Elikkä mikähän mättää kun cod 4:sen ja cod 2:sen monin pelit käynnistyvät hitaasti? Eli kun klikkaan cod 4:sen moninpelin päälle niin näyttöön tulee se kuva missä lukee call of duty 4 ja siinä se sitten on 1-2 min.(normaalisti tuo käy näytössä muutaman sekunnin) ja sen jälkeen monin peli vasta käynnistyy. Yksin peli toimi täysin normaalisti. Ja cod 2 mp tekee myös saman homman. Ja olen kokeillut myös sammuttaa palomuurin ja virustorjunnan mutta ei vaikuttanut asiaan. Ja kone on: e8500 ati hd 4850 4 GB muistia käyttis on xp sp3
Käyttiksenä varmaan vista? itsellä cod2:sen kanssa samaa ongelmaa vista koneessa, xp-masiinassa käynnistyy normaalisti.
Uskon että muisteissa on häikkää. Koita ajaa muistit jollain "memtest86" jos tuo oli oikein. Kun tuskin nuin tehokkaalla koneella se alkaa hidastumaan ja kestää kauan ladata. Itsellä on molemmat pelin omalla koneella ja toimii ihan hyvin ja lataa nopeasti. Että ei itsellä mene ainakaan yhtään ladata. Muisteissa vika . Koita kampoja yksi kerralla ja aja se testi... E: Jäi eräs tärkeä sana pois .
Voisihan nuo muistit testata. Mutta itse en oikeen pidä sitä todennäköisenä että niissä olisi vikaa, koska kone muuten toimii oikein hyvin ja kaikki muute pelit kuten crysis ja cs source toimivat ja latautuvat oikein hyvin päälle. Ja cod:dien yksin pelit myös latautuvat oikein nopesti. Ja tuota cod:din monin peliä se ei varsinaisesti "lataa" noin kauan vaan se peli tavalaan tilttaa(joskus tulee se että sovellus ei vastaa) ja sitte tavallaan virkoaa siitä ja lähtee päälle.
Minulla oli SpeedStream 6515 modeemin kanssa sama ongelma CoD 2:ssa. Vaihdoin Telewell EA-501:een ja sen jälkeen pelitti.
Kokeile avata modeemissa portit Call of Duty:lle. CoD2 ja 4 käyttää samaa TCP/UDP porttia ja se on tämä - 28960
joo...en ole tuota muisti testiä vielä kerinnyt ajaa. Tässä netti yhteydessä ei vissiin oikeen voi/tarvi noita portteja säädellä tai ei ainakaan ole koskaan ennen tarvinut säätää. Tämä on siis dna langaton laajakaista. Eli toimii wimax tekniikalla. http://www.dnaoy.fi/Yksityisille/Laajakaista/dnalaajakaista/Sivut/Default.aspx Tuolta tuo: DNA Laajakaista wimax edit: ja palomuurista se ei ole kiinni koska olen kokeillut ilman muuriakin
Sama se onko langallinen tai langaton,portit pitää avata(siis sovellutuksissa jotka vaativat/tarvitsevat sitä esim. p2p ohjelmat,peliserverit) jos haluat että data liikkuu nopeiten. Muuten,oletko kokeillut ilman Wlan:ia,siis verkkopiuhan kanssa.
Verkkopiuhalla olen ollut koko ajan kiinni. osaako joku sitte neuvoa miten näistä wimax laitteista aukaistaan portteja. Kun tämä netti yhteys ei siis ole adsl tekniikalla toimiva, vaan wimaxtekniikalla toimiva. Ja olen langallisesti kiinni tuossa wimaxin sisäyksikössä. edit. Kyllä se tämä netti tuon auheuttaaa koska jos ottaa verkkojohdon koneesta kokonaan irti niin peli lähtee oikein päälle.
"osaako joku sitte neuvoa miten näistä wimax laitteista aukaistaan portteja" Joo,enpä tiedä kun on ihan outo itselle tuo wimax mutta onko tuo "sisäyksikkö" ikäänkuin modeemi eli pääsetkö sinne muuttamaan asetuksia tai tuli manuaalia mukaan mistä vois etsiä. Itsellä on Telewell modeemi missä on todella helppo avata portit. modeemin asetukset->ohjelmallinen palvelin ja siellä julkinen portti kohtaan halutut TCP/UDP arvot ja sisäverkon ip osoite and that's it.
Tuonne wimax antenniin pääsee muuttamaan asetuksia, mutta sieltä ei muistaakseni pysty avaamaan portteja. Sieltä pystyy muuttamaan vastaanottotaajuuden yms. Pystyykö jotenkin testaamaan että onko tuo cod:in käyttämä portti kiinni/auki? edit: ainakin utorrentin portin testauksella tuo 28960 portti on auki. tai pystyykö mitenkään vaihtamaan tuota porttia mitä cod käyttää?