Club 3D Radeon 9600 256 Mt AGP - ongelma !!!

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi aldoo 12.03.2006.

1. aldoo

aldoo Guest

Eli ku vaihoin kyseisen näyttiksen ( uusi ) myllyyni , niin kone lähtee käyntiin mutta näyttöön ei tule mitään , eikä emosta kuulu *tiit* ääntä jne. Jonkun 10x kokeilun jälkeen kone lähtee kokonaisuudessaan päälle , mutta kaatuu myös parin tunnin sisällä. Entisellä näyttiksellä Ge force 4 kone vielä toimii. Eli mikä on vialla ? Poweri on 350w ,Suoritintyyppi AMD Athlon XP, 1666 MHz (12.5 x 133) 2000+ , 512 muistia ,Emolevy Gigabyte GA-7VAXFS (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)jne.

2.  
  3. eduard0

eduard0 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Varmista että näytönohjain on kunnolla paikoillaan. Sen jälkeen käyt BIOSista laittamassa oikeat AGP-asetukset. Asetuksista voi huoletta ottaa tässä vaiheessa kaikki Fast Writet yms. pois, ettei nyt sitten niistä ainakaan johdu.

4. aldoo

aldoo Guest

En löytäny BIOS:ista kuin AGP vai PCI "ekaks" kohan tjsp. En mitään et väylänopeuksia jne

5. eduard0

eduard0 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    AGP:n laitat ensimmäiseksi. Kannattaa emolevyn manuaalista katsoa että mistä niitten AGP-asetusten pitäisi löytyä, ellei nyt ihan joku halpislankku ole missä niitä ei pääse muuttamaan. Voi tietysti myös olla että näytönohjaimesi on rikki.

6. Fidelaar

Fidelaar Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla oli sama ongelma erään vanhemman asrock emolevyn kanssa, en koskaan keksinyt syytä ja emo menikin vaihtoon suht nopiaan

7. M.k

M.k Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu.mulla oli abit emon kans sama laulu.ei toimineet keskenään.myyjä sitä ei kyl maininnut.vaikka molemmat ostin yht.aikaa kaupasta.vasta huomasin abitin sivuilta,ettei ole yhteen sopiva.tosin ekassa kortissa oli muistit rikki.sain hyvän opetuksen.ei tule "raatoa" enään mun koneeseen.

Jaa tämä sivu