Club3d 7600Gt vika

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi larp82 10.01.2008.

1. larp82

larp82 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs ostin vasta kyseisen kortin ja laitettu paikalleen/ajurit asennettu, mutta ainako kun koitan mennä pelaamaan jotain, näyttö joko pimenee tai kone käynnistyy uusiksi. ja kerran tuli myös seuraavanlainen virhe ilmoitus uudelleen käynnistyksen jälkeen:
    Microsoft windows on havainnut mahdollisen laitevirheen. Tämän näyttölaitteen ohjain ei voinut suorittaa piirtotoimintoa. Hanki laitteen valmistajalta päivitetty ohjain. jne..

Olen kokeillut sekä uusilla ajureilla ja myös vähän vanhemmilla ja ei auta mitn..Missähän mahtaisi olla vika?

2.  
  3. Piipurkki

Piipurkki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokeileppa ottaa kortti irti ja pistää takasin siististi, itelläni oli sellain ongelma joskus muinoin.

4. Piipurkki

Piipurkki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Omani kylla taisi olla PNY:n mutta eipä tuon pahemmin vaikuttaa pitäisi.

5. ThaJay

ThaJay Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toi näytön pimeneminen viittaa joko piirisarjan vanhentuneisiin ajureihin, liian heikkotehoiseen poweriin tai siihen, että emo ei anna tarpeeksi väylää. Kyseinen näyttis tarvii 350W powerin ja joissain tapauksissa hyvälaatuinen 300W riittää. Onko lisävirtapiuha kiinni?

Itsellä samanlainen ongelma ja vielä lisäksi hirveitä frafiikkavirheitä, tulee pikseliviivoja ruutuun ja objektit venyy näytöllä. Entinen poweri oli todella huonolaatuinen 300W mutta ostin tilalle Sonata III + Earthwatts 500W. Tämä ei minulla korjannut ongelmaa joten vika on luultavasti emossa. Olen ostamassa uutta emoa ja prossua, joten tämän jälkeen ongelman pitäisi viimeistään korjaantua :)

Tosiaan jos mahdollista niin koita esim. kaverisi koneeseen laittaa näyttis ja varmistu ettei vika ole siinä.

Jaa tämä sivu