eli siis olisin tekemässä priva servua klaanilleni ja tarvitsisin vähän apua. mihin tarvitsisin apua? miten saan serverin näkymään kavereilleni? esim Xfiressä Voiko serverin laittaa jotenkin silleen että kaikki asetukset eivät häviä jne. ja sitten sen voisi vaan nopeesti laittaa päälle? miten siihen laitetaan Rcon ja sitten kaikki Rcon komennot ois kiva saada. sitten muuta perus tietoa tietoa olisi kiva saada. Tämä serveri oisi tärkeä meidän klaanillemme.
Käynnistä CoD4 Multiplayer. Päävalikosta "Start New Server" ja sieltä Dedicated "Internet" ja salasanakin kannattaa laittaa. Sitten voit säätää muitakin asetuksia; pelityyppiä yms... Sitten kun oot laittanut kaikki asetukset kuntoon niin paina sieltä oikeesta alanurkasta "Start" (joku vastaava kuitenkin). Sitten CoD4 MP sulkeutuu ja työpöytä aukeaa ja sitten siihen pomppaa sellanen CoD console tai joku vastaava. Pienennä se ja käynnistä CoD4 MP taas. Mene nyt "Join Game" ja eti oma servus sieltä. Muista laittaa filtterit (Filters) oikein! Eli näytä kaikki tyhjät servut, salasanan kanssa ym. Jos olet laittanut servuusi salasanan, kirjoita se ennen kuin liityt serveriisi (serveri listan alpalkista. Sitten vaan liityt servuusi ja kavereittesikin pitäs nähdä se xfirestä. Toivottavasti ymmärsit ja anteeksi kirjoitusvirheet.
tiedän kyllä miten toi tehään mutten tiiä sitten miten muut pääsee siihen oon laittanu se internet juttu 1 jne... ja voiko sitten ne asetukset tallentaa jotenki ettän nopeesti vaan laittaa päälle..
Siis pääsetkö itse siihen omaan serveriisi? Jos pääset, niin voit kertoa kavereillesi serverisi IP:n. En oikeen osaa paremminkaan neuvoa. Itse tein tänään oman servun ja kaikki kaverit pääsi kyllä sinne. Ja en tiiä miten niitä asetuksia voi tallentaa.
No sittenhän voi kertoa kavereillesi servusi IP -osoitteen (ja senhän näkee siitä mistä näkee statsitkin) Kavereittesi pitää sitten mennä CoD4 MP valikkoon ja avata console (1:n vasemmanpuoleinen näppäin, eli §) ja kirjoittaa siihen /connect ja sitten se IP, esim. /connect 244.24.52.252:28960 Jos ei vieläkään pääse niin sitten en kyllä tiedä missä vika.
No olisko kenties porteista kiinni? kiinnostaisi itseäki tämä että mitkä portit pitää avata boxista että muut pääsee serverille.
joo määkin yritän tehä omaa serveriä ja sit sinne consoleen tulee ne ip ja otan semmossen ja avaan cod4 multiplayerin ja kirjotan consoleen connect 63.146.124.21:20800 esim ja sit se rupee lataan ja sit tulee että server connectedtimed out tai jotain sinne päin mitään asetuksia en ole laittanut/muuttanut
Joo nyt en kyllä itekään älyä. Nimittäin enään en itsekään saa niitä omia servujani näkyviin sinne serveri listaan. Viikon toimi hyvin, mutta nyt ei jostain syystä toimi ollenkaan.
nyt sain tehtyy servun mihin pääsin itse mutta kun kaveri koitti tulla niin se sano että server connected timed out