Canal+ lähettää elokuvia 5.1-äänellä Tammi-/Helmikuussa

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi tikma 22.01.2005.

  1. tikma

    tikma Regular member

    Liittynyt:
    14.01.2004
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko joku testannut, että onko ihan aidot 5.1-äänet? Äsken tuli Bruce - taivaanlahja, jonka piti olla 5.1-äänillä, mutta en saanut vahvistimessa sinistä valoa palamaan, joten ei ollut aidot. Tai sitte täälä Lapuan tv-maston alueella sitä ei lähetettykään 5.1-äänillä. Boksien (Nokia 210T ja Finlux C420) pitäisi kyllä tukea nuota, mutta ei palanut sininen valo vahvarissa kummallakaan boxilla...
     
  2.  
  3. F091550

    F091550 Member

    Liittynyt:
    23.10.2004
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä mulla ainakin on toiminut 5.1 äänet.
    Olen kyllä kaapelisssa mutta samat ohjelmat luulisin tulevan kummassakin. Mulla toiminut HANDAN:lla ja X-sat c410:llä. Sun ehkä tarvii valita ääniraita toiseksi silloin kuin toi 5.1 äänien pitäisi kuulua. Tänään tulee FILM2 2 fast 2 furious jossa on 5.1 äänet koita vaihtaa ääniraitaa tai valita asetuksista Dolby Digital.
     
  4. TheJorgen

    TheJorgen Member

    Liittynyt:
    23.01.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Canaali lähettää 5.1 ääntä vain kaapelissa ja satelliitista. Terrestiaali-katselijat saavat tyytyä surroud soundiin. Kertovat jossain päin webbisivuillaan tämän olevan kaistanleveyksistä johtuva järjestely.
     
  5. peteje

    peteje Member

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eikä näytä tulevan 5.1 ääntä, kuin FILM 1 ja FILM 2 kanavilta satelliitista. Kaapelista en tiedä...
     
  6. tikma

    tikma Regular member

    Liittynyt:
    14.01.2004
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nän on näppylät! 5.1-äänet tulevat nätisti kaapeliboxista, kun osaa vain valita oikean ääniraidan, mutta haravan varresta ei kunnon ääntä saa pihalle millään. (Tai en ainakaan löydä Nokialaisesta sellaista ääniraitavalintaa, mistä sais 5.1-äänet päälle. AC3 on asetuksissa päällä, mutta selostuskielivalinta on harmaana eikä sieltä saa suomen tilalle mitään muuta valittua.)
     

Jaa tämä sivu