Hankin tuossa fullhd röllöttimen ja tarvitsisi nyt vähän neuvoa jotta millä konstilla kannattaa yhdistää pc televisioon. Vaihtoehtoina näyttiksessäni (GeForce nx7950GT) on ilmeisesti joko component tai DVI liitäntä. Tuohon component liitäntään tuli tuollainen kaapeli mukana. Eli kannattaako siis hankkia component kaapeli? Tuon component liitännän pitäisi valmistajan sivujen mukaan tukea 1080p asti. Vai olisko DVI -> HDMI kaapeli parempi? Käsittääkseni kuvanlaadussa ei pitäisi ihmissilmällä juuri mitään erottaa.
Voisiko jompi kumpi selventää minulle jos on kokemusta... Minulla on Geforce 7800 GS ja senkin mukana tuli tuollainen 4 johdon "komponentti". Mihin se keltainen johto menee? Ja toisekseen olen saanut vain mustavalkoista kuvaa ulos tv:stä tuolla johdolla. Joten lähtisin DVI - HDMI johdon perään.
Kiinnostaa tämä juttu. Siinä on sellainenkin puoli olemassa, että jos esim. olet suunnitellut blueraytä tms. lähettää koneelta tv:lle.. tulee ongelmaksi hdcp-salaus. Analoogisena saat ehkä sen näkymään, mutta et digitaalisena. Vai tietääkö joku miten? Meinaan itellä on se dvi-hdmi ja hyvin näkyy, mutta ilmeisesti täytyy tehdä tuo esittelemäsi analogiliitäntä, että saa teräväpiirtoa näkyviin koneelta tv:lle. Tämä on uskomatonta mutta totta...
Isellä menee tommosella Dvi-Hdmi kaapelilla kiinni samsungin M87 Töllöön ja on toiminut moitteettomasti näytönohjaimena itsellä Nvidia Geforce 7650 GS... Eli lämpimästi suosittelen tuota Dvi-Hdmi kaapelia... Aikaisemmassa koneessa oli ATI:n radeon 9800 Pro näytön ohjain ja sen kanssa oli ongelmia kyllä kasapäin, mutta koneen vaihdon jälkeen tuo GF 7650 on toiminut todella loistavasti...