call of duty 4 jumittelee

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi Ydintalvi 24.01.2009.

1. Ydintalvi

Ydintalvi Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Mikäs ihme mun koneesee on tullut kun ennen toimi toi peli tosi hyvin ja nytten kun asensin jopa windowsin uusiksi niin laskee fps siinä pelis kunnolla.
    Q6600 3ghz (Suoritin)
    8800gts 512 g92 (Näytönohjain)
    3gb ram ddr2 (Muistit)
    p7n sli platinum (Emolevy)
    Osaisko joku sanoo mist johtuu,
    Päivitin vähä aika sitten biossin,voisko silla olla jotai merkitystä?

2.  
  3. viili_cat

viili_cat Guest

Näytönohjaimen vanhemmat ajurit - en usko että uudet ajurit olisivat syynä, mutta itselläni on joskus näin käynyt, joskus muutama vuosi sitten 6600GT:llä.

Muuten en keksi että rautapohjainen vika? Vaikuttaisiko pöly, tuskin.

4. Ydintalvi

Ydintalvi Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Niin,mitäs mielt oot tosta biossin päivittämisestä? Voi hyvinki olla rautapohjanen vika..

5. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletko koittanut pudottaa prossun takaisin vakiokelloihin?
    Muutenkin lämmöt kannattaa tarkistella, jos ovat korkeat niin on saattanut käräyttää jotain.
    Onko FPS huono heti kun pelin käynnitää vai hidastuuko pikkuhiljaa?
    Tulihan winsun asennuksen yhteydessä asennettua myös kaikki emon ajurit? (itsellä jäi joskus tämä tekemättä, mikä aiheutti sen, ettei tuulettimet pyörineet täydellä teholla, onneksi oli lämpösuoja päällä)
    Biossin päivityksen en usko vaikuttavan asiaan, vaikka periaatteessa sekin on mahdollista. Mitäs tuo emo tekee jos biosin resetoi (resetti jumpperi toiseen asentoon tai patteri pois), oma DFI ainakin resetoituu silloin rautaversio biosiin.

6. Ydintalvi

Ydintalvi Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Lämmöt on rasituksessa 40 ja päälle.Toiset ytimet jopa alle 40.Ei mielestäni ole kovat lämmöt..Everestil ja hwmonitorilla tarkkaillu lämpöjä.
    Se hidastuu jossai kohdissa..Jep emolevyn ajurit on isketty kiinni tähän.. :) Pitäis kokeilla vakiokelloja,toi quadi on 2.4:sena vaa aika mopo.. :(

Viimeksi muokattu: 25.01.2009
  7. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni (kuten sigusta näkyy) melko vastaava kokoonpano kuin sinulla ja pahiten pullonkaulana toimiva tekijä on kiintolevy, suunnitelmissa hankkia pari samanlaista RAIDiin, heti kun jaksaa. Eli vaikka pudotat tuon prossun takaisin 2,4Ghz niin ei se koneen toiminta siitä juurikaan hidastu.

Lisäksi kannattaa lämmöntarkkailussa tehdä niin, että pitää hetken rasituksessa, sitten katsoo lämmöt, resetti ja samantien biosiin katsomaan lämpöjä. Itse ihmettelin kun nykyinen kone sammuili, vaikka speedfan näytti 45 astetta, tarkistin biosista ja lämmöt olikin 75 astetta, nykyään käytössä Everest, joka minulla näyttää lämmöt oikein.

Myöskin näyttiksen lämmöt kannattaa vielä tarkistaa, ties vaikka siitä olisi puhallin mennyt.

Biosin resetointikaan ei iso homma ole tehdä, tosin jos olet tweakannut biossia niin ne joutuu kaikki tekemään uusiksi.

8. Ydintalvi

Ydintalvi Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Ai ei hidastu jos 2.4:seen pistän? Joo noit näyttiksen lämpöjä oon kans katellu,se on 50..Ai jos on nopee kiintolevy nii peliki pyörii paremmin?
    Eikö tuo 8800gts 512 g92 oc näyttis aika mopo ole jo?
    Kyllä se näytti biossissakin rasituksen jälkeen olevan 30 kún menin samantien katsomaan lämpöjä.

9. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkä lämpöongelmat voitaneen siis unohtaa.

Jäljelle jää bios:n päivityksestä johtuva ongelma (epätodennäköistä) tai sitten rautavika. Rautavian etsiminen onkin sitten jo todella v-mäistä hommaa, joten sitä ennen kannattaa kokeilla vielä kerran koko koneen formatointia, mielellään asennella eri versiot ajureista kuin mitä tällä hetkellä on käytössä ja katsoa tapahtuuko muutosta.

Rautavian etsiminen kannattaa aloittaa muisteista (koska se on helpointa), etsi ohjelma nimeltä memtest, polta levylle, boottaa levyltä ja anna pyöriä 8-24 tuntia ja katso tuleeko virheitä.

Itse olen kokeillut omaa quadiani välillä 2,4-3,0Ghz, enkä missään välissä huomannut minkäänlaista käytännön etua pelatessa (testeissä saattoi näkyä muutaman FPS:n nousu) ja kun tarkkailee rasitustestien aikana koneen käyttöä, prossu heiluu siinä 50%, näyttis 70-90% ja kiintolevyt jarruttelee koko ajan.

Tähän asti ainoat pelit missä olen joutunut asetuksien kanssa kikkailemaan jotta saa toimimaan pelattavasti ovat olleet Crysis ja Far cry 2, muuten on saanut vetäistä kaikki nupit kaakkoon kunhan on hillinnyt AAn ja AFn käyttöä. Joten ei tuo 8800GTS g92 mikään mopo vielä ole. Tottakai nopeampia näyttiksiä löytyy markkinoilta jo, mutta ei mielestäni kannata alkaa vielä tässä vaiheessa päivittämään.

10. Ydintalvi

Ydintalvi Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Niinpä..Voisin kokeilla entisia nvidian ajureita oisko niissä se vika.Voiko muuten uudet emolevyn ajurit asentaa vanhojen päälle vai pitääkö ekaks poistaa vanhat? Löysin tolla driver magician viellä uudemmat ajurit mitä tuol msi sivuilt löysin.
    Jaahas,jos oikein oon käsittäny nii mul ei ees oo ollu emoo täs ajureit missää vaiheessa,vasta nytte asensin ne,parantaako toimivuutta jos noi ajurit nyt asensin emolevyyn..?

Jaa tämä sivu