1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

CD: n jättäminen tietokoneseen.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi asemies 05.05.2004.

  1. asemies

    asemies Member

    Liittynyt:
    04.04.2004
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen kuullut paljon juttua että CD: tä ei saisi jättää sisään koneeseen kun se on pois päältä, CD/kone voi vaurioutua.
    Onko tämä totta?
     
  2.  
  3. tulisukka

    tulisukka Guest

    Enpä usko että tuosta kovin suurta haittaa on varsinkin jos konetta ei liikuttele.
     
  4. Rawman

    Rawman Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2004
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    No ainakaan mulla ei ole yhtään levyä/asemaa/konetta hajonnut sen takia, että asemassa on levy...
    Pelilevy saattaa olla yhtäjaksoisesti viikkoja asemassa niin etten ota sitä ulos, eikä vielä ainakaan ole mitään haitannut.
     
  5. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mä en oo kyllä edes koskaan kuullut tollasesta...Eikä kyllä mitään oo ikinä tapahtunutkaan...
     
  6. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Ei sen kyllä mitään pitäisi vaurioittaa.
    Hidastaa kylläkin koneen käynnistymistä hieman, jos olet levyn asemaan jättänyt.
     
  7. gain

    gain Active member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    1,005
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuskin siitä mitään vaaraa on. Itse ainakin jätän ihan huoletta levyn asemaan. Jos kuitenkin tuo ajatus kalvaa, niin ainahan voi levyn ottaa pois asemasta, ennenkuin sammuttaa koneen. :)
     
  8. asemies

    asemies Member

    Liittynyt:
    04.04.2004
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos paljon vastauksistanne.
     
  9. .W.

    .W. Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    838
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ainoastaan kun liikuttelee kovin konetta ei ois hyvä pitää levyä koneessa, kerran jäi aika tärkeä työlevy, RW-levy vieläpä, koneeseen, pitkäksi automatkaksi, ja siitähän otti kumpanenkin nokkiinsa. Ei edes kovin pahaa jälkeä jättäny siihen levyyn, mutta riittävän jottei toiminu enää mitenkään. eikä asemakaan. Kylä nääs harmitti.. Tokko se muuten mitään siellä haittaa ku ei se siellä saa levy ees (auringon)valoa kovin paljoa.
     
  10. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse kuljettelen konetta monta kertaa vuodessa DVD sisällä ja ei ole koskaan mitään tapahtunut....
     
  11. Rattus

    Rattus Guest

    Suositus siitä, että levyn poistaa asemasta on kaiketi perua Jenkkilästä... Parempi laittaa käyttöohjeisiin ilmoitus, että levy pitää poistaa, kuin maksella korvauksia menetetyistä tiedostoista rikkoutuneen cd:n takia... Mahdollistahan rikkoutuminen toki on, mutta kuinka yleistä?
     
  12. anonyme

    anonyme Member

    Liittynyt:
    17.12.2003
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mbnetissa oli vähän aikaa sitte (Päivän Vinkki) juttua tuosta cd:n asemaan jättämisestä.

    "Päivän vinkki 1.5.2004

    Jos jätät cd-asemaasi rompun kun et sitä tarvitse, joutuu Windows valikoita selatessasi aina vähän väliä käynnistämään romppuaseman lukeakseen rompun ikonin tai nimen. Varsinkin uusilla romppuasemilla tämä kestää joskus tuskaisen kauan, kun levyn pyöräyttäminen vauhtiin vie oman aikansa. Poista romput asemasta kun et niitä tarvitse, jolloin tämäkin turha viive poistuu."
     

Jaa tämä sivu