1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

CDex ohjelmasta

Viestiketju Musiikki-CD-levyjen varmuuskopiointi -osiossa. Ketjun avasi seija 02.12.2003.

  1. seija

    seija Member

    Liittynyt:
    14.04.2003
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen siirtänyt äänitiedostoja CDex-ohjelmalla tietokoneelleni, jossa ne toimivat moitteettomasti ilman, että alkuperäinen cd on koneessa. Kun yritän polttaa ohjelmalla konvertoituja wav-tiedotoja cd-levylle, poltto onnistuu, mutta cd-levyä kuunneltaessa se pätkii pahasti. Missä siis vika. Polttava cd-asema toimii muuten. Eli eikö ko. ohjelman käytön jälkeen tiedostoja voi enää polttaa cd:lle vai onko niissä joita olen yrittänyt polttaa ollut jonkinlainen suojaus/salaus. Kyseessä on vieraankielen oppimateriaalista.
     
  2.  
  3. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    1. Kuuluuko pätkiminen kun kuuntelet wav-tiedostoja..jos kuuluu nosta tiedoston laatua kun rippaat ne cd:ltä tietokoneelle.
    2. kokeile polttaa cd-levy hitaammalla nopeudella.. (1x/2x/4x)
     
  4. seija

    seija Member

    Liittynyt:
    14.04.2003
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    1. Kun kuuntelen wav-tiedostoja tietokoneella, ne kuullostaan hyviltä.

    2. kokeilen, kerron sitten miten kävi...
     
  5. seija

    seija Member

    Liittynyt:
    14.04.2003
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voi itku - ei auttanut. Siis kyseessä on pääasiassa puhetta, ja ongelma on se että vaikka kuullostaa tietokoneessa hyvältä niin poltettaessa cd:lle ei kuullosta hyvältä soitettaessa cd:ltä. Puhe pätkii, sanoja jää välistä!!!!
    Auttakaa please ja muistakaa, että mikä teille on itsestään selvyys ei se minulle ole sitä. Olen saattanut tehdä jonkun tyhmän mokan jossain asetuksissa. Eli olisikohan tähän jokin yksinkertainen neuvo???? Kiitos ja hyvää itsenäisyyspäivää!
     
  6. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Jos wavit toimivat koneella oikein, ei vika ole CDex.n lukemisessa. Waveissa ei ole myöskään mitään suojausta.

    Polton onnistumisen voi tarkistaa polttosoftalla (verify: EasyCD Creatorissa File/Properties-valikosta ja Nerossa poltto-ikkunassa rasti oikeaan paikkaan). Jos tarkistus menee läpi, ei levyllä ainakaan ole polttamisesta aiheutunutta virhettä, jolloin virhe tulee muualta.

    Käytätkö kuunteluun sitä samaa tietokoneen CD-asemaa, jolla levyt poltitkin? Ovatkohan polttoasetukset oikein (audio-CD, finalize-päällä jne.)?
     
  7. jepje

    jepje Member

    Liittynyt:
    30.12.2003
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaverini teki MP3:a CDex ohjelmalla ja sanoi että toimii hyvin konella mutta kun poltti ne ja kuunteli auton soittimella niin tuli pätkimistä. Asema on 48X polttava ja eikä auttanut vaikka tiputti nopeuden 12X. Hän vaihtoi rippaus ohjelmaa ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia vaikka kirjoittaa 40X.
     

Jaa tämä sivu