Hei! Olen tässä hetken aikaa sitten huomannut että C: asemalta katoaa tilaa kun en katso. Olin tuossa koiran kanssa ulkona ja jätin koneen vain olemaan. Kun tulin n.30min päästä takaisin C: asemalta oli kadonnut 1Gt tilaa. Ajoin CCleanerin, mutta se vapautti vain 0.1 Gt tilaa. Tehtävienhallinassa prosessit ovat normaalit ei mitään ylimääräistä. Sitten kun taas olen koneella ja katson vähän väliä miltä C:n tilanne näyttää ei sieltä ole mitään tilaa kadonnut. Onko jollain sama ongelma ja/tai ratkaisua?? kiitos!
Ainakin järjestelmänpalautus sekä jotkut tietoturvaohjelmistot (Norton yms.) tekevät säännöllisesti omia mekintöjään kiintolevylle sekä tietysti väliaikaiset tiedostot vievät tilaa.
Kiitos MikroMake. Laitoin järjestelmäpalautuksen pois päältä ja samalla se poisti vanhat palautus pisteet ja hupsheijaa 4Gt lisää tilaa ^^ laitoin järjestelmäpalautuksen kuitenkin takaisin päälle ja loin palautus pisteen varmuuden vuoksi kiitos!
Enkuksi ohje miten sinne palautuspisteet kansioon pääsee sisälle. Itse käytän alinta cacls komentoa, ei tarvi miettiä mikä xp ja onko domain vai työryhmä jne. RPnumero kansion nimissä ja sen päivämäärä on sama kuin tuolta Käynnistävalikon kautta kalenterin katselu. Tällä keinolla voit säästää sen vanhimmankin taatusti toimivan pisteen ja tuhota niitä tarpeettomia automattiluomuksia. Samaten virustutkat ei saa putsattua/tuhottua pisteestä saastunutta tiedostoa, kun winukka estää tohon kansioon pääsyn oletuksena. Pisteen palautus ja se pöpö on taas koneessa "ju-nou". Osion koosta max 12% on pisteille annettava tila. Jos haluat säätää pienemmäksi niin täältä info. Keksinet varmaan suomi winukan paikan missä toi säädin on. Surkea on koko systeemi oletuksena. Joka päivä uus piste ja 3kk vanhempia pisteitä ei ole. Kaikkien vikoja ei huomaa kun se sekaisin meno tapahtuu. Harvinaisemman ohjelman yhteydessä pitkänkin ajan päästä. Myöhäistä. Noita Tärkeitä pisteitä voi itse varmuuskopioida toiseen paikkaan, ja palauttaen kun xp on ne tuhonnut. Vaikka lyöden ainoaksi => 'viimeisin toimiva kokoonpano' bootissa. Live linux cd:llä se varmuuskopion palautus oikeaan kansioon. Kun se winukka ei edes käynnisty.
Mä en onneksi ole vistaan joutunut käsiäni sotkemaan. Siks multa ohjeet tulee xp:lle. Aika samoin moni asia on vistassakin. Paikkaa, mistä mennään en tiedä, voi olla "mutkan takana". Mutta toiminnallisesti tekniikka on sama aika monessa asiassa. Esmes. Documents and Settings kansio on vistassa Users. Jostain lukenut näin. Komentorivi komennot xp:ssä, googlaten komento ja in vista perään. Googlaa cacls in vista