CLUB 3D 7900 GT:n jäähdytys

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Schwein 24.03.2006.

1. Schwein

Schwein Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuulin vähän juttua, että 90 nm:n ansiosta olisivat nämä uudet kortit aika hiljaisia. Jossain testissä näin sanottiin ainakin nVidian referenssikortista. Mietinpähän vain, että onkohan Club 3D onnistunut mennä sössimään tämän tuuletuksen eli jos jollakulla tämä kortti on tai tietää muuten vain niin kuinka hiljainen?

Kiitos.

2.  
  3. Bertone

Bertone Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    noh.. tuo 90 nm on vaan sen ytimen valmistus tekniikkaa eli se on tehty 90 nm:n tekniikalla. eikä liitä suoranaisesti mitenkään äänekkyyteen... 90 nm:n tekniikkaan siirryttäessä on lämmöntuotto saatu pienemmäksi.. jäähdytys voi siis olla tämän takia pienemmillä kierroksilla tms... joka tuottaa ääntä vähemmän.

4. Schwein

Schwein Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sitähän minä tarkoitinkin, mutta olisi silti mukavaa, jos olisi jotain todellista näyttöä/tietoa äänekkyydestä... Eli jos joku tietää, niin vastaukseen suhtauduttaisiin keskimääräistä suuremmalla kiitollisuudella.

5. Bertone

Bertone Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no mitä olen kuullut niin taitaa toistaiseksi olla kaikissa 7900 korteissa sama ku referenssi jäähy... eli se hiljainen...
    toisin sitten Asuksen joka on tykittänyt GT TOP mallia jossa kovemmat kellot ja tietenkin sitten poikkeava jäähy "silent cool"

6. horst_a

horst_a Guest

Club 3D käyttää melkein poikkeuksetta referenssi kortteja (clubin tarra pois, niin alla Nvidian tarra)

7. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kaverilla on toi 7900GTX siinä on aikahiljainen jäähy ainakin verratuna tähän mun X1900xt jonka takia jouduin ostaa vesi jäähyn kun en tykännyt työmies kuulosuojaimista

8. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    7900GTX jäähy ei ole vertailukelpoinen ollenkaan!! siinä se sama hiljanen heat-pipe jäähy kun 7800GTX 512 mallissa, mutta tossa GT:ssä on ihan eri tason jäähy. ei siis niin hyvä.

edit. eipä olekkaan kovin suuri ero tossa äänessä! tämmösen taulukon löysin, joka on mitattu ihan db-mittarilla, ja siinä mitataan KOKO KONEEN ja ympäristön äänenvoimakkuutta. mittari on osotettu koneen eteen.
    noi on siis kaikki kohtuu hiljasia tuloksia, mitä olen katsonut noita taulukoita muista korteista. ja kuva on otettu guru3d:n testistä.
    edit2. "we take the dBA meter, move away 75 CM and then aim the device at the active fan on the graphics card."

Viimeksi muokattu: 24.03.2006

Jaa tämä sivu