Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan kun menen pelaamaan Call Of Duty 4sta niin hetken päästä hiirestä sammuu valot ja kuuluu sama ääni kun irrottaisi USB koneesta sekunnin päästä sama ääni ja hiiri taas toimii.. tätä tapahtuu sattumanvaraisesti pelissä kentistä/äänistä/serveristä riippumatta. Uusimmat näyttisajurit olen asentanut koneeseen ja peli muuten pyörii hyvillä FPS ja PING arvoilla.Kaikkissa muissa peleissä hiiri toimii moitteetta. Sitten pikkasen tietoja koneesta: Käyttöjärjestelmä:Microsoft Windows XP Home Edition Suoritintyyppi: Intel Pentium 4 650, 3500 MHz (17 x 206) Emolevy :Abit NI8 SLI (2 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN) Piirisarja: nVIDIA nForce4 SLI Intel Edition Keskusmuisti:2048 MB (DDR2 SDRAM) Näytönohjain:GeForce 7800 GT (256 MB) Äänikortti:nVIDIA MCP04 - Audio Codec Interface Hiiri:Razer Copperhead USB Mouse En jaksa uskoa ,että virta loppuisi kesken.Jokaiseen USB hubiin tulee 500mA virtaa ja kun taasen Razerin Copperhead imaisee maksimissa sen 200mA. Ja olen kokeillu eri USB portteja,mutta tuloksetta :| .. Tosiaan olen penkonut nettiä aikas HELV.. Monella on tämä ongelma ,mutta mistään en löydä vastausta..
Minulla sama ongelma Logitech MX518 kanssa, mutta kaikissa peleissä, (mukaan lukien CoD4) alkaa hiiri "sammuilemaan". Windowsissa ja netissä surffatessa toimii ihan hyvin ilman mitään "sammuiluja".
Ei ainakaan tuo Razer Copperhead toimi PS/2 portissa vaikka laitoin USB->PS/2 plugin väliin. Huomasin mielenkiintoisen homman . En tiedä ratkaiseeko se täydellisesti ongelmaa. Tossa poistin Nvidian näytönajurin ja vielä varmistin ,että ohjain poistu perusteellisesti Driver Cleanerilla. Sitte hain Omega Driverin tilalle(modattuja näytönohjainajureita ATIlle/NVIDIALLE).Nyt ei ole hiiri ainakaan vielä sammunut kesken peliä (toinen päivä menossa). Yhellä kaverilla on myös tämä sama ongelma hiirenä hänellä on Razer Habu ja koneen kokoonpano on taas aivan erillainen kun minulla.. Omega Drivers Eli kannattaa kokeilla tuota pientä vaihtoa: 1.Poista näytöohjaimen ajurit normaalisti windowsista 2.Varmista ,että ohjain todellakin lähti jopa rekisteristä Driver Cleanerilla 3.Asenna Omega Driver sivustolta uusin poikien "tuunaama" ajuri.
Huomasithan että kun hiiren kiinnittää ps/2 porttiin se pitää yleensä tehdä siten että 1. Sammutat koneen 2. isket hiiren kiinni sinne PS/2 porttiin 3. käynnistät 4. nautit Vaan hiiri pitää siis laittaa kiinni koneeseen kun virrat on kiinni.
Joo kokeilin tuota PS/2-porttia niin yllätykseksi hiiri toimi peleissä taas moitteettomasti. =) Mikähän sitten on USB-portissa vikana, kun kuitenkin siinä toimi moitteettomasti 8kk.
1.Sammutin koneen 2.iskin hiiren kiinni PS/2 porttiin (USB->PS/2 plugilla) 3.Kaynnistin 4.nautin 5.ei toiminu :S Eli ei toiminu toi Razer ainakaan plugilla PS/2 portista. Voihan se olla ,että mun BIOS asetuksissa on joku asetus väärin tjsp. Mutta eipä sinne BIOSiin oo asiaa kun on tämä USB (G15) näppäimistö joka käynnistyy ihan liian myöhään ,että kerkeis painaan nappulalla BIOSiin. . No anyway on mulla toiminu taas hiiri ihan ok ton näytönohjaimen ajurin vaihdon jälkeen.
Itselläkin on Logitechin G-näppis, tosin vaan G11. Sekin "käynnistyy" myöhään, eli valot syttyy, makrot latautuu yms. vasta windowsin latautuessa, mutta pystyn silti menemään sillä BIOSiin.
Tänään loppu hiiren toimiminen taas jostain hel.. syystä .Ei tässä oikeen tiä mitä pitäis vaihtaa.. hiiri/peliä/näyttis. Taas jos resetois näytönajurit ja laittais uusiks niin toimis sen pari päivää.. tää on kyllä raivostuttavaa/turhauttavaa.
Noh, ensiksi tulisi mieleen USB -portin pölyisyys ja muutenkin likaisuus, eli nyt taskulamppu tai tulitikku kauniiseen käteen ja tutkimaan onko siellä portin syövereissä mitään. Ja sitten tietysti peruskysymys USB -portin ajureista, eli onko päivitetty?
Juu kyllä uusimmat usb ajurit on kehissä.Nyt hiiri on pätkiny muutaman kerran jo työpöydällä.. Olen heilutellut johtoakin ,mutta ei mitään vaikutusta.Eri usb portteja olen kokeillu(Kaikki käyny läpi). Razerin foorumilla oli ,että pitäisi hankkia aktiivinen usb hubi.Toiselta foorumilta luin ,että aktiivi hubi ei auttanut mitään. Ei tähän voi muuta sanoa kun ,että loistava peli tuo COD4 kun sen jälkeen on hiirikin alkanu v..tuilee(selitä ny se sit muijalle) :| . Juu, pääsin minäkin nyt BIOSiin G15lla.Siihen se sit jäikin kun näppis ei enään toiminu BIOSin valikossa..