Connect 3d radeon 9600 xt rikki?

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jarski16 03.05.2005.

1. jarski16

jarski16 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkohan kortistani mennyt tv-out rikki, kun tv:n ruudussa näkyy puolet kuvasta ja todella utuisesti sekä mustavalkoisena. TV toimii ja siinä on s-video tuki ja olen testannut kaapelin ja se on ehjä. Uusimmista ajureista olen testannut atin, omegan ja connect 3d:n ajurit. connect 3d:n ajureilla näkyy kuva jonka jo aiemmin kuvailin kahdella muulla ajurilla tv ei inahdakkaan. Kaikki asetukset pitäisi olla kunnossa ja kaikkia mahdollisia liittimiä ja kaapeleita on kokeiltu.

Alusta asti värien näkyminen tv:n näytössä on onnistunut vain niin, että kun laitan dvd-laitteeseeni virran, syttyvät värit myös tv:ssä. Eli ilmeisesti se antaa jonkin signaalin tv:lle jota näytönohjaimeni ei anna. N. viikko sitten tuskailin väri ongelman kanssa viimeksi ja silloin vielä kuva näkyi tarkkana tv:ssäni mutta mustavalkoisena. niimpä otin kesken kaiken s-video piuhan irti telkkuni etupaneelistani ja laitoin sen saman tien takaisin ja samalla kuva sekosi. Sen jälkeen kuva on ollut väreilevä, se näkyy kahdessa osassa. se on utuinen, mustavalkoinen ja todella sekava.

Kokeilin myös toista töllöä ja siinä sama homma, eli onko näytönohjaimeni rikki tv-outin osalta.

Kiitos avusta jo etukäteen.

ps. olen asentanut korttiini jäähdytys järjestelmän jossa on tuulettimen tilalla siilet, mutta mielestäni se ei ole vaikuttanut millään lailla tähän tilanteeseen. Vaikuttaakohan se mahdollisesti kortin voimassa olevaan takuuseen.

2.  
  3. vempula

vempula Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni Connect 3D Radeon 9600 256MB ja sonyn ~5 vuotta vanha 21" telkkari. Kuva toimi vielä vuosi sitten toisessa scartti paikassa, mutta nykyään ei enään toimi. Kuva on mustavalkoinen tai yli räikeä, heiluu, viivoja vaakasuorassa.

Johdon pitäisi olla kunnossa, kuin myös "scartti palikan". Koneeseen en ole juurikaan muutoksia tehnyt, telkkariin on liitetty digiboxi, pleikka, vhs... Mutta ne eivät juurikaan vaikuta kuvaan, olen iroitellut ja kokeillut minkä kanssa pelaa ja minkä kanssa ei. Muut laitteet antavat telkkariin normaalin kuvan jokaisesta scartti paikasta kuin myös RCA-video paikasta.

Mikäs käyttöjärjestelmä sinulla on? Ajattelin vain että jos esim uudempi service packki, directX, ATI:n ajurit tms olisi aiheuttanut tämän ongelman. Itse ainakin asentelen päivitykset suht ajallaan, ja katselen videoita telkkarin kautta harvemmin joten on paha sanoa
    milloin systeemit alkoi kusemaan.

[bold]EDIT: johto olikin paskana.. toisella johdolla toimii ja kuvakin tulee kunnolla.[/bold]

Viimeksi muokattu: 04.05.2005

Jaa tämä sivu