Kone on taas sekaisin ja ajattelin forkata ja asentaa windowsin uudestaan. Otin kaikki tiedostot talteen ja iskin windows asennus levyn cd-asemaan ja vaihdoin biossista firs boottiin cdrom jne. Sitten kun ruutuun tulee " Boot from CD.. " sen jlk. " jatka painamalla mitä tahansa näppäintä ... " ja kun jatkan niin ruutuun tulee vain musta ruutu, eikä mitään muuta. Cd asema alkaa hurraamaan ja valo palaa hetken sitten se vain sammuu, asemakin on varmasti toimva, ja olen koittanut kahdella eri windowsin cd:llä mutta aina sama homma .. joten mikä olisi avuksi?
Onko näppiksesi usb? Jos on sekin pitää biosissa hyväksyä boottiin tai käyttää ps/2 näppistä. -Voisit testata jollain live bootilla pelaako? Esim linux tai ultimate bootcd. Saat ainakin selville onko rauta/kautta winukka.cd:t ehjiä.
Juu onhan mulla näppis usb:issa kiinni. Ja kun koitin linuxin bootcd:llä niin kyllä se sillä toimii, mutta nyt voisin ainakin koittaa tuota näpis systeemiä. Testasin, mutta tuloksetta :/ pitänee sitten koittaa toista näppistä.. ja on tuo windowsin cd:kin aivan toimiva, koska toimii minun läppärissäkin. Mitä se höydyttäis ps/2 liitännällä kokeilla, kun tämä usb näppis toimii biossissakin.. ?? Onko vika siis näppiksen?
Voipi sillä olla eroja kun mitä ajureita bootissa latautuu---varmistit biosista että usb on sallittu bootissa? -onko kaikki muu oikein koneella:esim kovojen liitännät.