1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Blue screen (ratkaistu)

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Jes_se 09.12.2018.

  1. Jes_se

    Jes_se Newbie

    Liittynyt:
    25.11.2018
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ostin uuden pelitietokoneen komponentit sain ekalla bootilla toimii ja asensin kaikki sovellukset jne. Kone toimi normaalisti jonkun 6-12h ja sitten kun olin lopettanut pelaamisen myöhemmin illalla menin vielä pelaamaan sitten alkoi kone näyttämään kokoajan blue screeniä varmaan 10 minuutin välein monella eri virhe koodilla. Tein useasti tehdas asetukset ei auttanut ja tein memtest86 ei näyttänyt mitään tuloksia minulla on siis yksi 8gb hyperx fury muistikampa ajattelin että vika on varmaan ramissa. Kiitos vastaajille
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,116
    Kiitokset:
    1,193
    Pisteet:
    243
    Tietoja koneesta?
    Näytönohjaimen ajuri?
    Laitehallinnan mukaan ajurit kunnossa?
    Lepo- ja rasituslämmöt?
    Virhekoodit?
    Käyttöjärjestelmä?
     
  4. Jes_se

    Jes_se Newbie

    Liittynyt:
    25.11.2018
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Amd ryzen 2600 (stockki cooler)
    Msi X470 gaming pro
    Hyperx fury 8gb 2666mhz kampa (1kpl)
    Asus 1060 6gb oc
    Kingston 240gb ssd
    Seasonic 620 watt
    Tp-link 300 mbps wlan
    Nzxt h500
    No rasitus lämmöistä en tiedä mutta yhden fortnite matsin jälkee about 40
    Käyttöjärjestelmä win10
    ainakin näyttiksen ajurit pitäs olla ajantasalla
    Laitehallinnan ajureista en tiedä
    Virhe koodeja en muista mitä kaikkea olen saanut ainakin
    Memory error tai joku vastaava ja muita lukuisia
     
  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,116
    Kiitokset:
    1,193
    Pisteet:
    243
    Rasituslämmöt pitää mitata rasituksen aikana, ei sen jälkeen, esim. HWMonitorilla. https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
    Jos et noita muita saa selville, en minäkään niitä täältä käsin pysty selvittämään.
     
  6. Jes_se

    Jes_se Newbie

    Liittynyt:
    25.11.2018
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Sain korkeimmaksi prosessorin rasitus lämmöksi 75c
    Ja näyttiksen 75c
    Todella raskaalla kuormituksella mutta ei ne aina noin korkeiksi mene mutta updatee sen verran että kone näytti eilen blue screenin 10-15 kertaa tais kaikki olla "memory management"
     
  7. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,727
    Kiitokset:
    1,227
    Pisteet:
    223
    Viimeksi muokattu: 12.12.2018
  8. Jes_se

    Jes_se Newbie

    Liittynyt:
    25.11.2018
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
  9. Jes_se

    Jes_se Newbie

    Liittynyt:
    25.11.2018
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
  10. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    561
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    53
    Mene seuraavaan polkuun:

    C:\Windows\Minidump

    Kopioi dump tiedostot esimerkiksi työpöydälle ja pakkaa ne esim .Zip tai .Rar tiedostoksi. ja lähetä ne tänne.
     
  11. Jes_se

    Jes_se Newbie

    Liittynyt:
    25.11.2018
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
     

    Liitetyt tiedostot:

  12. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    561
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    53
    Koodi:
    Microsoft (R) Windows Debugger Version 10.0.17763.1 X86
    Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.
    
    WARNING: Whitespace at end of path element
    Error: Empty Path.
    WARNING: Whitespace at end of path element
    Symbol search path is: SRV*I:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    Executable search path is:
    WARNING: Whitespace at end of path element
    Windows 10 Kernel Version 17763 MP (12 procs) Free x64
    Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal
    Built by: 17763.1.amd64fre.rs5_release.180914-1434
    Machine Name:
    Kernel base = 0xfffff801`6c00c000 PsLoadedModuleList = 0xfffff801`6c426a50
    Debug session time: Sun Dec 16 17:42:55.261 2018 (UTC + 2:00)
    System Uptime: 0 days 0:11:06.943
    Loading Kernel Symbols
    ...............................................................
    ................................................................
    .............................................................
    Loading User Symbols
    Loading unloaded module list
    .......
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    Use !analyze -v to get detailed debugging information.
    
    BugCheck 1A, {41790, ffffc10001cd65e0, 0, 1}
    
    Probably caused by : memory_corruption ( nt!MiDeleteVa+14d030 )
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    
    9: kd> !analyze -v
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    MEMORY_MANAGEMENT (1a)
        # Any other values for parameter 1 must be individually examined.
    Arguments:
    Arg1: 0000000000041790, A page table page has been corrupted. On a 64 bit OS, parameter 2
        contains the address of the PFN for the corrupted page table page.
        On a 32 bit OS, parameter 2 contains a pointer to the number of used
        PTEs, and parameter 3 contains the number of used PTEs.
    Arg2: ffffc10001cd65e0
    Arg3: 0000000000000000
    Arg4: 0000000000000001
    
    Debugging Details:
    ------------------
    
    
    KEY_VALUES_STRING: 1
    
    
    STACKHASH_ANALYSIS: 1
    
    TIMELINE_ANALYSIS: 1
    
    
    DUMP_CLASS: 1
    
    DUMP_QUALIFIER: 400
    
    BUILD_VERSION_STRING:  17763.1.amd64fre.rs5_release.180914-1434
    
    DUMP_TYPE:  2
    
    BUGCHECK_P1: 41790
    
    BUGCHECK_P2: ffffc10001cd65e0
    
    BUGCHECK_P3: 0
    
    BUGCHECK_P4: 1
    
    BUGCHECK_STR:  0x1a_41790
    
    CPU_COUNT: c
    
    CPU_MHZ: d48
    
    CPU_VENDOR:  AuthenticAMD
    
    CPU_FAMILY: 17
    
    CPU_MODEL: 8
    
    CPU_STEPPING: 2
    
    CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1
    
    DEFAULT_BUCKET_ID:  WIN8_DRIVER_FAULT
    
    PROCESS_NAME:  AVGSvc.exe
    
    CURRENT_IRQL:  2
    
    ANALYSIS_SESSION_HOST: 
    
    ANALYSIS_SESSION_TIME:  12-16-2018 19:31:26.0376
    
    ANALYSIS_VERSION: 10.0.17763.1 x86fre
    
    LAST_CONTROL_TRANSFER:  from fffff8016c24cd00 to fffff8016c1bdb40
    
    STACK_TEXT:
    ffffbc0f`5aef0f98 fffff801`6c24cd00 : 00000000`0000001a 00000000`00041790 ffffc100`01cd65e0 00000000`00000000 : nt!KeBugCheckEx
    ffffbc0f`5aef0fa0 fffff801`6c0fa337 : ffffbc0f`5aef1139 00000000`00000080 0000007f`fffffff8 0a000000`ce84c867 : nt!MiDeleteVa+0x14d030
    ffffbc0f`5aef10b0 fffff801`6c0fa72a : ffffbc0f`5aef15d0 ffff8944`00000000 ffffbc0f`00000000 00000000`00000000 : nt!MiWalkPageTablesRecursively+0x2c7
    ffffbc0f`5aef11a0 fffff801`6c0fa72a : ffffbc0f`5aef15d0 00000000`00000000 ffffbc0f`00000001 ffff8944`00000000 : nt!MiWalkPageTablesRecursively+0x6ba
    ffffbc0f`5aef1290 fffff801`6c0fa72a : ffffbc0f`5aef15d0 00000000`00000000 ffffbc0f`00000002 00000000`00000000 : nt!MiWalkPageTablesRecursively+0x6ba
    ffffbc0f`5aef1380 fffff801`6c0f9bea : ffffbc0f`5aef15d0 00000000`00000000 ffffbc0f`00000003 ffff8900`00000000 : nt!MiWalkPageTablesRecursively+0x6ba
    ffffbc0f`5aef1470 fffff801`6c0fc4fd : ffffbc0f`5aef15d0 00000000`00000001 ffffe305`00000000 ffffe305`00000000 : nt!MiWalkPageTables+0x1ea
    ffffbc0f`5aef1560 fffff801`6c0fd055 : 00000000`00000000 ffffe305`d70cf3f0 00000000`00000001 00000000`00000000 : nt!MiDeletePagablePteRange+0x1dd
    ffffbc0f`5aef17a0 fffff801`6c06885e : 00000000`00007f17 00000000`00000000 00000000`00000000 fffff801`6c0f84dc : nt!MiDeleteVad+0x7c5
    ffffbc0f`5aef1910 fffff801`6c644f49 : ffffffff`00000000 00000000`00000000 ffffe305`e3465410 00000000`00008000 : nt!MiFreeVadRange+0x92
    ffffbc0f`5aef1970 fffff801`6c644b9b : 00000000`00000000 00000000`0754e5f8 ffffa423`d4285529 00007ffb`00000004 : nt!MmFreeVirtualMemory+0x379
    ffffbc0f`5aef1aa0 fffff801`6c1ced85 : ffffe305`df8ed080 ffffbc0f`5aef1b80 ffffe305`d70b5200 ffffe305`e38d0fe0 : nt!NtFreeVirtualMemory+0x8b
    ffffbc0f`5aef1b00 00007ffb`859dfa24 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiSystemServiceCopyEnd+0x25
    00000000`0754e5d8 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : 0x00007ffb`859dfa24
    
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC:  3688233b1bc673d7a2c3e9a2aaafa883fd00c046
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC_OFFSET:  2d39c040996981e8eafb17e9cfbd7f1dbb3d5537
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD:  fe34192f63d13620a8987d294372ee74d699cfee
    
    FOLLOWUP_IP:
    nt!MiDeleteVa+14d030
    fffff801`6c24cd00 cc              int     3
    
    FAULT_INSTR_CODE:  4d8d48cc
    
    SYMBOL_STACK_INDEX:  1
    
    SYMBOL_NAME:  nt!MiDeleteVa+14d030
    
    FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner
    
    MODULE_NAME: nt
    
    DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  1130b79a
    
    IMAGE_VERSION:  10.0.17763.194
    
    STACK_COMMAND:  .thread ; .cxr ; kb
    
    IMAGE_NAME:  memory_corruption
    
    BUCKET_ID_FUNC_OFFSET:  14d030
    
    FAILURE_BUCKET_ID:  0x1a_41790_nt!MiDeleteVa
    
    BUCKET_ID:  0x1a_41790_nt!MiDeleteVa
    
    PRIMARY_PROBLEM_CLASS:  0x1a_41790_nt!MiDeleteVa
    
    TARGET_TIME:  2018-12-16T15:42:55.000Z
    
    OSBUILD:  17763
    
    OSSERVICEPACK:  194
    
    SERVICEPACK_NUMBER: 0
    
    OS_REVISION: 0
    
    SUITE_MASK:  784
    
    PRODUCT_TYPE:  1
    
    OSPLATFORM_TYPE:  x64
    
    OSNAME:  Windows 10
    
    OSEDITION:  Windows 10 WinNt TerminalServer SingleUserTS Personal
    
    OS_LOCALE:
    
    USER_LCID:  0
    
    OSBUILD_TIMESTAMP:  1979-02-21 02:36:42
    
    BUILDDATESTAMP_STR:  180914-1434
    
    BUILDLAB_STR:  rs5_release
    
    BUILDOSVER_STR:  10.0.17763.1.amd64fre.rs5_release.180914-1434
    
    ANALYSIS_SESSION_ELAPSED_TIME:  e39
    
    ANALYSIS_SOURCE:  KM
    
    FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:0x1a_41790_nt!mideleteva
    
    FAILURE_ID_HASH:  {9b5ebc95-f4cf-8c11-5593-7f5337165669}
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    - Aihe kesken.... -
     
  13. Jes_se

    Jes_se Newbie

    Liittynyt:
    25.11.2018
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Mitäs tuon koodin pitäisi auttaa??
     
  14. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,727
    Kiitokset:
    1,227
    Pisteet:
    223
    Se sisältää tiedot yhdestä noista dmp tiedostoista. Odotat vaan hetkisen, noiden katsominen ottaa aikansa.
     
    Jes_se kiitti tästä.
  15. Jes_se

    Jes_se Newbie

    Liittynyt:
    25.11.2018
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Juu kiitos:)
     
  16. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    561
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    53
    Noniin,

    Dump viittaa paljon muisti ongelmaan, mutta syitä tietysti siihen voi olla monia..
    Myös oletan että muisteja tai tietokonetta ei ole ylikelloitettu testien aikana.

    Driver Verifier on Windowsista löytyvä apuohjelma, joka listaa käyttöjärjestelmään asennetut ajurit.
    BSOD ei aina täysin kerro mistä syystä tietokone on kaatunut, mutta tällä keinolla voimme rajoittaa mikä ongelman on aiheuttanut.

    Tee seuraava:

    Mene Käynnistä valikkoon >
    Kirjoita hakuun " Verifier " ja ohjelman pitäisi löytyä listalta.
    > Avaa

    [​IMG]

    > Valitse Create custom settings ( For code developers ) ja paina Next >

    [​IMG]

    > Valitse kaikki muut paitsi ( DDI compliance checking & Randomized low resources simulation ), ja jatka painamalla Next >

    [​IMG]

    > Valitse " Select driver names from a list ", ja Next >

    [​IMG]

    > Valitse kaikki ajurit paitsi Microsoftin tarjoamat ja valitse lopuksi Finish.


    [​IMG]

    Mikäli saat Blue screen ilmoituksen seuraavalla käynnistyksellä on oletettavaa että ongelman aiheuttaa jokin ajureista.

    -----------------------------------------

    Lataa ja asenna Emolevyn ajurit ( MSI X470 Gaming Pro ).

    https://www.msi.com/Motherboard/support/X470-GAMING-PRO#down-driver
     
    Viimeksi muokattu: 16.12.2018
  17. Jes_se

    Jes_se Newbie

    Liittynyt:
    25.11.2018
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Mikään ei ole auttanut että saisin koneen normaaliksi
     
  18. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,727
    Kiitokset:
    1,227
    Pisteet:
    223
    Vaikka vaikuttaakin enemmän laite/ajurivialta aja kuitenkin seuraavat tarkistukset.

    Klikkaa windows kuvaketta hiiren oikealla ja valitse Komentokehote (Järjestelmänvalvoja)
    Jos Komentokehotteen tilalla on PowerShell kirjoita hakuun komentokehote ja avaa komentokehote klikaamalla kuvaketta hiiren oikealla ja valitsemalla "suorita järjestelmänvalvojana."

    Kopio seuraava komento komentokehotteeseen.

    sfc /scannow
    Paina enter

    Kun edellinen tarkistus on ohi, seuraavaksi
    Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
    Dism saattaa näyttää siltä, että on pysähtynyt hetkeksi, mutta se jatkuu kyllä.

    Sen jälkeen
    chkdsk C: /F
    Valitse Y kun windows kysyy ajoitetaanko tarkistus seuraavan käynnistyken yhteyteen.
    Käynnistä kone uudelleen.

    Katson huomenna saanko noista dumpeista mitään irti.
     
    Viimeksi muokattu: 20.12.2018
  19. Jes_se

    Jes_se Newbie

    Liittynyt:
    25.11.2018
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Juu muuten hyvä mutta en pysty tekemään noita testejä aina blue screen. Onko siis raudassa vika?
     
  20. Jes_se

    Jes_se Newbie

    Liittynyt:
    25.11.2018
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    korjaus sain tehtyä "Sen jälkeen
    chkdsk C: /F
    Valitse Y kun windows kysyy ajoitetaanko tarkistus seuraavan käynnistyken yhteyteen.
    Käynnistä kone uudelleen." tuon ja sain sen ekan testin 70 % kaikki mitä sain irti on tämä
     

    Liitetyt tiedostot:

  21. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,727
    Kiitokset:
    1,227
    Pisteet:
    223
    Pysähtyikö se ensimmäinen tarkistus bluescreeniin vai muusta syystä? Jos bluescreeniin ei tarivtse ajaa sitä uudestaan, mutta jos muusta syystä niin kokeile vielä uudelleen.

    Riipumatta siitä miten edellinen asia oli. Kokeile toimiiko kone vikasietotilassa.

    1: Kirjoita windowsin hakuun msconfig ja paina Enteriä.

    [​IMG]

    2: Valitse Järjestelmän määritykset ikkunassa käynnistys välilehti ja pistä valinta ruutuun "Käynnistys vikasietotilaan"
    Klikkaa OK. Käynnistä kone uudelleen.

    [​IMG]
     

Jaa tämä sivu