eli etsin hyviä kotelo tuulettimia ja prossu tuuletinta ! pitää olla hiljainen ja tehokas! hinnalla ei niinkään ole väliä! 1x prossu tuuletin.. Max pituus pystysuunnassa : 155mm ja 2x kotelotuulettimia 120mm x 120mm kiitos kommenteista etukäteen! edit: myös hyvä noin 200-500gb kovalevy ois tarpeen
Noctua NH-C12P - Koko (tuulettimella): 114(K) x 126(L) x 152(S)mm Se on kohtuullisen kokoinen ja hiljainen. Itsekin käytän sitä. Kuva (cooleri hyvin pitkälti samalla tasolla kuin näytönohjain):
Noctua NH-C12P - Koko (tuulettimella): 114(K) x 126(L) x 152(S)mm kannattaako tuollainen laittaa jos koteloon mahtuu max 156mm prossu tuuletin? sitten alkaa jo melkein ottaa kiinni??
Kannattaa. Kuten sanoin, se jää noin suunnilleen näytönohjaimen kanssa samalle tasolle. Tuskin sullakaan tulee näyttis melkein kotelon kylkeen kiinni...? Edit: Paintillahan mä ton tein, mut "photoshop" kuulosti jotenki paremmalta
noniin Kiitos! luin eka et toi ylös päin oli sen 152 D mut toi kuva valaisi aika paljon! kiitos.. entäs kannattaako noitten kotelo tuulettimien sarja olla se 1300 vai 1200 siis noctuan?
Kovoksi ennemmin SpinPoint F1-sarjalainen. Edit:Molemmat tuulettimet on hyviä. Oman maun mukaan otat.
siis meinasin: 120 x 120 x 25 NF-P12-1300 Öljylaakeroitu laitetuuletin 17dB TAI 120 x 120 x 25 NF-S12-1200 Öljylaakeroitu laitetuuletin 17dB
S-12 on käsittääkseni kotelolle tarkoitettu ja P-12 on sitten prosessorille. P-12 mukana tulee enemmän krääsää, mm L.N.A ja U.L.N.A adapterit. S-12 mukana tulee pelkästään toinen näistä, en nyt muista kumpi.
Onkos tuon asennus sitten helppoa? Meinaan on aika mötkäle. Onhan noiden boxed tuulettimien kanssa tullu säädettyä, mutta kun tuo E8500 kuumenee ihan näppärästi ja kaikenlisäks ihan eri läpötiloja eri ohjelmat ja biossi näyttää. Kuitenkin ottaa pannuun tuo prossun tuulettimen surina, niin että taidan tuon kyseisen jäähyn hommia.
Kyllä se tuntu mulla menevän helposti paikoilleen, tosin EeroKakko sen siihen emoon laittoi sillä aikaa ku minä revin vanhaa emoa ulos kopasta. En ainakaan kuullut taustalta "vittua ja saatanaa"
Coolerin mukana tulee selkeät kuvalliset ohjeet. Ja jos en väärässä ole, niin kaikissa Noctuan prossucoolereissa tulee.
Moro, mites kun mulla on tollanen hp:n perus kotelo ja siellä on yks tuuletin tuolla takapanelissa joka käsittääkseni puskee ilmaa ulospäin? Kannattaako tunkea tohon sivulle tuuletin joka puskee ilmaa sisään vai ulos? on jo virtalähteessä, prossussa ja näyttiksessä tuulettimet...
Kyllähän siihen voi oman maun mukaan laittaa, en sitten tiedä onko siitä kuinka paljon hyötyä. Eipä siitä luultavimmin haittaakaan ole.
Tosta en oo varma, kun en oo ite laittanu. Jos se reikä on suunnilleen prossun tuulettimen kohdalla, laittaisin sisäänpäin. Jos taas kotelon alaosassa, sillä ei periaatteessa ole merkitystä. Asiantuntijat voi sitten tulla korjaamaan tätä mun ehdotusta.