Minulla on muutama elokuva, jotka on ripattu ilmeisesti DVD:stä CD:ksi. Sattuneesta syystä minulla ei ole yhtään ohjelmaa, jotka suostuisivat näyttämään näitä leffoja. DVD soitinkin näyttää telkkarissa vain sellaista ympäri kuvaruutua pyörivää sälekaihdinta, vaikka sen pitäisi soittaa CD-R/RW levyjä siinä missä DVD levyjäkin. DVD-levyaseman mukana tuli joku softa, mutta olen hukannut sen. Eli kysymyksiä: - Pikainen haku ei tuottanut mitään ohjelmaa, jolla CD-leffat voisi konvertoida AVIksi tmv. Onko tällaisia olemassa? - Onko yksinkertaisin ratkaisu konvertoida nämä DVD:ksi ja siitä edelleen AVIksi? Mitä softia te olette näihin käyttäneet? - Mikä on vikana DVD soittimessa, kun kaikki polttamani CD ja DVD levyt pieruilevat yllämainitulla tavalla?
Nuo tiedostothan voit polttaa CD:lle esim Alcohol120% ohjelmalla. http://www.jpekkam.com/alcohol120%opas.php Tuossa opas. Lue sieltä keskivaiheilta mistä alkaa poltto osa.
Joo, totta mooses. Ongelma on vain se, etteivät ne poltetut CD:t pyöri missään omistamassani vempaimessa. PC ei suostu niitä soittamaan, kun mulla ei ole sopivaa softaa ja DVD soitin pyörittää sälekaihdinta. Ja joo, maa-asetukset ovat kohdallaan.
Jos olet polttanut ne tosiaan bininä ja cuena niin ei ne silloin pyörikkään. Polta 'polta image...' toiminnolla tai mounttaa johonkin virtuaaliasemaan. Noitten jälkeen voisit sitten tosiaan kertoa että mitä ne imaget sisälsi, jos ei ala sittenkään jodlaan.
Joo joo, toki poltin ne imagena ja sieltä CD:ltä löytyy hakemistot ext, mpeg2 ja svcd. Mpeg-hakemistosta löytyy avseq01.mpg ja -02, joita Media Playeri ei suostu pyörittämään. Jälkimmäinen on 800 MB filu, joten oletan että leffa on siellä. SVCD hakemistossa on jotain *.svd fileitä. Että mikä neuvoksi?
Onkos tarvittavat codekit koneella? Jos ei oo niin lataappas tämä http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videocodecit/ffdshow.cfm niin sillon pitä alkaa näkyyn
Ihan hyvä! Ainoa ongelma on se, että edes avicodec ei löydä tästä mitään kodekkeja. Ja ennen polttoa katsoin, että koko image oli kunnossa (ei korruptoituneita sektoreita). Sitten?