Terve, Ostin tuossa viikko sitten ihan uuden Compaq Presario F500 koneen ja nyt siitä alkaa näyttö kitiseen. Eli näyttö sekoittuu ja se jää jumiin siihen tilaan eikä poistu siitä ollenkaan. Missä vika itse näytössä vai näytönohjaimessa? Näytönohjain on NVIDIA GeForce Go 6100 Takuuta tietenkin jäljellä mutta ei heti viitsis huoltoon viedä. Osaako joku auttaa???
Parasta viedä kuitenkin huoltoon. Vika voi olla muuallakin kuin näyttöpuolella, esim. äänipuolella, vaikka se noin ilmenee. Menee aikaa ja energiaa lähteä selvittämään hommaa, jossa suuri todennäköisyys rautapuolen vikaan.
juu kävin tiputtaan just koneen huoltoon... olis kuitenkin aina hyvä itse oppia tekeen noita huoltoja kun huoltopaikoissa tuppaa kestään niin tuskasen kauan.. sellanen jäi vielä sanomatta että se näyttö (kai) alko pitään sellasta ininää kun se sit sekos... liittyykö toi mihinkään???
Rautavikaa.Invertteri / taajuusmuuttaja varmaankin paskana. Äänet,näytön sekoaminen, jumiutuminen,ym. näyttö / näytönohjain. Kone vanhempaa mallistoa. jonka valmistus lopetettu. Huollon paikka,onneks on takuut voimassa, jos on noinkin uusi kone. Parempi,ettet rupea itse aukomaan,jos et ole tutustunut / perehtynyt läppärien sielunelämään.
hatec: Jep, ymmärrän sua. Samalla lailla varmasti itsekin halusin ainanaan oppia tietokoneista ja läppäreistä. Tämä vain ei ollut kovin otollinen alku hyvälle harrastukselle. Rautapuolen viat ovat yleensä hankalia neuvoa tällaisella etäsysteemillä. Pitäisi saada kone eteensä ja näyttää sekä kokeilla siitä erilaisia asioita, niin pääsisi lähemmksi ongelmaa. Ja vaikka sitten pääseekin, niin nimenomaan läppärien kohdalla tarvitaan kuitenkin huoltoa avaamaan kone ja vaihtamaan osia. Huolloilla on mittarinsa ja apulaitteensa, joilla viat nähdään - heti ilmenevät viat - nopeasti ja tiedetään korvata oikea osa. Lisäksi usein kokemusta koneiden merkkikohtaisista ongelmakohdista. Toivotaan, että tulee muita ehkä enemmän ohjelmapuolen asioita (ei nyt välttämättä ongelmia! ), joissa voidaan oppia ja me täällä auttaa tarvittaessa.