Club 3D R9600 ei käytä AGP:tä?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi eduard0 02.01.2006.

1. eduard0

eduard0 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Käytössä Catalyst 5.13 ja ATI Smartgart tietää kertoa seuraavaa:

BIOSista olen käynyt laittamassa AGP-asetuksista:
    AGP-speed: 4x8x
    FastWrite: Auto

Olen myös antanut tuon Smartgartin testata uudelleen nuo asetukset sen jälkeen kun niitä olen koittanut laittaa käyttämään AGP 8x:ää, mutta joka kerta se palauttaa nuo samat takaisin. Mistäs päin pitäisi vikaa lähteä etsimään, vai voisiko olla että tuo vain näyttää vääriä tietoja?

2.  
  3. Shys

Shys Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko vaikutusta peleissä?

Itse pelailen R9600pron kanssa ja control centerin kanssa on ollut ongelmia(just että näyttää vääriä arvoja virkistystaajuudesta, extended desktop...), mutta suosittelen että kokeilet omega ajureita: http://www.omegadrivers.net/
    Ne on viritety catalyst ajurit.

Ja sitten pistä toi fastwrite poikkeen...aiheutti omalla koneella ongelmia tehoissa(varsinkin omega ajureiden kanssa).

4. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Täytyy olla vääriä tietoja, eihän toi näyttis juurikaan toimisi jos AGP on off. FastWrite pois juu.

5. eduard0

eduard0 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Enpä oikeastaan ole muuta pelaillut pitkään aikaan kuin CS 1.6:sta, jossa ei kyllä ongelmia ole varsinaisesti. Fps-lukemat kyllä pysyy kiltisti siinä 70-100 fps välissä OpenGL:ää käytettäessä.

Ainakin vanhemmat Omegat aiheuttivat erinäisiä ongelmia 2d-kuvanlaatuun, sen takia en ole niitä hetkeen käyttänyt. FastWrite taas on aikaisempien korttien kanssa osoittautunut ihan hyödylliseksi, mutta ehkä siihen nyt ei kuole vaikka sen poiskin joutuisi pitämään.

6. extralow

extralow Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla oli sama ongelma aikanaan VIA:n piirisarjalla olevassa emossa.
    Se ratkesi piirisarjan ajureilla.(VIA:lla mukana agp ajurit)

Jaa tämä sivu