Kumpi näistä oisi järkevämpää ostaa? onko paljon eroja? XFX GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 349,90e JA Club 3D GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 289,90e Minkä kokoinen virtalähde?
Tosin jotkut noista malleista(MSI:n, Inno3d:n ainakin) on ylikellotettuja ja siksi hieman kalliimpia, mutta se kellotus on kyllä niin lapsenleikkiä että siitä ei kannata maksaa.
Mitäs mä nyt sitten tolla Forceware Coolbitsillä teen?( Onko riskiä että koko Näyttis Kyrvähtää vaiko rupeeko se heittään jotain virheitä esim näytöllä menee värit sekasin tai jtn?)
En oo juuri tuota ohjelmaa käyttänyt, mutta periaate on varmaan sama. Etsi sieltä 'Core' ja 'Memory' asetuksille semmoiset liukusäätimet, käännä niitä vaikka Core: 550mhz ja Memory: 850mhz. Etsit optioinssin ja laita sieltä "Load setup at windows startup" Itse kyllä pidän Rivatuneria hyvänä kellotukseen kun sillä voi katsoa lämmöt ja säätää tuuletintakin. Onhan siinä kellotuksessa aina pieni riski, mutta vaikea sitä on hajoittaa jos ei liikaa asetuksia väännä. Liian kovat asetukset tunnistaa kun näytölle alkaa ilmestyä artifaktia(häiriötä).
Aassia selvä... Kun itse en oikein ole vielä perillä tästä kellottamisesta...(Mutta jostainhan se on aloitettava)
Kun alkaa kellottelemaan tuota näyttistä niin paljo vihtii nostaa kerralla coren ja memorien hertzejä turvallisesti kun hakee optimiarvoa. Niin ja kannattaako mun hommata sonataIII:een siihen eteen lisätuuletin ennen kuin alan kellotelemaan.
Noh vaikka Core: 550mhz Memory: 850mhz Noihin arvoihin se menee helposti ja turvallisesti. Kannattaa kuitenkin seurata lämpötiloja. Suosittelen Rivatuneria kun sillä voi sekä kellottaa että seurata lämpöjä. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/421078 Siinä opas.
Niin aivan, eli sellainen jolla ei ole kotelossa yhden yhtä kotelo tuuletinta on aivan turha edes haaveilla tuollaisista kelloista. Vakiona jo kyseinen näyttis käy yllättävän lämpöisenä, puhumattakaan kelloitetuista yksilöistä. Eli jäähdytys kuntoon ennen kelloitusta. Varman päälle petaajien kannattaa ostaa suoraan valmiiksi kelloitettu versio. Maksaa sen reilut 15€:a enemmän kuin vakiokelloinen, joten eipä tarvi huolehtia sitten mistään. Jos jotain särkyy niin takuu korjaa.
Se kotelon tuuletus on kyllä aivan välttämätön juttu, vaikkakin näyttiksessä on oma tuulitunneli ulos. Itsellä kotelossa puhaltelee 120mm propelli sisään ja 90mm propelli ulos ja kellot ovat 564/867 lämpöjen ollessa coressa 64 astetta ja ambientissa 50. Eivätpä nousseet lämmöt tuon kellottelun myötä kuin muutaman asteen.