Buffalo WBR2-G54 tukiasema

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi mika 01.09.2005.

1. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Terve!

Tuli tällane peli hommattua http://www.buffalotech.co.uk/products/product-detail.php?productid=11&categoryid=7#

Multa löytyy myös tarvikkeet, jotka tukevat tuota AOSS-ominaisuutta. Helppo nämä laitteet on tuon avulla kytkeä, mutta ihmettelenpä, että onko tuo tosiaan kuinka luotettava? Tuolla pitäisi saada korkein mahdollinen suojaustaso. Ohjelmat toimii, pelit, selain ym. hienosti, mutta ihmetyttää kun se ei kysele mitään. Myös SSID-lähetys on "enable" ja mac-filtteröinti taitaa olla pois? Onkohan tää nyt tosiaan korkein mahdollinen suojaus-asetus vai kannattaako alkaa manuaalipelillä konffaamaan?

Käsittääkseni softapalomuuria ei enää tarvita, mut virustutka kyllä?

Modeemin oon laittanu tilaan "bridged" (nat ja dhcp ei päällä). Tukiasemassa nuo on päällä + kaiketi se palomuurikin.

Millaisia kokemuksia muilla on ko. asemasta, itseä ainakin häiritsee tuo SSID, joka on "enable". Entä kannattaako kuitenkin alkaa käsin konffaamaan?

2.  
  3. mika

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Vähän uppia =)

4. johtajat

johtajat Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on sama vehje. Mut en saa toimiin tota AOSS:ia. Eli en pääse nettiin enkä mihkään kun, asennan sen Buffalon oman clinun. Niin sit ei ei pääse nettiin. Mut Winukan omalla clinulla netti toimii. Mulla on Elisan yhteys ja kone on läppäri. Fujitsu-Siemens Amilo 7405.

5. mika

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Jatketaas tähän samaan...tämän viestin kopsasin muropaketin forumista, kun itsellä pitkälti samaa ongelmaa.

1) Onkos kellään tällaisesta tietoa, että kun koittaa siirtää lähiverkossa dataa koneelta toiselle, niin parin minuutin kuluttua kone, josta tietoa siirretään katkaisee yhteyden koko asemaan "wireless network is disabled"? Vähän sen jälkeen myös prossun käyttö hyppää 100% ja ainoa keino, jolla saa yhteyden pelaamaan on uudelleenkäynnistys? Huomasin, kun koitin siirtää ~6Gt dataa. Lisäksi kone ilmoittaa tuon datamäärän siirtoajaksi lähes 1.5 tuntia?? Siirtotapana on kyllä DMA, laitehallinnasta tarkistettu.

2) Kun kone on ollut päällä noin 2-3 tuntia, niin tapahtuu vähän sama kuin ekassa kyssärissä, hyppää ruutu "wireless network is disabled"? Vähän sen jälkeen myös prossun käyttö hyppää 100% ja ainoa keino, jolla saa yhteyden pelaamaan on uudelleenkäynnistys? Sillä ei ole väliä tehdäänkö koneella jotain vai ei. Viruksia ym. haittaohjelmia ei ole, tarkistettu kolmella eri virusskannerilla ja kahdella adware/spyware-ohjelmalla -> puhdas.

Tukiaseman asetukset oon manuaalisesti säätänyt.

Itse käytän myös välillä torrent-ohjelmaa ja sille oon nat-tauluun asetukset laittanut.

Viimeksi muokattu: 10.09.2005
  6. mika

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Vähän uppia..

Jaa tämä sivu