Call of Duty 2 grafiikkaongelma

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi TuomasH 18.03.2006.

1. TuomasH

TuomasH Guest

http://img490.imageshack.us/my.php?image=shot00009cu.jpg

Tuollaiselta se näyttää. Sotilaat ovat kuin liimassa. Kaiken lisäksi joskus bugittaa niin pahasti, että nään seinien läpi ym. Mitä raskaampi mappi & enemmän pelaajia, sitä enemmän tuollaista syntyy. DirectX 7 on päällä, ja grafiikan tason laskemin ei auta. Mikä mahtaa aiheuttaa ja miten korjata? UO:ssa ei vastaavaa ongelmaa ole, enkä ole myöskään muissa peleissä törmännyt tuohon.

Intel Celeron 1,7GHz
    768 DDR RAM
    PNY GF6600GT 128MB
    350W virtälähde, jos oikein muistan

Kymmeniä kertoja näytönohjaimen ajurit poistettu ja asennettu, monia versioita ja modifikaatioita kokeiltu, tällä hetkellä käytössä ajurit, jotka nostavat UO:ssa fps:ää mukavasti. Kyseessä siis jotkin Optimized Nvidia Driver tj.

Tiedän kyllä millaisen pullonkaulan prosessori saa aikaan. Kyseessä on siis sitimarkettikone.

2.  
  3. SSaarinen

SSaarinen Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    hakuammuntaa, mutta oletko kokeillut DX9:llä?

4. TuomasH

TuomasH Guest

Olen, ja silloin kun se oli päällä, fps 50 framea pienempi. Muuta vaikutusta sillä ei tainnut olla.

5. kaiasp

kaiasp Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Prosuhan on hiukan tehoton,ja COD2 on melkoinen muistisyöppö.Eli,joudut
    laittamaan hiukan lisää mania pelikoneeseen.Jos,sujuvasti ajattelit pelailla.Pakettikoneet nyt on niitä,ja näitä.

6. juukelis

juukelis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mun mielestä on softassa vika itse olen pelannut kyseisen pelin läpi omalla koneella duron 800 384mt sdram radeon 9600 kyllä pätki mutta kaikki grafiikat näkyi kyllä oikein, toisin kuin tuossa kuvassa

7. -WK-

-WK- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse vähän epäilen noita optimoituja ajureita, vaikka joillakin ne ilmeisesti nostavat 3D Mark-pisteitä...

Mikä näytönohjain tuossa on ollut ennen tuota? Voi olla että emolevyn piirisarja kaipaisi päivitystä jotta se tukisi kunnolla tuota uutta korttia. Lataa Everest 2.20-ohjelma, sillä näet tietoja koneesta, mm. tuon emolevyn valmistajan ja "Chipsetin":

http://www.soft-ware.net/system/steuerung/benchmark/p04240.asp

EDIT: Tuo GeForce 6600GT kyllä on sieltä kuumimmasta päästä että jäähdytyskin voi toimia vajaasti (esim. ei ota kunnolla piiriin jne.)

Viimeksi muokattu: 18.03.2006
  8. TuomasH

TuomasH Guest

Kokeiltu monia eri ajureita, ilman tuloksia.

Koneessa itsessään on integroitu romu, mutta ostin sen tilalle kaverilta jonkin ikivanhan 32 muistisen GeForcen.

Kokeiltu on, vaan mistään ei löydy ajureita juuri tälle emolevylle, jos oikein muistan. Kun katsoo mitä malleja ajurit tukee, ei listassa ole kuin samankaltaisia nimiä. Yksi hyvä syy miksi pakettikoneita ei kannata ostaa: sisältö epämääräistä.

Kuitenkin emolevy on Gigabyte GA-8SIML2, piirisarja taas SiS650GX.

9. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143

Jaa tämä sivu