Minä tumpelo ostin CDON-levykaupasta yhden levyn WMA-tiedostoina, ja kuvittelin ,että voin kuunnella sitä PalmOne Treo 650-kämmentietokoneessani. Soitto-ohjelmana on PocketTunes, joka tukee WMA-tiedostoja. Siirsin tiedostot windows Media Playerillä, jossa kämmentietokoneeni SD-kortti näkyi siirrettävänä tallentimena. Olin kuunnellut tiedostot ensin WMP:llä. PocketTunes valittaa lisenssistä. Onko nyt niin, etteivät ne soi kämmentietokoneessani? Vai saanko siirrettyä jotenkin lisenssin? Vai onko jostain muusta ohjelmasta hyötyä? Pitäsikö soitto-ohjelman pystyä hakemaan lisenssit jotenkin on-line? Siis rehelliset maksajat eivät voi kuuneella ostamaansa musiikkia millään..?
Näinpä juuri. DRM pelastamassa ihmisten elämää pahojen piraattien toimilta. Osta ensi kerralla levysi paikasta, josta tiedät saavasi sen ilman DRM:ää...
No mitä järkeä tuossa oli, kuin sama puilju myy ihaan audio cd levyjä, jossa ei oo mitään suojausta. No ei ainakaan ole viellä vastaan tullut sieltä suojattua levyä, no se ehkä johtuu että olen vain tilannut metalli levyjä.
marinp, kokeilitko muuten palauttaa tuotetta kun huomasit ettei se ole yhteensopiva laitteistosi kanssa?