Joo mulla on tuollanen samantapanen ongelma. Tiedostojen kopiointi nopeus ja cd:n poltto nopeus on aivan onneton.. polttava on 40x ja saattaa polttaa yli 20 minuuttia levyä.. Missä vika? Miten korjaan tämän? rupee todella ottaa päähän. Nii siis emolevyn ajuritko pitäs päivittää...
Millä ohjelmalla poltat? Jos ohjelma on esim. sellainen joka vaati rekisteröimisen ennenkuin voit polttaa täydellä nopeudella. Mikä käyttis? Xp:hen pitää muistaakseni asentaa aspi ajurit. Onhan asemalle asennettu ajurit? Dma siirto päällä?
Okei.. noniin. Mulla on windows xp käyttiksenä. Ongelma on: Tietokoneeni on todella hidas myös tiedostojen kopioinnissa ja cd:n polttonopeuksissa. Niin device managerissa on se IDE/ATAPI controllers. Pitääkö sitä jotenkin säätää? 1400prossu 256 ddr muisti ja kone on siis älyttömän hidas. Mitenkähän saisin ongelman korjattua. Ennen mulla oli windows 98 niin siinä kun päivitti emolevyn ajurit ja laittoi DMA pois päältä niin kone nopeutui. mutta nyt kun on windows xp ja tein päivitin jälleen emolevyn ajurit niin kone ei nopeudu yhtään.. eikä siinä asennuksessa pysty edes laittamaan että DMA pois päältä kun on windows XP.. toivottavasti joku voisi auttaa, kiitos.
Hmm.. mitkä on "aspi" ajurit? Sain konetta vähän nopeutumaan kun laitoin emolevyn ajurit. Mutta kuitenkin silloin kun oli windows 98 SE käyttiksenä niin tietokoneeni toimi mielestä nopeammin, esim. pelit toimi paremmin windows 98:silla ja muutenkin ei tuntunut takkuilevan nopeudet. Windows 98 SE oli muuten hyvä mulla mut se kaatu niin pirun usein ja sekoili.