Jeps elikäs nyt kun sain tuon kakkoskoneen kasaan, ajattelin että asennanpa seuraavaksi käyttiksen, mutta kun BIOS on tunnistanut kiintikset jne. muut hommat niin tulee viesti "Boot from ATAPI CD-FROM: Failed" ja kone jatkaa vanhan rikkinäisen käyttiksen latailemista keskusmuistiin. Olen laittanut BIOSista että CD-Asema toimii ensimmäisenä käynnistys kohteena. BIOS myöskin tunnistaa CD-Aseman, CD-aseman valo välkkyy kun se lukee levyä joten en usko että se rikkikään pahasti on. Ainiin ja CD asema on Secondary IDE:ssä ja Masterina tietty. CD-asema: Creative, nopeus 8x. Levy jolta yritän Bootata: TraxData 52x CD-R Levyssä vika ole koska sillä on 3:n koneeseen käyttis asennettu.
No mitäs jos kokeilisit jonkin toisen koneen cd asemalla sitä? "Levyssä vika ole koska sillä on 3:n koneeseen käyttis asennettu." Tuosta voisi päätellä että monta konetta taloudessa tai edes saatavilla, että jostakin yksilöstä vain irti ottamaan... Oletkos muuten aivan varma että asemasi osaa lukea CD-R:iä? Vaikuttaisi hieman vanhalta asemalta joten voi olla ettei sille kelpaa -R:t. Itselleni oli yllätys kun vanha asemani ei osannut lukea normi -RW:tä ja siitä lähtien olen noihin huomiota kiinnittänyt.
Heh, ratkaisin ongelman itse. Vika oli IDE kaapelissa, vaihddoin sen toiseen niin johan alkoi toimimaan.