Boxed-siilin tahnatarran irroitus? Ensikertalainen vauhdissa.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Anni_M 17.04.2008.

1. Anni_M

Anni_M Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heip.
    Olen huomenissa tai lauantaina ryhtymässä ensimmäistä kertaa kokoamaan konetta. Olen kuullut, että vakio-siilin pohjassa valmiiksi oleva "tahna"tarra aiheuttaa melkoisen liimaefektin prosessorin ja siilin välille, joten olen ostanut Nexuksen tahnaa sen tilalle. Toistaiseksi aion käyttää vakiocooleria, mutta saatan myöhemmin vaihtaa laadukkaampaan cooleriin, enkä halua särkeä kallista emolevyä tai prosessoria (E8200) irrotushötäkässä.

Minua kiinnostaisikin näin ensikertalaisena, onko boxed-coolerin tarra kovin tiukasti kiinni? Lähteekö se käsin repimällä vai pitäisikö käväistä ostamassa elektroniikan puhdistusainetta? Auttaako sekään? Toimisiko esim. haavanpuhdistusaine irroitusaineena?

Jos joku tietävä jaksaisi vastata pikaisesti! *viano hymy*

2.  
  3. Sanzu

Sanzu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarratahna? Omassa boxed 6750 mukana tulleessa oli vain tahnat kiinni pohjassa, eikä mitään tarraa ollut kiinni.

Ei minulla ollut mitään ongelmia ottaa sitä irti muutaman kuukauden käytön jälkeen. Tahna lähtee ihan paperilla pyyhkimällä pois. Jos ei niin juoksuvan veden alla harjalla lähtee. Muista kuivata sitten kunnolla se cooleri :) Ei kannata laittaa sitä kiinni muutamaan tuntiin pesemisen jälkeen ihan varmuuden vuoksi.

4. Anni_M

Anni_M Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No hyvä kuulla! Kuvista olen vain päätellyt, että vaikuttaa tarralta tjsp.

Turha topic (TM).

5. Aeonus

Aeonus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Saattaisin suositella jonkin puhdistusalkoholin käyttöä veden sijaan, etenkin prosessorin puhdistukseen. Tahna lähtee sillä kuin ajatus. Mikä tahansa ei käy, mutta elektroniikkaliikket usein myyvät erityisiä aineita tuohon tarkoitukseen. Itsellä on jotakin Taerosol-ainetta tms, joka haihtuu ilmaan joitakin sekunteja suihkutuksen jälkeen jotta prosessorin pintaan ei jäisi mitään jäämiä.

Jaa tämä sivu