CD/DVD asemien ainainen ongelma

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Larez 25.11.2006.

1. Larez

Larez Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen huomannut monessa tietokoneessa, että cd ja dvd-asemat tuppaavat menemään "huonoon kuntoon". Nykyisen koneen kanssa on sama ongelma. Alussahan levyasema automaattisesti käynnistää sisään laitetun levyn. nyt se ei toimi enää. nykyään edes oma tietokoneesta ei voi käynnistää levyä "automaattisesti", vaan lrvy avautuu, siis näyttää, mitä se sisältää. Jotkin pelit väittävät välillä, että peli ei ole edes asemassa sisällä. Onko tähä ongelmaan keksitty ratkaisua? pliiz kertokaa jos tiedätte. Olen kyllä tarkistanut, että kummatkin asemat on kytketty koneeseen kunnolla.

2.  
  3. siansaksa

siansaksa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Epäilisin, että vika vois olla CD:n kunnossa, ajureissa tai muussa kertyneessä softamössössä. Oma asemani ei juurikaan ole kulunut vaikka ikää on muutamisen vuotta.

4. Larez

Larez Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Millä hakusanalla kannattaa hakea tähän asemaan ajuria: GCE-8240B + tietty kaikki tiedot mitä siinä levyn eessä lukee kuten HL-DT-ST CD RW?

Joku LG:en sivuhan se on, mutta...?

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  6. Player_

Player_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    CD- ja DVD-asemiin ei ole mitään ajureita, korkeintaan firmware (ohjelmisto)päivityksiä. Jos asema lukee levyn oikein mutta automaattinen käynnistys ei toimi, on "vika" käyttöjärjestelmän asetuksissa. Jos levy ei taas toimi kunnolla on vika yleisimmin itse levyssä. Jotkin asemat osaavat korjata levynlukuvirheitä paremmin kuin toiset, joten eroja on asemissakin.

E: slow

Viimeksi muokattu: 25.11.2006
  7. Djmushu

Djmushu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on vähän erikoinen tilanne, eli mun kirjottava cd/dvd asemani kyllä otta pelit vastaan, mutta kun poltan, niin eihän se löydä tyhjää DVD-RW:tä millään ja sehän ärsyttää. Eli onko uuden aseman osto luvassa vai onko jotain tehtävissä?

8. Player_

Player_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kannattaa kokeilla sitä DVD-RW -levyä muissakin asemissa, mikäli mahdollista. Itselläni on ollut yhteensopivuusongelmia levyjen kanssa, jotkut eivät kelvanneet millään, vaikka toiset merkit kelpasivat ihan ok.

9. Djmushu

Djmushu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No nyt ne kelpaavat, mutta poltto taisi epäonnistua. (näyttää videota 3sec) No nyt ei tarvi ainakaan pukkia vaivata. =P

10. Djmushu

Djmushu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei se kyllä toimikkaan, vaikka olen testannut paria eri cd/dvd merkkiä ja ihmettelen, että se toistaa kyllä esim. pelin cd/dvd:tä. APUA!

11. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos käytössä on Windows XP niin onko service pack 2 asennettuna?

12. Djmushu

Djmushu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    service pack 2 on asennettu.

Jaa tämä sivu