sitä on vastassa Suomen Posti Oy:n rekka. Eli toimitusvahvistuksen jälkeen DVD:n Suomeen tuloon menee viikko tai pari. Ja heti kun se kolahtaa lattialle, vaihdan DVD-soittimestani aluevalitsimen ykköselle...

Viimeksi muokattu: 20.12.2006
  2.  
  3. ghc

ghc Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin, nyt olen soittanut Disneylle tässä asiassa. Sain tietää, että Suomen ensi-illan ajankohta on vasta niinkin myöhään kuin 8.6.2007 ja suoraan videolle, yhdeksän ja puoli kuukautta myöhempi kuin jenkkien. Olen asiasta raivoissani, joten olen nyt jo painanut sitä nappia, joka lähettää tilauksen Delawaressa sijaitsevaan tilauskeskukseen. Hinta siellä vain 16 Yhdysvaltain taalaria plus postikuluja hieman runsaat 10 taalaria päälle, eli parillakymmenellä eurolla saa.

Viiveen pituus ottamatta huomioon omaa maahantuontia on 24971600 sekuntia. Saapa nähdä moniko näistä sekunneista leikkautuu oman maahantuontini myötä viiveestä pois - eli montako prosenttia olen pystynyt leikkaamaan. Kyllä ilmoittelen sitten kun varjoensi-ilta on saatu järjestettyä.

Viimeksi muokattu: 20.12.2006
  4. ghc

ghc Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämänhetkinen tilanne: Delawaresta saatiin viime yönä kello yksi Suomen aikaa viesti, että USA:n ja DDR:n välinen DHL:n lentokone, joka hoitaa kyseisen DVD:n tänne kuljettamisesta USA:n ja DDR:n välisen osuuden, on ilmassa. Saapumisajankohta tänne Helsinkiin on arvioitu tammikuun yhdeksännelle päivälle, eli noin viisi kuukautta ennen virallista täkäläistä ensi-iltaa. Olen ilmoittanut Disneylle tästä arvioidusta ajankohdasta ja tiedottanut että järjestämäni hätäensi-illan jälkeen asiasta tiedotetaan enemmän, muun muassa se, paljonko viiveestä tällä menettelyllä pystyttiin pois leikkaamaan.

5. ghc

ghc Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin, nyt vihdoin ja viimein parin viikon lennon jälkeen voidaan sanoa, että kotka on laskeutunut. Se lähti Pennsylvanian Allentownista kohti Helsinkiä paikallista aikaa 21.12.2006 noin kello 18 eli Suomen aikaa noin kello 1 seuraavana yönä. Perille Helsinkiin se tuli 5.1.2007 arvioidusta perilletuloajankohdasta neljä päivää etuajassa. Olen jo ehtinyt katsoakin, ja oli hyvä. En ymmärrä, miksi Disney viivyttelee ensi kesään asti, kun kerran asiakkaat pystyvät tilaamaan virallisten maahantuontikanavien ohitse näinkin nopeasti. Onnistuin leikkaamaan pois runsaat viisi suunnilleen yhdeksästä ja puolesta viivästyskuukaudesta, eli yli puolet koko viiveestä, tällä menettelytavalla tässä tapauksessa.

6. stillborn

stillborn Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ihan hyvä leffa jenkkifutisfanille..dvdrip:nä saanut tuon jo kuukauden päivät..

7. ghc

ghc Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Täysin samaa mieltä. Tosin tuon DVDRIP:n toimivuudesta täkäläisessä laitteistossa en aivan mene takuuseen. Tietsikan näyttö on vain 17 tuumaa kun televisio on 28 tuumaa, ja tietsikan DVD-asema pystyy ainoastaan lukemaan mutta ei kirjoittamaan DVD-R:lle, vaikka pystyykin polttamaan CD:lle. Käyttämälläni tilausmenetelmällä sain tämän vaivattomammin 28-tuumaisen ison telkkarini kuvaruutuun eli lähimmäs teatteritasoa mitä oman kotiteatterini tekniikalla ylipäätään on mahdollista.

Totta kai minä nautin jenkkifutiksen katselusta. Teinhän minä viime kesänäkin suunnilleen kymmentuntisen leffan aiheesta Vaahteraliiga. Kyseinen filmi, joka mahtuu kompressoituna yhdelle E300-kasetille, sisältää peräti neljä eri Vaahteraliigan ottelua täysimittaisena tai lähes täysimittaisena. Harmi vaan että omaa Vaahteraliigan suosikkijoukkuettani, Helsinki East City Giantsia, ei moneen vuoteen ole Vaahteraliigassa nähty. Ja moni sen entinen pelaaja on tätä nykyä muissa Vaahteraliigan joukkueissa, sekä Helsingissä että muualla.

Jaa tämä sivu