cd-r levyjen kestävyydestä

Viestiketju Musiikki-CD-levyjen varmuuskopiointi -osiossa. Ketjun avasi erseki 08.09.2005.

1. erseki

erseki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    onko noilla cd-r levyjen merkeillä eroa kestävyydessä??

kun ite oon poltellu tdk ja maxell merkkisiä levyjä ja ne kestää korkeintaan 4 vuotta sitten rupee jo biisit tökkimään,oon kokeillu levyjä tietsikassa kannettavassa soittimesssa ja dvd soittimesssa naarmuja levyissä ei juuri oo, oon poltellu levyjä nerolla ja laadukkaalla polttimella, pc peleissä vähän sama juttu,
    just viime viikolla ei gta vice city suostunut asentamaan joitain filuja,ja levy on about 2 vuotta vanha,tähän asti se on toiminut moitteetta.

nyt ostin verbatim levyjä ja saapa nähdä kestääkö nää yhtään kauempaa.

2.  
  3. neggis

neggis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käytän myös verbatimin levyjä, ja ainakaan vielä ei ole ollut outoja häviämisiä. Tosin eräs testi osoitti että verbatimikaan ei ole niitä parhaita mahdollisia, mutta olen silti merkkiuskollinen.

4. erseki

erseki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ni mitkähän on niitä parhaita

5. kumipuu

kumipuu Guest

pitkänajan toimivuudesta en tiedä, mutta tdk,sony,maxell mikä paras? itse luotan suuriin merkkeihin, fujin levy ei toiminut edes uutena.

6. MissBlue

MissBlue Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni vanhimmat levyt ovat tuolta 1990-luvun lopulta (1998-1999) ja ainoat ongelmalliset tähän saakka ovat olleet Basfin (tai mikä Emek, Emerek hää nyt onkaan varsinaisesti) aihiot. Niissä oli hopeakalvo pinnassa niin ohut, että valoa vasten katsottaessa näkyi läpi, joten eipä ne sitten juuri millään asemalla toimikaan, eivät tosin toimineet kunnolla heti poltonkaan jälkeen. Muutoin tuolta ajalta Sonyt ja TDK:t ovat ihan ok edelleen, tosin itselläni noilla on pääasiassa valokuvia ja mp3-/tekstifiiluja.

Jaa tämä sivu