Buuttailu ongelma pc:ssä

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi ukir85 12.12.2005.

1. ukir85

ukir85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä itellä on tuollanen AMD2800+, radeon 9600 ja Epox 8KRA2+ emo. Muisteja 2*kingston 512. Virtalähteenä 400w hec - muistaakseni.

Ja ongelma sellanen tulee bluescreeniä tai tietokone buuttailee. Ajattelin asentaa winukan uusiks mut nykyisin tulee blue screeniä asennuksen yhteydessä kun jatketaan asennusta siitä graafisesta osasta, eli heti kun asennusta jatketaan kiintolevyltä eikä cd:tä enää tarvita. Aiemmin kun winukka oli vielä asennettuna niin kone buuttaili itekseen aivan sattuman varaisesti. Välillä jo ennen kuin winukka oli käynnistynyt.

Lämmöissä ei ole vikaa. Niin ja sellaistakin oli että mun IDE-kovot eivät suostuneet toimimaan mastereina vaan ne täytyi laittaa CS:ksi. Jos ne olivat mastereina niin kone jummas siihen kun alettiin tutkimaan IDE-asemia. Itellä käytössä myös yksi SATA-levy.

Paketti toiminut ongelmitta n.2 vuotta. Vika ilmennyt lähiaikoina. Aiemmin oli ongelmia siinä et SATA-levyltä winukka ei suostunut oikein toimimaan tuossa EPOX:in emossa. Sen jälkeen ollut IDE;ltä buuttaus.

Eli löytyisikö näillä ehdoilla mitä vika ehdotuksia. Ite epäilen muisteja tai sitten virtalähdettä. Mutta olen koittanut pyörittää konetta ilman kaikkia ylimääräisiä kortteja ja vain yhdellä kovolla, mutta tulosta ei ole syntynyt.

Jos tulis pikaisia vastauksia niin olisin kiitollinen.

2.  
  3. turska

turska Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä toi muistiongelmalta kuulostaa.Jos mahdollista kokeile toisella muistikammalla.

4. ukir85

ukir85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin joo. Ja koitin vielä pelkästään toisella muistikammalla ja sitten toisella ja sitten vielä molemmilla, mutta eri päin. Laskin myös muistiväylän kellotaajuutta.

5. johnmirra

johnmirra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kun yritit S-ata levylle winiä niin otitko IDE-levyt kokonaan irti koneesta koko asennuksen ajaksi?
    Kiinni vasta sen jälkeen kun windows on saatu käynnistymään.
    Ja mulle tulee bluescreeniä jos ajan levyn tarkistuksen, laittamalla ruksit (Automatically fix file system errors ja scan for and attempt recovery of bad sectors) noihin kahteen.

6. ukir85

ukir85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen koittanut juuri noin .Itse en pääse edes windowsiin asti. Vaan windowsin asennuksen yhteydessä, kun päästään siitä cd-levystä irti eli ei enää tarvita cd:tä asennukseen, niin tietokone antaa blue screeniä siinä graafisessa asennusvaiheessa. Eli periaatteessa heti kun tiedostoja pitäisi ruveta käsittelemään kiintolevyn kautta.

Jaa tämä sivu