ccfl putkista

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi peckys 03.06.2010.

1. peckys

peckys Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo elikkä minulla on samsungin 24" lcd televisio mistä on hajonnut toinen loisteputkista. Televisio tekee tällä hetkellä siten että kun laittaa päälle, kuva käy näkyvissä sekunnin ja pimenee sitten, äänet kuuluvat kokoajan. Olen yrittänyt etsiä varaosaa, mutta mistään ei tunnu saavan. Kuulemma pitää tilata koko etupaneeli joka maksaa 250e eli täysin järjetöntä.
    Kysymys kuuluukin, että miksi televisiosta katoaa kuva jos putki on katki ja voisiko asialle tehdä joitain? Kokeilin laittaa putken tilalle ledejä, mutta kuva katosi vaan samallalailla.
    Itse en elektroniikasta niin paljoa tiedä, niin ehkä joku voisi valaista minulle asiaa?

2.  
  3. core2

core2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Melko tyyriiltä tuntuu, kokeile soittaa Partcolle: Partco Oy - Teuvo Pakkalan tie 9, 00400 Helsinki - p. 09-587 6960
    Siellä tapaa olla kaiken laista kamaa ehkä myös putki samsungiin.

4. vps358

vps358 Active member

Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
    LCD:stä katoaa kuva näkyvistä taustavalon kadotessa. Asian voi korjata vaihtamalla koko lcd-paneelin, ne kun on yleensä paketoitu sen verran "piukkaan", että oikein muuta ei ole tehtävissä.

T: Vesku

5. peckys

peckys Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Koko paneelia minulle tarjoteltiinkin hulppeaan 250e hintaan, eli siinä ei ole järkeä. Putket on erittäin helposti irrotettavissa ja olen ne irroittanutkin, kun luulin että saan uuden tilalle.
    Pystyisikö toista putkea jotenkin "korvaamaan" siten että kuva näkyisi taas?
    mihin se perustuu että kuva katoaa? kai sen jotenkin voi kiertää, esim laittamalla lampun tilalle jotain muuta?

6. core2

core2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kokeile soittaa tonne Partcoon siellä on teräviä kavereita duunissa ehkä heillä on joku ehdotus mitä voit tehdä. Sulla on oltava se taustavalo, esimerkiksi jos vaikka ledit kävis käyttää. kun eihän niitten tarvii muuta kun sammua ja syttyä tarpeenvaatiessa, kysyt vaan saako ne ledit kytkettyä sinne ja toimiiko ne?
    Tää ei varmaankaan ole eka kerta ku he saavat tällaisen utelun pöydälleen.

7. peckys

peckys Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei tunnu mistään saavan muuta kuin sen koko paneelin..
    Osaisiko joku sanoa olisiko putki mahdollista korvata ledeillä ja vastuksilla?

8. sp666

sp666 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moro. Sanoit tuolla aiemmin, että kokeilit ledejä... Syttykö ne?
    Jos, niin tod.näk invertterikortissa myös vikaa..
    jos koitat korvata, niin taitaa lähes kaikki putket ottaa 24V
    jännitettä...
    ja kylhän oman paikkakuntasi tv-huolloista käytettyä paneelia
    löytyy, josta putken raapasee, kunhan ei yli 24- tuumanen ole.
    Itse korvasin yhden samsungin U-putkista kahdella suoralla, ja eikun
    valot takas päälle.

9. leinmi

leinmi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    koititko jo soittaa tuonne partco oy minkä core2 neuvo, ite oon asioinu siellä monta kertaa ja aina on kaikki kamat löytyny tai sitten ne on tilannut ja niinkuin core2 sanoi että on oikeesti asiantuntevia ihmisiä liikkeessä ei ehkä kaikkein terävimmän näköisiä :D.

10. peckys

peckys Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

11. peckys

peckys Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokeilin vanhasta tietokoneen näytöstä ccfl putkia ja niillä sain toimimaan, mutta putket olivat tietenkin liian lyhyet ja onnistuin tottakai katkaisemaan nekin siinä touhuillessa, kun en laittanut kunnolla paikalleen...netistä löytyisi jotain pitempiä putkia, mutta harmillisia kun katkeavat niin herkästi...saa nähdä tilaanko ollenkaan.

Osaako kukaan sanoa miten onnistuisi putkien korvaaminen ledeillä? Ilmeisesti invertterit pitäisi vaihtaa ja sitten laskeskella sopiva määrä ledejä ja sopivat vastukset?

Jaa tämä sivu