Olen aloittelija ja yritän tehdä tätä ensimmäistä harjoitusta mutta eipä suostu toimimaan.Ohjelmana käytän Dev-C++ jonka totesin helpoksi käyttää.Kun teen tästä tiedostosta exen,niin se valittaa että= 32:2 C:\Dev-Cpp\include\c++\3.4.2\backward\backward_warning.h #warning This file includes at least one deprecated or antiquated header. Please consider using one of the 32 headers found in section 17.4.1.2 of the C++ standard. Examples include substituting the <X> header for the <X.h> header for C++ includes, or <iostream> instead of the deprecated header <iostream.h>. To disable this warning use -Wno-deprecated. Tommosta =) Ja koko pätkähän on: #include <iostream.h> int main() { cout << "Hello World!\n"; (2 väliä alkuun ei ottanu tää) return 0; (2 väliä alkuun ei ottanu tää) } Mis vika?
leetin koodinpätkä on kiroitettu c:llä, ei c++:lla joten jätä se huomioimatta. ongelma on siinä että includoit iostream.h kirjaston, standardi kirjastojen osalta c++:n oike tapa on #include <iostream>, eli jätä .h pois. Näin siis itse kirjoittaisin koodin: #include <iostream> int main() { cout << "HelloWorld!\n"; return EXIT_SUCCESS; }
Koitin kerran ilman .h:ta mutta ei auttanut.Ehkä jos muutan tollaseksi kun sulla ni voipi toimia,kuhan saan koneen kuntoon ensin.Ongelmana on kirjan muut "näytteet" mitä pitäisi tehdä,koska niissä kaikissa on toi <iostream.h> ja noi merkit eri tavalla.
Hmm.. How about namespacing.. Itse kirjoittaisin tämän : #include <iostream> int main() { std::cout << "HelloWorld!" << std::endl; return EXIT_SUCCESS; } Tai sitten: #include <iostream> using namespace std; int main() { cout << "HelloWorld!" << endl; return EXIT_SUCCESS; } edit: lisäystä, seuraavat: Kyllä tuo iostream pitäis toimia .h:n kanssa, vielä, se on jäämässä pois. Tuo ilman .h:a on selvennyksen vuoksi että kyseessä on standardikirjasto. Haeppa googlella hakusanoilla "hassunhauska c++ opas", eka linkki, veikkaan että voittaa monen tylsän kirjan ajanmukaisuudellaan ja tyylillään..
Jos ongelma ei ratkennut, tässä voisi olla yksi tapa saada toimimaan ohjelma(t). Itse tyhjensin kaiken tekstin/ tiedon tuolta backward_warning.h:sta. Mutta älä missään nimessä poista sitä, sillä itselläni ei toiminut sen jälkeen Dev C++, mutta kopioi varmuudeksi kaikki teksti sieltä backward_warning.h:sta vaikkapa notepadiin ja poista sitten se kaikki teksti/ tieto tieto sieltä ja tallenna se sitten normaalisti sen päälle. Elikkäs: include -> c++ -> 3.4.2 -> backward ja sieltä sitten tuo backward_warning.h.