1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

CD asemat katosivat

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Edward++ 25.05.2004.

  1. Edward++

    Edward++ Member

    Liittynyt:
    11.01.2004
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    CD asemat ovat mystisesti kadonneet oma tietokone valikosta ja laitehallinta sanoo näin.

    "Tämän laitteen ohjaintiedostoa ei voi ladata. ohjaintiedosto saatta olla vahingoittunut (Koodi 39)"


    Minulla on Compaqin CRD-8322B CD asema, Toshiban SD-R5112 polttava DVD asema sekä Daemon Toolssin virtuaalinen cd asema, mutta mikään näistä ei toimi.

    Myöskään järjestelmän palautus ei auta, enkä itse löydä ajuria jotka auttaisivat ongelmaan. Mikä avuksi?
     
  2.  
  3. MaxPaine

    MaxPaine Guest

    kokeile poistaa kaikki cd-asemat laitehallinnasta napsauttamalla cd-asemia hiiren oikealla napilla ja valitsemalla 'poista'. uudelleenkäynnistä kone ja windowsin pitäisi löytää 'uusia' laitteita, joiden asentamiseen se tarvitsee asennus-cd:n, jolloin valitset 'selaa..' ja laitat poluksi 'C:\windows\driver cache\i386'
     
  4. Edward++

    Edward++ Member

    Liittynyt:
    11.01.2004
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei toiminut tämäkään. Kone kyllä löytää ajurit laitteelle automaattisesti ja ovat samat kuin esim. veljeni koneessa, mutta asemat eivät silti jostain syystä toimi.

    Käyttiksenä win xp pro.
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Koitappa uninstalloida Daemon tools ja asenna sitten takaisin, mieluusti uusin mahdollinen versio.
     
  6. Edward++

    Edward++ Member

    Liittynyt:
    11.01.2004
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei ollut tuostakaan apua. Jokaisen cd aseman kohdalla on sama keltainen huutomerkki ja virheilmoitus.

    Ja asemat tosin katosivat ihan huomaamatta. Näin asian vasta sitten kun olin laittanut cd:n sisälle.
     
  7. jylppy85

    jylppy85 Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2001
    Viestejä:
    397
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä sama ongelma ja samana päivänä kaveriltakin katosi asemat... en tiedä jos joku möhnötimöö liikkeellä mutta tuo daemon tools voi auttaa.
    Minulla ei vaan tunnista ees asemia Laitehallinta.
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2004
  8. tpot

    tpot Member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    toimiiko tuohon mikään, vai heitänkö itsekin CD-asemat roskiin ?
     

Jaa tämä sivu