Olisiko jollakin ohjeet kuinka pelissä saisi ratin toimimaan. Hankin juuri Logitech MOMO ratin. Pc:ltä katottuna ajurit ovat oikeat kun kaliprointi onnistu ja muutenkin näyttää olevan OK! Pelivalikossa ei ole mahdollista edes valita force feedback Mikä neuvoksi?
ellen nyt väärin muista niin jokin aika sitten tätä samaa ongelmaa puitiin täällä ja päädyttiin siihen ettei ko peli tue rattia.... siis minkäänlaista rattia.
Ihme juttu tuo ettei tue, onhan kyseessä ihan fantastinen peli ja, kun aikaisemmat Colinit tukivat. Täytyy tyytyä siihen sitten KIITOS kuitenkin
Minulla on tuo peli ja Logitechin musta MOMO-ratti. Hyvin pelittää. Ratin ajurit ovat versio 5.01.256, asetuksissa kaikissa kohdissa rastit ruuduissa. Pelin valikoista löytyi oletus ohjaimeksi näppäimistö ja samasta paikasta pyörittämällä myös tuo ratti. Olikos käytössä Vista vai XP.Minulla on XP+SP3.
Ratin puutteen vuoksi ei ole peli innostanut. Oisko mitään mahkuja saada tikku ohjaimeksi? Tua näppäin -ohjaaminen ei kyll skulaa................
Mullakin on kyllä toiminut ratti kuten pitääkin (momo) mutta en nyt muista pelasinko sitä xp:llä vai vistalla. Asenna pelin uusin patch ja ratin ajurit sekä muista paina ratista jotain nappia kun peli alkaa. Joissain peleissä ollut mulla ainakin ongelmaa kun on painanut näppäimistöstä ensin niin ratti ei ole toiminut.
Onko sellaisella asialla väliä ratin toimimisen kannalta, että onko ratti asennettu ennen vaiko jälkeen peli asennuksen?
Onks pelit nykyään niin, että mallien mukaan tunnistaa ja tarjoo tietyt ohjaimet? Jos ei merkki listasta löydy niin ei käy mitenkään. Kyllähän monet autopelit oon joikalla ajellut. Kaasuvivun saamisessa kaasuksi on vaikeutta ollu. Mutta kun 12 nappia on niin vanhaan tapaan kaasu ja jarru nappi. Kahva eteen-taakse tai kierto menis kanssa peliin auton kaasuksi. Logitechin joikka.
Mulla ainakin toimii Dirt ja MOMO-ratti moitteetta. Käytössä Vista 64-bit ja 5.02.116 ajurit Logitechiltä.
Itsellä myös ongelmia rattipoljin systeemin ja pelin toiminnassa.Pelinä Colin McRae 2005/DTM race driver 3. Rattina Logitech Formula Vibration Wheel.Eli en saa peliä tunnistamaan rattia,mitä teen väärin? Widows XP home kyseessä.
Mulla oli Dirt:n kanssa sellainen ongelma, että kun valikoista oli asettanut ratin nappulat yms kohdilleen, niin sen jälkeen jos muutti ihan mitä asetuksia vain, niin ratti ei enää reagoinut. Siis jos vaikkapa kisojen välissä kävi säätämässä esim. HUD-asetuksia, niin sen jälkeen ratti ei enää toiminut. Tällöin piti käydä poistamassa kaikki ratin nappulat, ja sen jälkeen klikkailla uusiksi, siis pelin asetuksissa. En sitten tiedä onko tälläistä ongelmaa ollut muilla. Pari päivää siinä meni ennenkuin tajusi että miks toi välillä toimii ja välillä ei