Kokeilin tilata tulta CDRohlinge24.com'sta Verbatimin DVD-R'iä, mutta tänään tulikin Platinumin DVD-R'iä! Surkeaa. Tommosia ei edes löydy niiden listalta, vaan + mallia, joka sekin on huomattavasti Verbatimia halvempaa. Mites muilla on sujunut tilauksen korjaukset? Pitäisikö olla saman tien luottoyhtiöön yhteydessä ja pyytää vaatimaan maksamani rahat takaisin?
Semmonen korjaus, että kyseessä sittenkin vieläpä + malliset levyt, eli ihan eri laatuakin! Ja sähköpostiin tulee vaan vastaus, että palataan asiaan 24 tunnin sisällä. Ja hintaahan noilla saapuneilla levyillä 29,75 kun taas Verbatimeilla 44,75!!!
Tuli kanssa tilattua Cdrohlinge24.comista levyjä. Palvelu oli hyvää ja tuntui että on hyvä firma, mutta levyt mitkä tuli oli jotain aivan muuta kun mitä olin tilannu. Ja luonnollisesti jotain halvempia bulkeja. Onneks on sentään toimineet.
Yleensä tossa vaihees kyl voi lähettää levyt takasin kun sopii kauppiaan kanssa. Kauppias ainakin hyvien tapojen mukaan maksaa postitukset sun muut ja yleensä on tullut vähän extraakin.
Itselle tuli myös samasta paikasta vääriä levyjä noin kuukausi sitten. Tilasin Thats Write/Ricoh Gold levyjä, mutta postista tupsahti Prodyen Gold levyjä.. Sovin heidän kanssaan että hyvittävät erotuksen seuraavalla kerralla ja minä pidän levyt (testasin ensin yhtä, joka toimi ihan hyvin) Mahtaakohan kiireestä johtua, kun ennen kaikki on ollut aina täsmälleen sitä mitä on tilattu..?
Saisivat todella hyvittää jotenkin. Voisin vaikka pitää noi levyt jos halvalla myyvät, mutta missään nimessä en jaksaisi ruveta lähettelemään takaisinpäin... Ja toisaalta haluaisin noi Verbatimin levyt koska pitäisi säilyä mahdollisimman pitkään tuo tallennettu materiaali.
Tuntuu siltä, että Cdrohlinge24.comissa harrastetaan ihmisten huijaamista. Joku vetää pahasti välistä, jos 29.75 euro levyt myydään 44.75 euro. Erotus on peräti 15 euro huijarien hyväsi. Jos tällaisia huijauksia tehdään kuukaudessa vaikka 100-1000, tulee verotonta ylimääräistä 1500-15000 euro. Monikohan huijatuksi tullut alkaa perätä oikeuksiaan? Onneksi meillä on netti, jossa tietoa voi tarjota muille opiksi.
Aivan ja vaikka saattaisi näin etäisesti tuo 15e kuulostaa jopa hyväksyttävältä, niin se onkin yli 50% tuosta 29,75e:sta! Ja tilasin vielä monta spindlellistä. Ei paljon noi desin viinakset naurata... Jos ei vastausta tule huomenna, niin soitan luottokorttiyhtiööni ja pyydän olemaan maksamatta ennen kuin oikea tavara on toimitettu. Ja väärät tuotteet saavat hakea täältä, minä en jaksa niiden kanssa alkaa postissa sähläämään.
Nyt oli tullut sähköposti, että lähettäisin omalla kustannuksellani (!!) levyt takaisin ja he lähettäisivät oikeat levyt tilalle. Ei kyllä ihan sovi tuollainen. Saas nähdä minkälainen farssi tästä saadaan aikaan.
Moi Aika oudolta kuullostaa...Itse hain eilen pakettini, jossa oli kaikki tilamaani tavarat; ja levytkin oikeita (Platinum 4x dvd+r; ovat muuten hyviä levyjä...) Pakattu oli todella hyvin laatikkoon kuplamuovin ja tyröksisälän sekaan... Mitä olivat sinulle lähetyslistaan laittaneet? Itselleni jäin ainakin kaupasta hyvä maku eli saksalaista tarkkuutt ja huolellisuutta.
Kyllä KAIKKI tilaukset Rohlingesta ovat menneet aivan nappiin. Ei mitään mokia, vastanneet ovat joka kyselyyn. Veroistahan voi aina mussuttaa, menkää paikalliseen kauppaan ostoksille. Siinä teille sopivaa veroa. Tämän thredin tapauksessa on käynyt vaan jotain ihmeellistä. Enkä yhtään ihmettele Suomalaisia kanssaihmisiä hyvin tuntevana. Ja tuo itkeminen, "en jaksa sählätä postin kanssa" on kyllä niin lapasesta että. Ihme on jos saat luottokunnan (whateva) perumaan maksun tollasilla perusteilla. Ei muuta kun palautukseen levyt ja pyydät hyvityksen menetetyistä postikuluista. Son aika yksinkertaista. Tai pyydä että äiti tekee sen ni ei mee sulla hermot lattialle.
Kannattaa tosiaan ottaa vaan rohkeasti yhteyttä sinne kauppaan ja tiedustella että miten kannattaisi toimia. Vaati kyllä muutaman meilin ja yhden faxin ennenkuin saatiin omalta osalta homma sovittua. Itsellä ei ainakaan vielä mennyt luotto kyseiseen kauppaan, mutta selvästikin siellä on tällä hetkellä aika kiireistä...
Juu, kyllä täältä lukemani perusteella CDRohlinge24.com on hyvä tilauspaikka, mutta harmittaa kun kalliin tilauksen kanssa sählätään. Tilauslista oli oikea, levyt vääriä. Ehkä jollekin Horstille oli sattunut huono päivä. Olisin niin mielelläni halunnut päästä levyjä polttelemaan. Asikaspalautteisiini on kuitenkin vastattu nopeasti, josta annan huomattavaa plussaa. Todella negatiivisen kuvan olisivat saaneet aikaan jos olisivat vastausten kanssa pihtailleet. Vastauksena sain, että pitäisi lähettää väärät tuotteet takasin. Kokeilen kuitenkin josko myisivät nämä minulle pienellä alennuksella ja lähettäisivät Verbatimeja tilalle maksamani määrän. Ilmoittelen, kuinka homma sujuu.
Kirjoittelin täällä jokupäiväsitte perskohtasesta kokemuksesta että palauttaminen onnistuu vaikka olin itte tilannut vääriä. Tässäkin (!) tapauksessa kompensoitiin postikuluja pois. Verbaalista näppäryyttä kannatta välttää kun sakemannien kanssa kommunikoi. Täällä netissä voi vittuilu jotain vielä naurattaakin mutta kaupankäynnissä sakemannit odottaa selkeitä ja LYHYITÄ juttuja.
Niin, ei kannata höpöttää pitkiä tarinoita. Ja jos osaat hiukankin saksaa niin käytä sitä. Arvostavat asiakasta ihan eri tavalla kun kirjoittaa saksaksi, ja kohteliaasti, ei pidä alkaa syytellä. En usko että huijaavat, tai tekevät tuollaista tahallaan. Miten lukiko lähetyslistassa että ovat korvanneet levyt tarkoituksella?? Minulle kävi kerran siten mutta he vaihtoivat halvemmat levyt kalliimpiin koska tiettyä ei ollut varastossa. Mitä tulee tuohon Platinumiin niin ei ne kovin surkeita ole.
Itse tilasin thats writen ricoh lättyjä 25kpl tuubeissa. Tilalle tulikin Ricohin omalla merkillä ja cd-koteloissa eli 300kpl ilmaisia koteloita tuli kylkiäisenä 8)
Sain paketin tuossa perjantaina, muuten hyvä mutta toinen halpis DVD+R spindle (eli tilasin 50x, joka toimitettiin kahdessa 25 kpl spindlessä). Tilasin siis 4x nopeudella olevia, mutta yllättäen toinen spindle oli 2.4x, ja toinen 4x. Molemmissa oli kyllä tarra päällä, että 4x. Mediakoodikin oli 100% sama, eli juuri sitä mitä olin tilannut.. Toisen spindlen levyistä vaan puuttui "lupa" 4x nopeudella kirjoittamiseen.. Levyt kyllä toimii hyvin, mutta katotaan jos saan vähän rabattia seuraavasta tilauksestani kun valitan asiasta.
Alkaa vahvasti näyttää siltä, että CDRohlinge on hyvä paikka jos kaikki sujuu ok. Jos jotain virheitä heidän puoleltaan tapahtuu, saattaa alkaa ongelmien vyyhti. Olen pommittanut heitä erittäin asiallisilla ja nyt kahden viimeisen kirjeen osalta myös saksankielisillä kirjeillä aina 48 tunnin välein, mutta he eivät enää vastaa minulle. Olen jopa tarjoutunut maksamaan nämä minulle lähetetyt väärät levyt, mutta mitään vastausta ei kuulu. Ensi viikolla soitan luottokuntaan ja pyydän lyömään maksuni jäihin kunnes arvoisasta CDRohlingesta suostutaan vastaamaan. Ihan vain varoituksen sanana, käyttäkää luottokorttia jos maksatte heille, virheellisten lähetysten määrä tuntuu kasvavan. Luottokortilla maksettaessa rahat saa helpommin takaisin.